Amazon Engeland wordt pakketbezorger voor webshops
Amazon wordt in Engeland een directe concurrent van de pakketvervoerders met de lancering van zijn dienst Shipping.
Amazon wordt in Engeland een directe concurrent van de pakketvervoerders met de lancering van zijn dienst Shipping.
Adyen voegt Amazon Pay als betaalmethode te aan haar betaalplatform.
Grensbewaking is vaak in het nieuws. Over de hele wereld proberen politici een oplossing te vinden voor geschillen die te maken hebben met goederen en mensen die de grens passeren.
Swappie, een Finse online winkel in refurbished iPhones, opent een vestiging in Nederland. Volgens het bedrijf zijn Nederlanders gevoelig voor ‘het verantwoord omgaan met het milieu’ en houden ze van voordeeltjes.
Picnic stuurt vandaag het duizendste elektrische bezorgwagentje de weg op. De wagentjes reden tot nu toe ruim 12 miljoen elektrische kilometers, waarmee volgens de websuper 1,7 miljoen kilo CO2 is bespaard.
Bezorger Bpost gaat kleine Belgische bedrijven helpen om de stap naar e-commerce te zetten. Het stopt al zijn ervaring met e-commercelogistiek in een alles-in-één oplossing.
Maaltijdbezorger Instacart heeft een nieuwe financiering weten te regelen van 225 miljoen dollar. Belangrijkste geldschieters zijn DST Global en General Catalyst. De bestaande investeerder D1 Capital deed ook mee.
De omzet in het tweede kwartaal is bij H&M met vijftig procent gedaald vanwege het coronavirus. De helft van de winkels was twee maanden dicht. Het online kanaal bood nog enige compensatie, want daar groeiden de verkopen met 36 procent.
Al te vaak investeren e-commerce bedrijven grote bedragen in nieuwe veelbelovende marketing technologie om de website en gebruikservaring verder te verbeteren.
Niet Nederland, maar Italië is de belangrijkste afzetmarkt voor Catawiki. Daar werd vorig jaar de meeste groei gerealiseerd, zo maakt het veilinghuis vandaag bekend.
Google gaat zijn betaalapp Google Pay flink aanpakken. Het bedrijf wil nauwer samenwerken met partners voor online en fysieke betalingen.
Leer in het webinar concreet wat personalisatie is. Waarom en wanneer dit het beste toe te passen is. En voor welke sites personalisatie geschikt is. Eddy laat zien hoe klanttypes te herkennen zijn en Booming samen met Verf.nl een aanpak ontwikkelde die beter paste bij de klantbehoefte. Tijdens het webinar krijg je ook inzicht in de potentie van personalisatie voor jouw business. Eddy Boeve van Booming gaat hierover met Rogier Goed (Managing Partner bij Verf.nl)
HEMA eigenaar Marcel Boekhoorn is het niet gelukt om een lening van 50 miljoen euroaf te lossen, waardoor de schuldeisers de oer-Hollandse formule in handen krijgen. Dit weekend werd bekend dat de Mirage Retail Group, voorheen Blokker Holding, een bod op HEMA heeft uitgebracht bij de schuldeisers van HEMA. Dat is geen goed nieuws voor de online activiteiten die HEMA juist aan het uitbouwen was. Eigenaar Michiel Witteveen gelooft niet in de bricks and clicks-strategie.
Maaltijdbezorger Takeaway.com verhapstukt de ene na de andere overname of fusie, bleek deze week eens te meer. Aan Director of Product Brenno Misuraca de taak al het digitale en de mensen zo snel mogelijk op te nemen. Zonder daarbij de doorontwikkeling van het bestaande uit het oog te verliezen. Alles, hoe experimenteel ook, moet direct waarde toevoegen. “Innovatie is geen losstaand proces hier.”
E-commerce is dit jaar in de VS met 18 procent gegroeid als gevolg van de coronacrisis, maar het verlies van […]