More stories

Joost Brugmans (Orderchamp): ‘Als je samen inkoopt sta je sterk’

Het succes van een retailer is afhankelijk van de inkoop. Het draait om inkopen tegen een goede prijs, maar ook om wat je inkoopt. Bij commodities speelt de verkoopprijs een belangrijke rol. Verkoop je bijzondere spullen dan kun je daar meer voor vragen.

Marketplaces
Premium

Honderden winkels met een pakketpunt gaan dicht

Zeker honderden winkels met een pakketpunt zijn vanaf maandag niet meer open. Zowel Primera als Audax, eigenaar van Bruna, AKO en The Read Shop, sluit het merendeel van de winkels, meldt de NOS.

E-commerce
Premium

Booking en Expedia informeren consumenten duidelijker over hun aanbod

Booking.com en de Expedia-groep hebben de informatie voor consumenten over hun aanbod op hun websites verduidelijkt. Hiermee voldoen zij aan de uitgangspunten van het consumentenrecht, meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Legal
Premium

Blokker zet medewerkers in voor eigen bezorgdienst

Blokker heeft woord gehouden en lanceert vandaag zijn bezorgdienst Blokker Express buiten de bestaande bezorgers om.

E-commerce
Premium

HvA start opleiding logistiek

De Hogeschool van Amsterdam start komend studiejaar met de nieuwe Associate degree (Ad) opleiding Logistiek (voltijd en deeltijd). Het panel van de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO) heeft het opleidingsconcept positief beoordeeld.

Logistics
Premium

Walmart start liveshows op TikTok

Walmart is nog altijd niet rond met TikTok, dat het samen met Oracle gedeeltelijk zou overnemen, maar de video-app en […]

Video
Premium

Expertgroep benadrukt belang visual commerce

Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Digitaal kijken is van toenemend belang bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de klantreizen van de toekomst. Dat stelt een groep experts die zich in het kader van ShoppingTomorrow hebben gebogen over het onderwerp visual commerce.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org: Europese regels voor e-commerce en eerlijke concurrentie vergen uitgebreide studie

Thuiswinkel.org wil nog niet inhoudelijk reageren op het omvangrijke pakket regels voor e-commerce en eerlijke concurrentie dat door de EU is gepresenteerd.

E-commerce

Kerst 2020: zo profiteer je optimaal met deals en adverteren op Amazon 

Om nog last minute mee te liften op de Kerstdrukte bij Amazon: een compleet stappenplan voor discounts en deals op ’s werelds grootste marketplace. 

Marketplaces
Premium

FedEx Express moderniseert vloot met specifiek voor vracht gebouwde ATR-vliegtuig

FedEx Express neemt het allereerste speciaal voor het bedrijf ontwikkelde regionale turboprop-vrachtvliegtuig in ontvangst. De levering is onderdeel van een bestelling van dertig toestellen, met nog eens twintig toestellen in optie, die FedEx in november 2017 bij fabrikant ATR plaatste.

Logistics
Premium

Picnic doet proef met nieuwe betaalmethode MasterCard

Mastercard introduceert een nieuwe betaalmethode op de Nederlandse markt: de digitale betaalpas. Consumenten kunnen daarmee hun Maestro betaalpas eenmalig ‘opslaan’ bij de winkelier, waarna aankopen met een klik kunnen worden afgehandeld.

Payment
Premium

iDEAL gaat op de schop, nieuwe CEO aangesteld

Betaalmethode iDEAL, waarmee consumenten online kunnen betalen via hun eigen bank, wordt ingrijpend vernieuwd. Currence, merkeigenaar van iDEAL, gaat fors investeren om de onderliggende techniek te moderniseren. Ook wordt een nieuwe CEO aangesteld.

Payment
Premium

Ontbreken webwinkel Action doet nu echt pijn

De keten had vandaag al zijn 400 winkels willen heropenen met een aangepast aanbod. Klanten zouden alleen essentiële producten kunnen kopen, zoals shampoo en wc-papier.

E-commerce
Premium

Blokker wil bezorgdienst starten, kabinet dreigt met sluiting grote ketens (update)

Mirage Retail Group, eigenaar van de Blokker winkels, wil zo snel mogelijk de bezorgdienst Blokker Express uitrollen voor het bezorgen door medewerkers aan klanten. Ook hoopt het bedrijf zo snel mogelijk toestemming te krijgen om click & collect in te mogen voeren.

Coronacrisis
Premium

12,5 miljoen voor Red je Pakketje

Red je Pakketje (RJP) heeft een financiering van 12,5 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf hoopt hiermee een volledig CO2-vrij bezorgnetwerk mogelijk te maken.

E-commerce