More stories

Maak je klaar voor Smart Industry en versnel je digitale groei

Is jouw commerce-platform klaar voor de toekomst? Leer waaraan je volgende digital commerce-platform moet voldoen.

B2B Digital
Premium

133 miljard dollar voor mobiele apps in 2021

In 2021 wordt voor 133 miljard dollar uitgeven aan apps, wat 20 procent meer is dan in 2020. Daarbij blijft de App Store van Apple meer inkomsten genereren dan Google Play.

E-commerce
Premium

Mollie vestigt fintech Centre of Excellence in Maastricht

Betaalverwerker Mollie vestigt een nieuw fintech Centre of Excellence in Maastricht. De locatie wordt een uitbreiding van het hoofdkantoor van Mollie in Amsterdam en zal onderdak bieden aan nieuwe medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van ontwikkeling, operations en customer experience.

Payment

Zo ga je van een goed werkend platform naar een (potentieel) perfect werkend platform

Intershop Twinsport wisselde van een custom made platform naar een open source platform. Van goed naar (potentieel) perfect werkend platform. 

E-commerce
Premium

Google Pay app arriveert in Nederland

Google brengt vandaag de Google Pay-app uit in Nederland. Tot nu toe was Google Pay alleen beschikbaar als dienst via de app van sommige banken.

Payment
Premium

‘Deze dagen piek online aankopen kerstbomen’

Steeds meer Nederlanders kopen hun kerstboom online en doen dat eerder dan vorige jaren. Een trend is de toenemende verkoop van versierde kerstbomen.

E-commerce

WooCommerce, Shopify, Magento of Shopware: hoe kies je het juiste e-commerceplatform?

Welk platform past bij jouw e-commerce-organisatie? Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen en waar moet je op letten bij de selectie?

B2B Digital
Premium

Retourvignet.com wil retouren webwinkels verminderen

Een nieuw initiatief van drie ondernemers moet het misbruik van de retouroptie bij webwinkels terugdringen.

E-commerce
Premium

Duurzame bezorgingen webwinkels verdubbeld

De Nederlandse consument laat zijn bestellingen bij webwinkels steeds vaker duurzaam bezorgen als hij de keuze heeft. Logistiek techbedrijf Paazl signaleert een kleine verdubbeling van vier procent vorig jaar naar zeven procent in de afgelopen week.

E-commerce
Premium

Pakjesavond blijft ook online populair

Webwinkels hebben het ook na Black Friday nog druk gehad. Webwinkels draaiden de afgelopen zeven dagen een vijfde meer omzet dan dezelfde week een jaar geleden. Die conclusie trekt Betaalvereniging Nederland op basis van betaaldata van de afgelopen week.

Retail

Met tenten en houtje-touwtje-oplossingen de pakketdrukte tegemoet

Iedereen heeft inmiddels te maken met de problemen rond pakketbezorging. Waar zitten de knelpunten en is er op korte termijn een oplossing? (Kort: nee.)

Logistics
Premium

Bol.com troeft Amazon af op piek feestdagen

De Nederlandse consument ging afgelopen inkoopperiode vaker naar bol.com dan naar Amazon. De gemiddelde korting op Black Friday-deals, zo blijkt nu, lag rond de dertig procent. De drukte koopjesweek ooit verliep zonder grote kleerscheuren.

E-commerce

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: bereik de juiste klanten (4/4)

Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.

Customer Engagement
Premium

Moederbedrijf Blokker en BCC stelt beursgang uit

Mirage Retail Group (MRG), het moederbedrijf van onder meer Blokker en Intertoys, ziet voorlopig af van een beursgang. Het winkelconcern doet dat vanwege de ‘grillige marktomstandigheden’ in retailland.

E-commerce
Premium

Boldking opent eerste fysieke winkel op het Rokin

Scheermerk Boldking opent vandaag de deuren van zijn eerste fysieke winkel op het Rokin in Amsterdam. De pop-up winkel The Store is een samenwerking met Adyen en bevindt zich in het nieuwe kantoorpand van het betaalplatform.

E-commerce