More stories

Premium

Amazon start persoonlijke kledingadviseur

Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.

Fashion
Premium

Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels

Leen Bakker is gestart met het thuisbezorgen van meubels vanuit een eigen bezorgdienst die de Last Smile is genoemd.

Logistics
Premium

eDay: WordProof nog dit jaar uitgerold naar Shopify

Wordproof zal zijn universele timestamp ecosysteem nog voor het einde van het jaar uitrollen naar e-commerce platform Shopify. Dat vertelt oprichter Sebastiaan van der Lans vandaag op eDay. Met WordProof wordt het mogelijk om de betrouwbaarheid van de inhoud op internet te controleren.

E-commerce
Premium

FNV: PostNL moet hogere winst vertalen in minder flex en fatsoenlijke loonsverhoging

De FNV wil de hogere winstcijfers van PostNL terugzien in betere arbeidsvoorwaarden voor het personeel.

Logistics
Premium

eDay: ‘Als China echt belangrijk voor je is, wacht dan niet te lang’

“Als China een belangrijke markt voor je is, wacht dan niet te lang met voorbereidingen, want alles wordt duurder en complexer.” Die waarschuwing geeft Ashley Galina Dudarenok Emerce lezers mee tijdens Emerce eDay.

E-commerce
Premium

42 procent van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Zo is 42 procent van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is. Slechts 12% zegt dit niet te willen doen, zo blijkt uit de nieuwe Duurzaamheidsmonitor voor de e-commercesector van Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

Binnenkort shoppen in TikTok kloon Instagram

Instagram lanceerde zijn TikTok-concurrent Reels in augustus, maar nu al wil de Facebook dochter geld verdienen met het formaat. Binnenkort kun je wereldwijd winkelen in de app.

Facebook Advertising
Premium

‘Malafide slotenmakers hoog in zoekresultaten Google’

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid vraagt tijdens de Week van de Veiligheid speciale aandacht voor malafide slotenmakers. Ze leveren voor veel geld slecht werk en bedreigen mensen. Veel van deze oplichters eindigen hoog in de zoekresultaten van Google.

E-commerce
Premium

Online retail Duitsland naar 19,3 miljard euro in derde kwartaal

In het derde kwartaal van 2020 groeide de online retail in Duitsland met 13,3 procent tot 19,3 miljard euro. Sinds het begin van het jaar is e-commerce zelfs met 10,6 procent gegroeid tot 56 miljard euro, aldus de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

Douane start campagne over invoer online bestellingen

De douane start een campagne om consumenten te informeren dat niet alles wat zij bij buitenlandse webwinkels aankopen ingevoerd mag worden.

Cross Border

De ultieme gids voor replatforming in de maakindustrie

Beperkte zoekmogelijkheden, lage adoptie precentages en incomplete of verouderde informatie. Dit zijn enkele signalen dat je e-commerce platform aan vervanging toe is. Deze gids is gemaakt voor degenen die er genoeg van hebben. Degenen die klaar zijn om de volgende stap in digitale transformatie te zetten en een beter, geavanceerder platform te vinden. Replatforming is niet altijd gemakkelijk of goedkoop. Hoe pak je een replatforming-traject aan? Deze whitepaper biedt je handvatten en praktische tips om dit traject goed uit te voeren.

B2B Digital
Premium

Pets Place opent Belgische webwinkel

Pets Place opent een Belgische webwinkel. De dierenspeciaalzaak overweegt om op termijn ook fysieke winkels in België te openen.

E-commerce
Premium

Dekbed Discounter sluit strategisch pact met Yellowgrape

Het moederbedrijf van Dekbed Discounter, Koopjedeal, De Arend en WoonQ sluit een strategische samenwerking met e-commercebureau Yellowgrape.

Online marketing

De grootste uitdagingen in e-commerce

De groei van e-commerce in combinatie met het toenemende smartphonegebruik (ook bij online shoppen), maakt social commerce zeer interessant.

E-commerce
Premium

bol.com breidt directie uit

Bol.com breidt de top van het bedrijf uit met drie directieleden. Daarmee wil het zich volledig kunnen richten op het uitbouwen en positioneren van het bedrijf als handelsplatform voor derden.

Marketplaces