More stories

Premium

Tesco opent eerste kassaloze winkel in Londen

Supermarktketen Tesco heeft in Londen aan de High Holborn-straat onder de naam GetGo zijn eerste kassaloze winkel geopend. Shoppers hoeven enkel hun telefoon te scannen om de winkel te verlaten en krijgen daarna het bonnetje opgestuurd.

Payment
Premium

HEMA stopt samenwerking Wehkamp

HEMA zet een punt achter de samenwerking met Wehkamp. De keten heeft besloten zich te concentreren op Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk met eigen online kanalen en winkels.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce zet zich schrap voor decemberdrukte

Nederlandse webwinkels verwachten tot zeventig procent meer te verkopen in de periode van Black Friday tot Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen om leveringsproblemen te voorkomen.

E-commerce
Premium

JD.com opent eerste winkel in Leiden

JD.com opent volgende maand een fysieke winkel in Leiden. Onder de naam Ochama – in plaats van JD Sports, een ander bekend winkelmerk – betreedt de Chinese retailer officieel de Nederlandse markt.

Retail
Premium

Jumbo test abonnement Jumbo Bezorgeloos

Jumbo voert momenteel een bezorgpilot uit onder de naam Jumbo Bezorgeloos. Het gaat om een test met bezorgabonnementen, weet Distrifood.

Food
Premium

‘Social commerce wordt niks in Europa’

De hypeterm social commerce zingt al tijden rond, maar volgens de analisten van investeerder ARK Invest wordt het niets met social commerce in Europa.

E-commerce
Premium

Sotheby’s gaat tweemaal per jaar digitale kunst veilen

Veilinghuis Sotheby’s komt met een speciaal platform voor digitale kunstwerken, memes en plaatjes die als non-fungible token (NFT) worden verkocht.

E-commerce

Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt

H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.

Sustainability
Premium

Infographic: 46 procent vindt ieder jaar van energie-aanbieder wisselen te veel moeite

Maar liefst 68 procent van de Nederlanders verandert alleen van energieleverancier als die goedkoper is dan hun huidige aanbieder. Dit blijkt uit onderzoek van Verandervanenergie.nl onder 966 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard.

E-commerce
Premium

Campagnepanel #185: ‘Matig verhaal’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.

Fashion
Premium

Ecohuisje, platform met duurzame vakantiehuisjes, gelanceerd

Ecohuisje is een nieuw online platform voor duurzame overnachtingen in Nederland of net daarbuiten. Op Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe villa.

E-commerce
Premium

Kledingverhuurplaform CIRCLE CLOSET officieel gelanceerd

CIRCLE CLOSET, het online platform voor het huren en verhuren van designerkleding, is officieel gelanceerd. Met merken als Isabel Marant, Ganni en IRO, richt het platform zich voornamelijk op gelegenheids- en seizoensgebonden designerkleding.

E-commerce
Premium

Belg gaf in eerste helft 2021 online meer uit dan vorig jaar

Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden Belgen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is meer dan dezelfde periode vorig jaar toen er 5,1 miljard euro werd uitgegeven. Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce, de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Het ‘nieuwe lokaal’: Retail na corona is dichtbij en digitaal

Corona toonde de kracht van e-commerce én de waarde van lokale retailers. De combinatie – lokaal en digitaal – is de toekomst voor zelfstandige ondernemers.

Coronacrisis
Premium

Meer online shoppers, maar ook meer klachten

Ruim drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder deed in 2021 online aankopen, 9 procent meer dan een jaar eerder. Van de online shoppers had maar liefst 56 procent klachten over de aanschaf, meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers van het onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen 2021’, dat onder 6000 mensen van 12 jaar of ouder gehouden is van april tot juli 2021.

E-commerce