More stories

Premium

Chinese techreuzen ontdekken het platteland

Online boodschappen bestellen is al enige tijd de normaalste zaak in minder bevolkte delen van China. Techreuzen Meituan en Pinduoduo (Duoduo) zijn inmiddels doorgedrongen tot de meest afgelegen uithoeken van het uitgestrekte land, meldt de South China Morning Post.

Food
Premium

Online modehuizen merken gevolgen corona

Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.

Fashion
Premium

FonQ grote winnaar Shopping Awards 2021

FonQ is de grote winnaar van de Shopping Awards. De woonwebwinkel won een Shopping Award in de categorie ‘Wonen’ en is uitgeroepen tot DHL Beste Webwinkel 2021. Andere winnaars zijn Albert Heijn, Zooplus, Omdat, Gaslicht.com en Greetz. 

E-commerce

Stoom je B2B-bedrijf klaar voor e-commerce (deel 1)

80% van de B2B-shoppers switch van leverancier of overweegt dat. De gouden een-op-een-relatie is blijkbaar niet meer heilig in B2B-land.

B2B Digital

Internationaliseren voor beginners: make or break

Nederland is een kleine markt, dus internationalisering is key. Toch slaagt nog geen half procent van de pogingen. Hoe vergroot je je kans op succes?

Cross Border
Premium

Mannen aangehouden voor oplichting met postpakketten

Vier mannen uit Ootmarsum, Enschede, Westervoort en Dinxperlo zijn dinsdag op heterdaad in Nijmegen aangehouden. Zij worden verdacht van oplichting met postpakketten.

Logistics

Digitalisering educatieve uitgever brengt flexibel studieboek dichterbij

Educatieve uitgeverij Coutinho investeert in digitalisering en kan zo onderwijsinstellingen voorzien van nieuwe vormen van studiemateriaal. Een mogelijke opmaat naar hybride educatie.

Digital Transformation
Premium

Papierdistributeur Antalis start webshop voor de zakelijke markt

Antalis, distributeur van papier, visuele communicatieoplossingen en verpakkingsproducten, lanceert een webshop voor de zakelijke markt in de Benelux. De webshop is beschikbaar voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: denk Europees op marktplaatsen

Elke retailer moet grondig nadenken over de rol die marktplaatsen spelen of zou moeten spelen in hun verkoopstrategie. In een tafelgesprek bij Emerce Retail hoor je de ervaringen van Philips en Dorel Juvenile, het bedrijf achter Maxi-Cosi. Vanaf vandaag zijn alle presentaties van Emerce Retail online te bekijken.

E-commerce
Premium

Werkplatform Roamler koopt dataverzamelaar Datlinq

Klussenplatform Roamler neemt Datlinq over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in foodretail data. De bedrijven bundelen de krachten op het gebied van dataverzameling, het creëren van inzichten en crowd-based activaties in winkels.

Retail
Premium

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel werkt

Het verstrekken van informatie over de CO2-impact van bezorgopties bij webwinkels heeft een positieve impact op de bezorgkeuze van consumenten. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Thuiswinkel.org en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is uitgevoerd.

Sustainability
Premium

Rabobank met financieringsproduct verkooppartners bol.com

Rabobank brengt voor ondernemers op bol.com Flexibele Financiering uit, een razendsnel verstrekte lening voor een bedrag tussen de 5.000 en 250.000 euro.

E-commerce
Premium

Samsung bezorgt kleine producten per drone in Ierland

Samsung zet drones in om bestellingen in Ierland te bezorgen aan klanten. De samenwerking met Manna Drone Delivery blijft beperkt tot Galaxy-apparaten.

Logistics
Premium

Emerce Retail: ‘Nederland geschikt voor Fashion Connect Store bonprix’

De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.

Retail
Premium

Tiqets bundelt krachten met branchegenoot Ticketbar

Online ticketplatform Tiqets gaat voor hun portfolio van musea en attracties samenwerken met Ticketbar. Ticketbar heeft sinds hun lancering in 2009 een sterke positie in de museum- en attractiesector.

E-commerce