More stories

Premium

Werktuigbouwkunde studenten ontwerpen inventieve pakkethond

Een bestuurbaar wagentje met zes wielen en hefpoten dat een pakket van minstens 10 kilo kan laden en lossen en over diverse hindernissen kan verplaatsen. Ideaal voor pakketbezorgers die – mede vanwege de coronacrisis – steeds meer en zwaardere pakketten moeten afleveren bij mensen thuis. Het pakkethondje De Scarabee heeft de Ontwerpwedstrijd 2020 van de TU Delft gewonnen.

E-commerce
Premium

Best renderende app in eerste jaarhelft: Tinder

Consumenten hebben in de eerste helft van 2020 wereldwijd 50,1 miljard dollar uitgegeven aan apps in de App Store en Google Play Store, 23,4 procent meer dan een jaar geleden. Onderzoeker Sentor Tower noemt de coronalockdown als oorzaak.

E-commerce
Premium

Amazon stopt met boodschappenscanner

Amazon stopt met Dash Wand, een stemgestuurd apparaatje waarmee klanten boodschappen konden bestellen.

E-commerce
Premium

Online platforms meer verantwoordelijk voor consumentenrechten en productveiligheid

De grenzeloze markt van online platforms moet een gelijk speelveld worden op het gebied van consumentenrechten en productveiligheid. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) kondigt in een Kamerbrief aan dat zij in Europees verband gaat inzetten op meer (wettelijke) verantwoordelijkheden voor de platforms richting consumenten.

Legal
Premium

Aantal online bezoekers Bijenkorf nu 116 miljoen

Online nam het aantal bezoekers van De Bijenkorf vorig jaar met 21 procent toe tot ruim 116 miljoen. Dit is inclusief de groei van bezoekers in Duitsland en België.

E-commerce
Premium

Online omzet H&M coronakwartaal: +36%

In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.

E-commerce
Premium

HEMA: e-commerce blijft hoog na coronakwartaal

De Nederlandse consument blijft voorlopig op grote schaal de webwinkel van retailketen HEMA bezoeken, ondanks de mogelijheid om de fysieke zaken te bezoeken.

E-commerce
Premium

Consument nog weinig enthousiast over retourdeals

Teruggestuurde producten die opnieuw worden aangeboden, de zogeheten retourdeals, zijn nog niet erg populair onder consumenten. Bovendien vallen de kortingen tegen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

E-commerce
Premium

‘Online bloemenverkoop breekt records door coronacrisis’

Ook tijdens de lockdown bleven bloemen als cadeau populair. Dit is met name te zien aan de enorme groei van de online bestedingen aan bloemen, schrijft ABN in het rapport Sierteelt herstelt zich van grote klap, dat vandaag verschijnt.

E-commerce
Premium

Online redt Britse warenhuizen niet, massaontslagen bij Harrods en John Lewis

Grote Britse warenhuizen hebben woensdag massaontslagen aangekondigd als gevolg van de coronacrisis. Bij Harrods verdwijnen alleen al 700 banen. John Lewis gaat diverse winkels en kantoren sluiten.

Coronacrisis
Premium

ACM: markt voor pakketbezorging blijft groeien

De hoeveelheid pakketten die verstuurd werd nam in 2019 toe met 12,83 procent. Daarmee zet de trend van groei in deze markt door. Dat staat in de Post- & Pakkettenmonitor die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag publiceert.

E-commerce
Premium

‘Online platforms moeten veiligheid waarborgen bij aanbod van buiten de EU’

Online platforms moeten waarborgen dat de producten die zij (via partners) aan Europese consumenten verkopen voldoen aan de hier geldende eisen, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid. Dat adviseert de SER Commissie voor Consumentenaangelegenheden aan Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat.

E-commerce

De online klantervaring deel 1: een unieke ervaring

Consumenten laten zich tegenwoordig leiden door meer invloeden dan alleen de kreten van verkopers, ook is een groot deel van de retail van het fysieke naar het digitale verhuisd.

Customer Experience
Premium

Nieuw distributiecentrum Picnic in Apeldoorn geopend

Maanden eerder dan gepland heeft online super Picnic vanochtend de deuren geopend van het nieuwe distributiecentrum in Apeldoorn.

Food
Premium

Platform voor bierbouwerijen

Bierliefhebbers kopen sinds kort speciaalbier direct bij tientallen brouwerijen dankzij het platform van Beer in a Box. Op het platform kunnen speciaalbierbrouwerijen een webwinkel inrichten en zo via eigen kanalen of via Beer in a Box zelf rechtstreeks bier verkopen.

Food