More stories

Intercom, customer service in een marketing automation-jasje

Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.

Customer Service

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing

Chat UI: waarom we er allemaal van gaan houden

Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.

Customer Service

Zo wordt Facebook Live al ingezet

Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?

Facebook

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Heineken lokt klanten met beacons

Heineken experimenteert in Nieuw Zeeland met beacons die klanten naar cafés en restaurants met Heineken bier lokken. Samen met Rush Digital heeft het Nederlandse bedrijf 500 beacons laten plaatsen.

Customer Engagement

Travelindustrie omarmt chatbots: de belangrijke voorbeelden

Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.

Customer Engagement

Hoe effectief zijn pushberichten en hoe vergroot je het resultaat?

Voor veel uitgevers van apps is het versturen van pushberichten de manier om voor engagement en retentie te zorgen. Er is echter relatief weinig bekend over de effectiviteit en werking per industrie. Enkele cijfers onder elkaar en advies over hoe je de effectiviteit kunt verhogen.

Customer Experience

De entree van de bot in de dance-industrie

Chatbots, in het kort bots genoemd, zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken. Facebook telde onlangs al meer dan 11.000 bots sinds de introductie. Sinds vorige week maakten bots hun entree in de muziekindustrie.

Customer Engagement

Klantcontact moet gerobotiseerd en toch persoonlijk – maar hoe?

Er doet zich een interessante ontwikkeling voor in het klantcontact: enerzijds moet dat contact persoonlijk zijn, anderzijds heel efficiënt. Live chats, bijvoorbeeld pro-actief vanaf een website, en de recente opkomst van geautomatiseerde chatbots spelen hierop in. Maar hoe vind je de balans tussen menselijk en geautomatiseerd?

Customer Service

Interne communicatie, de transitie naar videocommunicatie

Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.

Video

Populariteit chatapps en chatbots beïnvloedt web- en app-design

De populariteit van chatapps en de komst van chatbots heeft ook invloed op de designs van websites en apps. Het zogenaamde ‘conversational design’ zorgt voor engagement en geeft een persoonlijke draai aan het contact met de bezoeker of appgebruiker.

Web-design

Scoor deze #Sportzomer op Twitter

Met dit weekend de finale van #Euro2016, het EK Atletiek en #TDF2016 in volle gang en #Rio2016 in aantocht hebben we een rijk gevulde sportzomer. Op voorhand is één ding duidelijk: meer dan ooit zullen sociale media hierbij een hoofdrol spelen. Vooral Twitter heeft zich bewezen als platform bij uitstek voor het delen van live sportmomenten. Hoe kun je als merk hierop inspelen?

Twitter/X

Influencer marketing: wat is de inzet van een vlogger waard?

Jongeren staan urenlang in de rij voor een handtekening van EnzoKnol, om een potje te gamen met Yarasky of om make up tips te krijgen van NikkieTutorials. Nederlands bekendste vloggers hebben een achterban waar je u tegen zegt. De media aandacht die zij weten te creëren is enorm. Zo weet NikkieTutorials met haar kanaal in twee maanden tijd ruim 19 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Zij heeft met haar video’s ook het grootste sociaal bereik. Over game-kanaal Yarasky verschenen de meeste berichten, met 185.742 vernoemingen op social media. Dit blijkt uit media onderzoek van Clipit.

Contentmarketing

Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of VWO Engage dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.

CMS