More stories

Google shopping strategie in een snel veranderende markt

De algoritmes van Google zijn niet altijd snel en effectief genoeg. Hoe ga je hiermee om? In dit whitepaper lees je over een geteste strategie die ook kan worden toegepast op andere webshops.

E-commerce

Composable e-commerce: niet heilig, maar vaak wel het overwegen waard

Je wilt een e-commerceomgeving die flexibel is: in plaats van een volledig zelfgebouwd systeem is het dan vaak handiger om losse onderdelen te kopen.

Composable Commerce
Premium

Meer vertragingen Chinees containervervoer naar Europa

De gemiddelde maandelijkse vertraging van zendingen vanuit China naar Rotterdam en Hamburg nemen zichtbaar toe.

E-commerce

Real-time voorraadbeheer als basis voor de omnichannel-toekomst

Retailers met een omnichannel-strategie worstelen ermee: real-time inzicht in de voorraden en daar óók nog eens ‘iets’ mee doen richting de klant.

Fulfillment
Premium

Emerce Conversion: hoe activeer je het onbewuste brein?

Chantal van den Berg, expert op het gebied van neuromarketing, neurowetenschappen en gedragspsychologie, opent komende donderdag Emerce Conversion in InnStyle in Maarssen. Ze werkte in commercie, marketing en consultancy en schreef het boek Breinspel, dat vertelt hoe je het onbewuste brein kunt activeren.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: ‘Bol.com voor de foodprofessional’ slaat vleugels uit

De pilot van QSTA Nederland moet binnenkort naar heel Europa worden uitgerold. QSTA is een marktplaats voor voedingsproducenten die aan professionele markt leveren. Zelf noemt het bedrijf zich de ‘bol.com voor de foodprofessional’.

B2B Digital
Premium

Emerce E-Commerce: Zeeman gaat voor de kanalenmix

“Je moet zijn waar je klant zit.” Alex Bloemendal, eCommerce manager van Zeeman, maakt er bij Emerce E-Commerce Videocollection geen geheim van dat zijn bedrijf niet op bol.com zit om geld te verdienen. De discountketen moet het hebben van betaalbare producten.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: Tulpen.nl lonkt naar Duitsland

Tulpen.nl, nu nog actief op de Benelux markt, overweegt uit te breiden naar Duitsland. Dat onthult Luc van Saase van de online tulpenverkoper in de videocollectie Emerce E-Commerce. “We moeten daar nog wel goed naar kijken, want de Duitse markt is minder digitaal ontwikkeld.”

E-commerce
Premium

Emerce Retail: Kruidvat wil bol.com verslaan met eigen bezorgers

Kruidvat wil bol.com of Amazon gaan bestrijden met een eigen logistiek netwerk. “We hebben alleen al duizend winkels in Nederland. We zijn nooit verder dan vijftien minten verwijderd van de consument. Vanuit die winkels kunnen we bijvoorbeeld medicijnen thuis bezorgen.” Dat vertelde directeur e-commerce Roland Van Den Berg van moederbedrijf AT Watson gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

Retail
Premium

‘Verkoop van tweedehands kleding niet duurzaam’

Het kopen van tweedehands kleding is erg in opkomst. Met name bij jongeren die het belangrijk vinden om duurzame kledingkeuzes te maken. Ook wordt tweedehands kleding door hen vaak als trendy en onderscheidend gezien om een eigen kledingstijl te creëren. Duurzaam is de praktijk echter niet, zegt Dirk Mulder, Sector specialist Trade & Retail, ING Sector Banking, tegen het ANP.

Sustainability
Premium

Amazon-verkopers betalen 5% extra crisiscommissie

Amazon gaat verkopers in de VS vijf procent extra commissie in rekening brengen om hogere brandprijzen en inflatie door te berekenen.

Marketplaces
Premium

Emerce Retail: Blokker gelooft in zelf bezorgen vanuit de winkel

Blokker experimenteert in dertig stedelijke winkels met bezorgen vanuit de winkel. Een kleine zeventig producten kunnen besteld worden, vaak nog dezelfde dag. Dat vertelde Martin van Velzen, directeur marketing en e-commerce, op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce: Mutsaers naar 30 procent online verkoop

Het bedrijf bestaat al sinds 1962 en maakt in Kaatsheuvel nog steeds uiteenlopende tassen, zelfs voor laptops. De coronacrisis was de aanleiding om de webwinkel van Mutsaers opnieuw in te richten. Van Lightspeed werd gemigreerd naar Shopify.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: Intergamma wil de snelle klant faciliteren

Intergamma, het bedrijf achter de bouwformules Gamma en Karwei, gaat bestellingen nog niet meegeven aan flitsbezorgers, maar werkt wel aan bestellingen die binnen een uur kunnen worden opgehaald bij de winkels. Dat vertelde Anouk Beeren van Intergamma op Emerce Retail in Maarssen.

Retail