E-Commerce Live!: verkooppieken intenser en langer
E-commerce wordt steeds vaker bepaald door piekmomenten. Dat vertelt Gerard den Bakker van PostNL op E-Commerce Live! op 2 november. Het jaarlijkse congres van Emerce is online gratis te volgen.
E-commerce wordt steeds vaker bepaald door piekmomenten. Dat vertelt Gerard den Bakker van PostNL op E-Commerce Live! op 2 november. Het jaarlijkse congres van Emerce is online gratis te volgen.
Het kennisnetwerk voor e-commerce ShoppingTomorrow richt een nieuwe expertgroep in. Deze richt zich specifiek op het opkomende domein van retailmedia, het met reclame exploiteren van digitale schapruimte.
In Zwolle doen de komende tijd 23 vrachtwagens van PostNL mee aan een proef om met schonere brandstof te rijden. Ook het depot in Leeuwarden test met 26 bussen. Zes weken lang wordt er HVO100 getankt, een diesel gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.
In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden. Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten.
Bij het schrijven over e-commerce trends, is het altijd de vraag of het een trend is, een paradigmaverschuiving of een verschuivende basislijn waar je het over hebt.
Collect&Go, onderdeel van Colruyt, test een mobiel stadsconcept in het centrum van Brussel.
Alibaba Group neemt een meerderheidsbelang in de Chinese supermarktketen Sun Art. Daarvoor wordt 3,6 miljard Amerikaanse dollar op tafel gelegd. Alibaba bezit straks 72 procent van Sun Art.
De bezorger van maaltijddozen HelloFresh stevent dankzij het coronavirus af op een onvoorzien recordjaar. Voor het derde kwartaal schroeft het zijn toch al bijzonder hoge verwachting nog iets verder op.
Consumenten kopen steeds meer online. Al die pakjes moeten vervolgens worden bezorgd. De diverse transportdiensten doen dat volgens een eigen planning. De wordt vaak nog handmatig, de dag voor bezorging gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Een planning voor een depotgebied van 1000 orders op één dag, kan al snel betekenen dat je uren aan het rekenen bent. Dat kan veel sneller als je gebruik maakt van nieuwe technieken.
Een les conversie-optimalisatie van een wereldtopper of leren een marketingstrategie formuleren voor de Chinese markt. Of wat denk je van een middag met sessies over Marketplace? Emerce Academy houdt tot eind 2020 nog tientallen virtuele bijeenkomsten.
Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.
Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.
Met enkele klikken producten kopen die retailers en influencers in live video’s aanprijzen. In China was de opmars van live commerce al fors en tijdens de lockdown is het geëxplodeerd. Ondertussen testen westerlingen als Amazon en Instagram hun eigen oplossingen en wil TikTok het Aziatische succes exporteren.
De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.
Omnichannel ondernemen stond bekend – zeker pre-corona – als een aangename verrassing voor de consument