Jeremiah Albinus (CMO, fonQ): ‘AR wordt net zo standaard als productfoto’s’
Als we de voorspellingen van afgelopen jaren mogen geloven is dit het moment dat retailers op serieuze schaal gebruik gaan maken van augmented reality (AR)
Als we de voorspellingen van afgelopen jaren mogen geloven is dit het moment dat retailers op serieuze schaal gebruik gaan maken van augmented reality (AR)
Retailers moeten zichzelf opnieuw uitvinden en hun online zichtbaarheid vergroten. Zo’n 55 procent van de consumenten oriënteert zich namelijk vóór een aankoop eerst online. Alleen een onlineverkoopkanaal is echter niet voldoende en bovendien ook kostbaar. Dat stelt ABN AMRO in haar Sectorprognose Retail 2020/2021.
Binnen twee jaar realiseert Amazon.com minder dan de helft van zijn omzet uit retailactiviteiten, als de huidige trend doorzet. Dan hebben digitale platformdiensten de overhand.
Bol.com verlaagt de verkoopcommissie voor producten tot twintig euro met gemiddeld 30 procent. Dit moet het aanbod van goedkopere producten aanzienlijk vergroten. Inmiddels draaien derde partijen meer consumentenomzet dan bol.com zelf.
Amazon heeft lidmaatschap aangevraagd voor Thuiswinkel.org en wil ook het waarborg kunnen bieden, om als volwaardige lokale e-commercepartij actief te worden.
Het B2B platform Foodl, een Nederlandse online marktplaats voor chefs, bartenders, horecaondernemers en de producenten van eten en drinken is na een aanloopperiode in het najaar van 2019, live gegaan.
Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is daarmee sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7300 Nederlanders.
Betaalbedrijf PayPal sloot naar eigen zeggen een sterk jaar af met 37,3 miljoen nieuwe gebruikers, waarmee het totaal op 305 miljoen komt, 14 procent meer dan een jaar geleden.
In december 2019 werd 82,4 procent van alle iDEAL-betalingen via de mobiele apps van banken uitgevoerd. Een jaar eerder was dat nog 69,5 procent. Dat blijkt uit de cijfers van merkeigenaar Currence voor het gebruik van zijn betaalproducten in 2019.
“Ons werk houdt op als er nog maar één betaalsysteem in de wereld is, en dat gaat voorlopig niet gebeuren.” Commercieel directeur Roelant Prins van Adyen denkt niet dat partijen als Google en Apple de betaalmarkt exclusief naar zich toetrekken. Dat vertelde hij vandaag op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.
De gemeente Amsterdam biedt haar inwoners ten onrechte de mogelijkheid om vrijstelling te vragen van het verbod om zonder vergunning een woning aan toeristen te verhuren, bijvoorbeeld via Airbnb. Deze vrijstellingsmogelijkheid is in strijd met de Huisvestingswet en is daarom ‘onverbindend’. Dat heeft de Raad van State vandaag bepaald.
De retail heeft een kaalslag achter de rug, maar ook online gaat dat ooit gebeuren. Dat voorspelde Roland Kahn van Cool Investments vanochtend op de Webwinkel Vakdagen.
De rechtbank moet een besluit nemen over de toekomst van Apple Premium Reseller Switch. Schuldeisers en investeerders zijn het niet […]
Wat als Amazon straks de hele markt beheerst? Niet alleen B2C, maar óók B2B-bedrijven zien steeds meer de dreiging van marktplaats-reus Amazon. Maar, als je het slim aanpakt, is deze angst nergens voor nodig. Zeker niet wanneer je zelf je verkoopkanalen strak in het gareel houdt.
Vorig jaar zijn 3,04 miljard contactloze betalingen aan Nederlandse kassa’s uitgevoerd, voor een totaalbedrag van 51,3 miljard euro. Inmiddels wordt 10 procent van de contactloze betalingen met een smartphone of wearable afgerekend. Dat blijkt uit de jaarcijfers 2019 van Betaalvereniging Nederland.