HelloFresh in de schappen van Plus Supermarkt
De maaltijden van HelloFresh liggen vanaf deze week in de schappen van alle 260 filialen van supermarktketen Plus. Dat vergroot de zichtbaarheid van het merk en de beschikbaarheid van de producten.
De maaltijden van HelloFresh liggen vanaf deze week in de schappen van alle 260 filialen van supermarktketen Plus. Dat vergroot de zichtbaarheid van het merk en de beschikbaarheid van de producten.
Thuiswinkel e-Academy heeft deze week haar eerste e-learning gelanceerd voor iedereen met (professionele) belangstelling in e-commerce. In totaal komen er dit jaar tien gratis e-learnings online, die allemaal betrekking hebben op essentiële onderwerpen binnen e-commerce.
Amazon presenteert later dit jaar zijn strategie om helemaal CO2-neutraal te opereren op lange termijn. Het meest nabije doel, naar eigen zeggen heel ambitieus, is om de helft van alle logistieke verzendingen per 2030 klimaatneutraal uit te voeren.
Apple Pay is van start gegaan in de Tsjechische Republiek en Saoedi-Arabië. Inmiddels zijn er 35 landen en regio’s waar het betaalmiddel actief is. Nederland hoort daar nog niet bij.
Spijkerbroekenfabrikant Levi’s zet ongeveer 4 procent van zijn omzet om via onlineverkoop, zo blijkt uit de cijfers over het afgelopen jaar. Dat komt neer op zo’n 223 miljoen dollar op een totale omzet van 5,5 miljard.
In september vorig jaar werd de Nederlandse retail verrast door plannen van investeerder Roland Kahn, oud HEMA topman Ronald van Zetten en Alexander van Slooten (wehkamp) om V&D nieuw leven gingen in te blazen. Virtueel wel te verstaan. En dat terwijl de trend tegenwoordig Bricks & Clicks is. Van Slooten legt op Emerce Retail, 14 maart in ’t Spant in Bussum, uit hoever te zijn gevorderd.
Samsung gaat Apple beconcurreren met eigen winkels. Niet toevallig worden de eerste winkels aanstaande woensdag gelanceerd, als Samsung zijn nieuwe vlaggenschip Galaxy S10 uit de doeken doet.
Het begon allemaal met een vergeten mobiel aan de andere kant van het land. Zouden er geen transportbedrijven zijn die de telefoon konden ophalen? Die bleken er niet te zijn. Daarmee werd Brenger geboren. Brenger maakt gebruik van de onbenutte ruimte van veel koeriersbedrijven. “Via ons krijgen ze de mogelijkheid die ritten efficiënter te maken”, aldus medeoprichter Derk van der Have bij Top Names. Brenger is een platform. Het bedrijf vervoert zelf niks, maar brengt partijen met elkaar in contact.
De naam van recensie- en boekingssite IENS.nl verdwijnt en wordt omgelabeld tot de internationale merknaam TheFork. De helft van de restaurants in het aanbod verdwijnt.
Jumbo is vandaag gestart met het thuisbezorgen van boodschappen in het centrum van Amsterdam. De nieuwe dienst was al aangekondigd.
Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.
Vakbond FNV heeft websuper Picnic de keus gesteld tussen het toepassen van de supermarkt-cao of een rechtszaak. Binnen een week moet het bedrijf laten weten of het de supermarkt-cao gaat toepassen voor zijn medewerkers.
De ontwikkeling van een eigen app wordt voor e-commercebedrijven weer een stuk relevanter. De relatief nieuwe technologie achter Progressive Web Apps (PWA’s) neemt voor zowel de retailer als consument een hoop drempels weg. Welke kansen biedt de opkomst van PWA’s voor webwinkels en wat maakt Magento mogelijk?
In 2018 was de Nederlandse online omzet 17,8 procent hoger dan in 2017. Webwinkels hebben ruim 13 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Jumbo en PostNL gaan in Groningen de bij Jumbo online bestelde boodschappen gezamenlijk bezorgen. Het gaat om een test van drie maanden. Ook de Universiteit van Groningen doet mee.