More stories

Premium

Online horlogemarkt goed voor 1,4 miljard euro

Eén op de drie horlogebezitters (33%) heeft zijn of haar horloge online gekocht. Met een gemiddelde uitgave van €523 is deze markt inmiddels 1,4 miljard euro waard.

E-commerce
Premium

Dennis van den Bos (Solvari): ‘Een minder overspannen markt zou welkom zijn’

Solvari, de marktplaats waar consument en vakman elkaar kunnen vinden, heeft recentelijk Casius en Twizzi overgenomen. Met deze vierde overname wil het Nederlandse bedrijf zijn positie in de Benelux verder versterken.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce Live: hoe versla je Amazon met branded stores?

Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer, denk aan het Chinese Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zij nu ook hun weg naar de klant te vinden.

Marketplaces
Premium

DHL Parcel opent klimaatneutrale CityHubs voor last mile

DHL heeft in Almere en Zoetermeer klimaatneutrale CityHubs geopend, van waaruit lokale bezorging fossielvrij wordt gerealiseerd.

E-commerce
Premium

Blokker krijgt afhaalpunten van JD’s Ochama

Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.

Retail
Premium

Emerce Fashion: The Next Closet overweegt fysieke winkel

The Next Closet, het platform voor de in- en verkoop van tweedehandskleding, overweegt een permanente winkel te openen waar niet alleen kleding wordt verkocht, maar ook kan worden ingeleverd. “We willen de ervaring met het kopen van tweedehandskleding sterk verbeteren,” zegt ad interim CEO Suzanne Kats in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion

AI in de praktijk: Biller innoveert de betaalmarkt voor B2B e-commerceretailers

Hoe wordt AI toegepast in de praktijk? Start-up Biller schudt de zakelijke betaalmarkt op met een AI-gedreven oplossing voor online achterafbetaling. 

Payment
Premium

Emerce Fashion: ‘Duurzaam verkoopt’

“Mensen kopen steeds vaker duurzamere kleding”. Dat zegt
Jan-Jaap ten Cate, medeoprichter van Vercate, in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’

Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek.

E-commerce
Premium

Uber Eats start proef met bezorgrobots

Uber Eats is maandag een proef gestart voor autonome bezorging in Los Angeles samen met Serve Robotics en Motional.

Food
Premium

Lab9 neemt 15 Switch locaties over

De Belgische Apple Premium Reseller Lab9 neemt voor een onbekend bedrag vijftien Switch-winkels over. Een 100-tal medewerkers van Switch gaat mee. Het aantal winkels van Lab9 Stores stijgt zo van 11 naar 26.

Retail
Premium

Bezorggebied Albert Heijn uitgebreid met 250.000 Belgische huishoudens

Albert Heijn gaat in 50 nieuwe postcodes in België aan huis bezorgen, vooral in Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Ook worden blinde vlekken rond de stad Mechelen weggewerkt.

Food
Premium

Online platform voor horeca overschotten en imperfecte producten

TIPPR, het inspiratieplatform door de horeca en voor de horeca, lanceert een marktplaats voor horecaondernemers. Hierop worden overschotten en imperfecte producten aangeboden die de fabrikanten en groothandelaren niet meer kunnen verkopen, maar die voor een horecaondernemer of restauranteigenaar nog geschikt zijn en voor een gunstige prijs aan te schaffen.

Food
Premium

Bol.com opent uitbreiding van fulfilment center

Bol.com heeft maandag officieel de deuren van de uitbreiding van het bol.com fulfilment center in Waalwijk geopend. Daarmee is het totale grondoppervlak verdubbeld naar 100.000 vierkante meter.

Fulfillment
Premium

E-commerce Walmart groeit nauwelijks meer

De e-commerce omzet van Walmart groeide in het eerste kwartaal nauwelijks meer, namelijk met 1 procent. Gemeten over twee jaar was er wel sprake van groei, namelijk 38 procent.

E-commerce