More stories

Premium

Gedragscode voor flitsbezorgers

Flitsbezorgers Gorillas, Flink, Getir en Zapp hebben gezamenlijk een gedragscode opgesteld, waarbij de zogenoemde darkstores (magazijnen) niet langer worden gevestigd in centrale winkelstraten, voetgangerszones of in de buurt van basis- of middelbare scholen.

Food
Premium

Minder omzet voor bol.com in eerste kwartaal

Er werd minder online gekocht bij Ahold Delhaize. De totale netto online consumentenomzet daalde met 1 procent na een groei van 103,3 procent tijdens het eerste kwartaal in het voorgaande jaar. Ahold verklaart dit doordat de winkels na de lockdowns weer opengingen.

E-commerce
Premium

Duurzame pakketdienst Parcls staat op omvallen (update)

De duurzame pakketdienst Parcls heeft uitstel van betaling gekregen. Vorig jaar kreeg het bedrijf nog 1,7 miljoen euro van Rabobank en een duurzaamheidsfonds.

Logistics
Premium

Nieuwe CEO voor DPDgroup

De Fransman Yves Delmas is aangesteld als CEO van GeoPost/DPDgroup en wordt lid van het bestuur van moederbedrijf La Poste group.

Logistics
Premium

Emerce B2B Digital: innovatie stuwt Kozijnshop.nl

Digitale tools en lange termijn partnerships met regionale aannemers vormen de basis voor de spectaculaire groei van kozijnshop.nl, dat levert aan zowel particulieren als zakelijke klanten. En ze zijn nog maar net op dreef. De twee oprichters zijn donderdag te gast op Emerce B2B Digital in Maarssen.

B2B Digital
Premium

Rode cijfers voor Groupon

Koopjessite Groupon schreef in het eerste kwartaal rode cijfers. De kwartaalomzet van 153,3 miljoen dollar was lager dan de bijna 264 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. Zelf had het Amerikaanse bedrijf ook op meer gerekend.

E-commerce
Premium

Oorlog raakt omzet PostNL

PostNL zegt de gevolgen van de oorlog in Oekraïne te voelen. De resultaten bij Pakketten was lager dan verwacht, al bleef het marktaandeel daarbij stabiel. Per saldo daalde het volume met 19,5 procent.

Logistics
Premium

Oorlog dempt Duitse e-commercebestedingen

De online verkoop van kleding daalde negen procent in Duitsland sinds het begin van de oorlog. Netto stegen de bestedingen bij webwinkels sindsdien nog meer met twee procent.

Duitsland

SEA en marketplaces: hoe je kunt concurreren in de Google-zoekresultaten

Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.

Online advertising
Premium

Hogere omzet voor bezorger Doordash

Hoewel restaurants en winkels weer open zijn, heeft boodschappen – en maaltijdbezorger Doordash het afgelopen kwartaal een hogere omzet geboekt. De omzet van het bedrijf verdrievoudigde bijna op jaarbasis.

Food
Premium

bpost vreest gevolgen inflatie en onzeker consumentengedrag

Pakjesbezorger bpost houdt rekening met tegenwind waardoor er een ‘potentieel neerwaarts risico’ ontstaat. Het Belgische bedrijf maakt zich zorgen over de inflatie en onzeker consumentengedrag.

Logistics
Premium

JBC lanceert livestream shopping

De Belgische modeketen JBC organiseert vandaag een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Hiervoor is onder meer Kim Van Oncen ingehuurd, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.

Fashion
Premium

Shopify koopt fullfillmentspecialist

Shopify zoekt in Amerika de concurrentie met Amazon met de overname van Deliverr. Dat exploiteert nu tachtig warehouses voor klanten en ontwikkelt software voor het gebruik daarvan.

E-commerce platforms
Premium

Belgische bakkerijketen Panos gaat een webwinkel openen

De Belgische bakkerijketen Panos gaat een webwinkel openen, in eerste instantie voor de zakelijke markt.

Food
Premium

Zalando merkt gevolgen economische tegenwind

Het aantal actieve Zalando-klanten steeg met 5,2 procent in het eerste kwartaal van 2022 tot bijna 49 miljoen, en Zalando Plus-lidmaatschappen stegen met 150 procent jaar-op-jaar, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers.

E-commerce platforms