More stories

Premium

Eén op vijf Nederlanders geeft voorkeur aan online shoppen voor consumentenproducten

Nu consumenten steeds vaker gebruikmaken van het online kanaal, heeft dit gevolgen voor het bezoek in de winkelstraten: 35 procent van de Nederlanders zegt van plan te zijn (veel) minder naar winkels te gaan. Daartegenover staat dat 7 procent van de consumenten juist denkt meer naar de winkel te gaan. Per saldo is 28 procent van plan minder vaak naar een fysieke winkel te gaan, terwijl dit in 2018 nog voor 21 procent gold. Dat blijkt uit herhaald onderzoek dat ABN AMRO in 2015, 2018 en 2020 door Q&A Research & Consultancy onder ruim 1.500 Nederlanders heeft laten verrichten.

Retail
Premium

Amazon Zweden uit de startblokken

Amazon heeft vandaag zijn Zweedse webwinkel officieel geopend via Amazon.se. Zweden is de tiende grootste economie van Europa.

E-commerce

Met deze vijf tips zorg je voor een succesvol feestdagenseizoen

De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse retailsector en met deze kennis beloven er drukke e-commercetijden aan te komen.

Retail

Vijf irritaties tijdens shoppen via mobiel

De smartphone wordt door twee derde van de online shoppers gebruikt om online aankopen te doen. Maar niet elke online shopervaring is even prettig.

Mobile

Zes manieren om Amazon-Business te verslaan

Concurreren met Amazon Business lijkt misschien ontmoedigend, maar er zijn manieren om een kosteneffectieve e-commerce ervaring op je eigen terrein aan te bieden die de Amazon-uitdaging kan aangaan.

E-commerce platforms

Een gelukkig 2021: bereid je onderneming voor op digitale feestdagen

De zomer ligt alweer even achter ons en het einde van het jaar nadert. Normaliter staan deze laatste maanden gelijk aan meer drukte.

E-commerce platforms

Best practices van IDC voor het selecteren van een PIM

In dit webinar deelt Jordan Jewell (IDC) zijn visie op het selecteren van een PIM-systeem en deelt hij best practices en tips. Hij geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Hoe beoordeel je de toegevoegde waarde van een PIM voor je organisatie? Hoe ziet een goed scenario voor het adopteren van een PIM eruit? En hoe selecteer je uit alle beschikbare tools de beste oplossing voor je wensen behoeften?

E-commerce
Premium

Amazon nog op zesde plaats in Twinkle100

Amazon blijft met 400 miljoen euro ruim achter bol en Coolblue, die elk meer dan een miljard omzet genereerden. Dat blijkt uit schattingen van de Twinkle100, die vandaag is uitgekomen.

E-commerce
Premium

Belgische Neckermann in surseance

De Belgische Neckermann heeft bescherming aangevraagd tegen zijn schuldeisers. De reisorganisatie is zwaar getroffen door de coronacrisis. Vanaf maandag gaan de 59 vakantiewinkels van Neckermann dicht.

Travel

Product niet leverbaar, maar toch een aankoop?

Stel je voor dat in jouw webshop bepaalde producten zo schaars worden dat ze (tijdelijk) helemaal niet meer leverbaar zijn? Gemiste kans! Tenminste dat zou je zeggen. In dit artikel vertel ik hoe je toch kan converteren, zonder een product op voorraad te hebben.

Strategy
Premium

ECL! Stella: Wij worden nooit een puur e-commerce merk

“We worden nooit een puur e-commerce bedrijf,” zegt Rianne Bark van Stella Fietsen op E-Commerce Live! dat komende maandag online gratis is te volgen. “Online is belangrijk voor oriëntatie en de aftersales, maar onze klanten komen graag naar de winkel en gaan vaak met een andere fiets weg dan ze hadden uitgezocht.”

Retail

Wat financials kunnen leren van e-commerce: marketing automation

Berichten die je ongetwijfeld kent van e-commerce giganten zoals Bol.com en Zalando: ‘Geselecteerde items voor jou’ en ‘Er ligt nog iets in je winkelwagentje…’.

Marketing automation
Premium

14 miljoen nieuwe Amazon Primeleden dit jaar

Sinds december 2019 heeft Amazon 14 miljoen Amerikaanse Prime-leden toegevoegd, volgens schattingen van Consumer Intelligence Research Partners.

Customer Loyalty
Premium

Nieuwe online veiling voor autoverzamelaars

The Collectables is een nieuw onafhankelijk Nederlands platform van en voor autoliefhebbers. Een doorlopende online veiling van bijzondere auto’s, van een Peugeot 205 GTi tot Ferrari 488 Pista. De oprichters spreken van een ‘online automobiele snoepwinkel’.

E-commerce

Waarom snelheid belangrijk is in een COVID-19-wereld

Snelheid en wendbaarheid zijn altijd belangrijk geweest binnen (online) retail. Bedrijven die snel kunnen reageren op veranderend klantgedrag leggen een stevige basis voor bedrijfscontinuïteit. Toch zijn er nog veel vragen. Deze whitepaper beantwoord de drie belangrijkste vragen over een (versnelde) transitie naar digital commerce.

B2B Digital