More stories

Premium

Groei Europese internetverkopen aan Nederlanders neemt af

In het tweede kwartaal van 2021 spendeerden Nederlandse consumenten meer dan 800 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels binnen de Europese Unie. Dat is bijna 17 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Cross Border

Dit zijn de voordelen van internationale uitbreiding richting Polen

Plannen om over de grens te gaan met je bedrijf? Wel eens aan Polen gedacht? Voor merkartikelen biedt dit land onverwachte voordelen.

Cross Border

Perfectioneer je checkout aan de hand van de marketingtrends van nu

Hoe haal je meer uit je checkout? Perfectioneer dit het aan de hand van de trends van 2021, voorspeld door Mollie en 4NG.

E-commerce
Premium

Maestro-betaalstandaard krijgt moderne opvolger

Mastercard gaat stoppen met de bekende Maestro-betaalstandaard, omdat die minder goed geschikt is voor online betalingen.

Payment
Premium

OM wil gevangenisstraf voor ‘zeer geniepige’ oplichting

De officier van justitie heeft een gevangenisstraf van 24 maanden, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, geëist tegen een internetoplichter.

Legal
Premium

Shopify geeft artiesten merchandising met integratie Spotify

Spotify sluit een strategische samenwerking met Shopify zodat musici een winkeltje kunnen openen op hun artiestenpagina in de muziek-app.

E-commerce

Drie belangrijke logistieke trends voor e-commercebedrijven

Binnen de intralogistiek zijn drie trends te zien die de toekomst gaan bepalen: ‘dark stores’, micro-‘fulfilment’ en automatisering in abonnementsvorm.

Logistics
Premium

Duitse pakketvervoerder rekent weer decemberpremie

Het is een beproefd recept voor de Duitse pakketbezorger Hermes: een prijsverhoging doorvoeren tot eind december om de piek van de drukte af te schaven.

E-commerce
Premium

Zuid-Limburg in trek bij contactcentra

De regio Limburg heeft al zo’n 6000 arbeidsplaatsen bij ongeveer dertig contactcentra. Onder meer Zara, Vodafone, Mercedes en DHL organiseren hun klantenservice vanuit Zuid-Limburg.

Customer Service
Premium

Sligro, Opti-flor en Kramp naar Emerce B2B Digital

Mede door corona startte orchideeënkwekerij Opti-flor in maart 2020 met een webshop voor consumenten. E-commerce bleek het begin van een nieuwe focus naast de traditionele kanalen: Opti-flor richt zich sindsdien in toenemende mate op de consument. Melvin van der Zeyden, projectmanager E-commerce bij Opti-flor, vertelt op Emerce B2B Digital op 15 november over deze transitie.

E-commerce

Hoe creëer je loyalere klanten door de timing van hun aankopen te voorspellen?

Hoe maak je van je klanten ook loyale klanten? Leer het aankoopgedrag te begrijpen en voorspellen en time je boodschap goed.

Customer Loyalty

Omnichannel-strategie als basis voor een naadloze shopervaring

Omnichannel is belangrijker dan ooit. Maar wat zijn precies de belangrijkste kenmerken van een goede omnichannel-organisatie?

E-commerce
Premium

Orderchamp lanceert inkoopevenement Christmas Ball

Orderchamp, het digitale inkoopplatform voor merken en retailers, organiseert van 20 tot 25 oktober het online inkoopevenement Christmas Ball. Retailers kunnen dan voordelig unieke kerst en cadeau-artikelen inkopen.

B2B Digital
Premium

DHL start met bouw klimaatneutrale CityHubs

DHL Parcel is gestart met de bouw van 26 nieuwe CityHubs voor zijn Nederlandse netwerk van in totaal 140 lokale vestigingen. De bouw en ingebruikname van deze hubs voor duurzame stedelijke distributie strekt zich uit over een periode tot einde 2023.

Logistics
Premium

Mondial Relay breidt pakketservice uit

Mondial Relay breidt haar dienstverlening uit. Consumenten kunnen voortaanb pakketten naar elkaar sturen. Dat kost 3,95 euro per pakket binnen Nederland.

Logistics