More stories

Premium

‘bol.com opent webwinkel voor kleding en modeartikelen’

bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.

E-commerce

ING: Product as a Service niet voor iedere machinebouwer geschikt

Steeds meer bedrijven bieden producten aan als dienst: Product as a Service. Ook machinebouwers proberen dergelijke dienstenconcepten aan te bieden. Dit levert verschillende voordelen voor hen op zoals een stabielere kasstroom. Het product van een machinebouwer is echter wel heel iets anders dan een streamingsdienst, constateert ING Economisch Bureau.

B2B Digital

‘Handelsomzet Singles Day naar 37 miljard dollar’

Alibaba verwacht dat 100 miljoen meer Chinezen vandaag tijdens Singles Day bestellingen zullen plaatsen dan vorig jaar. Zeker 200.000 merken participeren, 170.000 meer dan vorig jaar. Ook worden 1 miljoen producten aangeboden. Het bedrijf waagt zich dit keer niet aan een voorspelling van de omzet.

E-commerce

Online Shopping Onderzoek: Twintig procent online kopers koopt op aanbeveling van influencers

Sinterklaas staat voor de deur en dat betekent pepernoten, chocoladeletters, gedichten en… shoppen! En dat shoppen doen we natuurlijk vooral online.

Retail

Amazon bouwt robot innovatiehub

Amazon bouwt een innovatiehub voor logistieke robots in de buurt van Boston die in 2021 klaar moet zijn en 200 banen oplevert.

Logistics

Productvergelijkers nul profijt van EU-straf Google Shopping

Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.

Legal

Nederlandse platforms werken aan consumentenvertrouwen

Tien Nederlandse internetplatforms gaan samen met staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) aan de slag met consumentenvertrouwen in online producten en diensten. Zij willen samen met het ministerie van EZK in het voorjaar van 2020 komen tot een leidraad aan de hand van goede praktijkvoorbeelden. De afspraken komen voort uit de Consumentenagenda waarvan de staatssecretaris de voortgangsbrief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Marketplaces

E-commerce in B2B: 9 redenen om er vandaag in te investeren

Steeds meer B2B-bedrijven zetten de stap naar e-commerce. Dit zijn de negen grootste business drivers voor een overstap naar e-commerce in B2B. 

E-commerce

Singles Day nog niet echt een begrip in Nederland, maar haalt Sinterklaas naar voren

Ruim een derde van de Nederlanders is bekend met Singles Day en het merendeel van de consumenten doen in het kader van deze dag aankopen met Sinterklaas of Kerstmis in het achterhoofd. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Amerikaanse merken geboycot tijdens Singles Day

Het koopjesfestijn Singles Day van Alibaba op 11 november zal dit jaar een wat ander karakter krijgen. De handelsoorlog die de VS hebben ingezet heeft zeker gevolgen voor Amerikaanse merken. Tachtig procent van de Chinese consumenten zullen Amerikaanse producten mijden, zo blijkt uit onderzoek van AlixPartners.

E-commerce

DHL opent railcentra voor Chinees verkeer

Vervoerder DHL opent drie nieuwe Rail Competence Centers in Europese havens om het containerverkeer naar en van China sneller te laten verlopen.

Logistics

Branche-organisatie Thuiswinkel.org overweegt cao voor e-commerce

Mede naar aanleiding van de rechtszaak die FNV heeft aangespannen tegen Picnic (uitspraak 3 december), kijkt Thuiswinkel.org naar de mogelijkheid van een cao voor e-commerce.

E-commerce

Wehkamp verlengt contract met DHL

Wehkamp heeft de lopende overeenkomst met vervoerder DHL Parcel met drie jaar verlengd. In 1988, ruim dertig jaar geleden, tekenden het logistieke bedrijf en de online retailer hun eerste contract.

E-commerce

Meet-up mobile: inzet PWA’s voor hogere mobiele conversie

Recent organiseerde Intershop met Google en Incentro de meet-up ‘boost your mobile commerce’ waarbij progressive web apps centraal stonden. Een select gezelschap […]

Conversie

De onderkant van de ijsberg genaamd e-commerce

Wanneer je het hebt over e-commerce, krijgen trends en the big next thing alle aandacht. Maar dat is slechts de bovenkant van de ijsberg. In de praktijk liggen daaronder een aantal harde keuzes over logistiek en verkoopkanalen. Die beïnvloeden weer je positionering en staan groei in de weg.

Cross Border