Zalando plugt in bij lokale modewinkels
Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.
Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.
Managedhostingprovider Rackspace stelt een kleine tweehonderd nieuwe medewerkers aan in Noord-West Europa en opent in Duitsland een hoofdkantoor in München. De Amerikanen versnellen de investeringen in personeel om extra vraag naar cloudoplossingen te genereren en op te vangen.
Amazon en investeerders uit de start-up- en energiesector steken samen 43 miljoen euro in Tado, de Duitse fabrikant van een Nest-achtige slimme thermometer.
Merkle, het label van Dentsu Aegis waar ook Oxyma onder valt, koopt Namics om zijn positie in Duitsland en Zwitserland te verstevigen.
De online winkelzuil Younit ging in de afgelopen maanden vijfhonderd keer over de toonbank richting Duitse fietsenwinkels. Ontwikkelaar Snakeware kijkt op andere markten.
Online warenhuis Superwinkel.nl heeft onlangs een buitenlands filiaal geopend onder de naam Supershop.de.
Technologiebedrijf Paazl uit Amsterdam opent een kantoor in Düsseldorf om zijn Duitse e-commerceklanten beter lokaal te kunnen bedienen. Daarnaast is het een uitvalsbasis voor de groeiplannen voor de oostelijke miljardenmarkt.
Veel webwinkels zullen er jaloers op zijn: online dierenwinkel Zooplus kan in zijn kwartaalverslag koketteren met een retentieratio van 95 procent en dubbelcijferige groei.
Online brillenwinkel Mister Spex gaat toch nog niet naar de beurs. Het bedrijf moet eerst nog verder groeien, zegt topman Dirk Graber.
Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.
Vorig jaar bereikte de verkoop in de wereldwijde B2B e-commerce-markt $7,7 biljoen. Volgens Statista’s 2017 B2B E-commerce Report, is de B2B-markt nu groter dan de B2C-markt. De enorme kansen die zijn gecreëerd door de wereldwijde B2B e-commerce zijn eenvoudigweg te groot om te negeren. Maar hoe pak je dit efficiënt aan?
Eind dit jaar leggen de oprichters van Divimove, onder wie Sebastiaan van Dam, het bijltje erbij neer. Ze dragen de leiding over aan een nieuwe CEO, Tobias Schiwek.
Onder de naam Catch brengt eBay in Duitsland een app uit voor de jongere doelgroep. De shoppingapp lijkt conceptueel en qua werking op bijvoorbeeld Wish.
Zalando doet in Berlijn een test met snelle aflevering van orders per elektrische vrachtfiets. In Nederland is het Gazelle dat een dergelijk voertuig op de markt brengt, maar dan met aanmerkelijk meer capaciteit.
Deutsche Post DHL Group splitst de Duitse en internationale e-commerce- en pakkettakken van elkaar. Onder aparte besturen zijn de groeiambities beter uit te voeren, is de gedachte.