More stories

Jantine Doornbos (FoodDrop): ‘Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd’

Thuisbezorgd en Deliveroo zijn twee van de grote namen als het om het bezorgen van maaltijden gaat. In Groningen hebben ze FoodDrop. ‘Wij bezorgen gezond eten op een gezonde manier. Dat houdt in dat we voor 80 restaurants in Groningen eten bezorgen bij mensen thuis en op locatie. Dat doen we op de fiets: beter voor onze bezorgers en beter voor het milieu. We zitten echt in het hoge segment’, aldus Jantine Doornbos, CEO van FoodDrop bij Top Names.

Food

HEMA zit voorlopig nog vast aan e-commerce afspraken franchisers

HEMA zit voorlopig vast aan een e-commerce overeenkomst met zijn franchisenemers. Dat heeft de rechtbank vanmiddag bepaald. Het hoofdkantoor mag bij de financiële afrekening over het verleden niet afwijken van de criteria uit de vaststellingsovereenkomst.

E-commerce

‘Amazon loopt 72,4 miljoen dollar mis door uitval Prime Day’

Amazon is mogelijk 72,4 miljoen dollar misgelopen tijdens Prime Day. Bij de start op maandag haperde de website, waardoor geen bestellingen konden worden geplaatst.

E-commerce

Airbnb wil verhuurders eerder betalen

Airbnb wil zijn verhuurders eerder uitbetalen. Een deel van het huurbedrag zal straks al ten tijde van de boeking worden overgemaakt.

Travel

PostNL checkt koffers Corendon-passagiers alvast in

De PostNL Bagageservice die in maart 2017 werd gelanceerd wordt aangesloten op dezelfde technologie als de selfservice bagageafgiftepunten op Schiphol. Hierdoor kan de koffer direct bij het ophalen worden ingecheckt door de bezorger.

Fulfillment

Zelfstandige pakketbezorgers ontevreden over tarief PostNL

Zelfstandige rijders van PostNL hebben moeite om rond te komen. Dat blijkt uit een brief die de Belangen Vereniging van Pakketdistributie (BVPB), waaruit De Telegraaf vandaag citeert.

E-commerce

‘Groei Amazon Prime vertraagt’

Het loyaliteitsprogramma Amazon Prime groeit minder hard dan voorheen. Dat maakte Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) maandag bekend aan de vooravond van de internationale koopjesdag Prime Day, waaraan alleen Prime-leden kunnen deelnemen.

Customer Loyalty

Duitse staking tijdens Amazon Prime Day

Duitse werknemers van Amazon leggen vandaag, tijdens Prime Day, het werk neer. Mogelijk heeft de staking ook consequenties voor Nederlandse klanten, aangezien Amazon Nederland vanuit Duitsland bedient.

Duitsland

Eigenaar Lampen24.nl groeit naar 75 miljoen euro

Het moederbedrijf van Lampen24.nl, het Duitse Lampenwelt, zag de omzet in 2017 groeien tot 75 miljoen euro. Voor 2018 wordt gerekend met een plus van vijftien miljoen euro.

E-commerce

‘Nederlander huiverig voor betalen met Bitcoin’

Nederlanders hebben blijkbaar weinig vertrouwen in online sites waar men kan betalen met cryptovaluta. Bijna zeven van de tien zegt minder snel gebruik te maken van een online platform dat cryptomunten accepteert als betaalmiddel. Dat blijkt uit onderzoek van betaalverwerker Stripe.

E-commerce

Online marktaandeel Amazon naar vijftig procent

Al bijna de helft van alle Amerikaanse online retailbestedingen gaat naar Amazon. Van alle retailbestedingen gaat het om een marktaandeel […]

E-commerce

Buurtsuper SPAR lanceert Tikkie als betaalmiddel in winkel

Buurtsuper SPAR lanceert naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland Tikkie als betaaloplossing in de winkel.

Digital Wallets

Samenwerking Primera en Cashly om online aankopen contant te betalen

Consumenten kunnen bij winkelketen Primera online aankopen voortaan contant betalen. Dat is mogelijk dankzij het netwerk van Cashly.

Payment

Uitbreiding dc bol.com Waalwijk levert honderd extra banen op

bol.com gaat zijn fulfilment center in Waalwijk fors uitbreiden. Het gaat om een verdubbeling van de grondoppervlakte van in totaal 100.000 vierkante meter.

Fulfillment

Marcel Peters (Bundles): ‘Eigenlijk zijn we een techleverancier’

Circulair ondernemen wordt een mooie toekomst toegedicht. Daarvoor moeten bestaande businessmodellen echter op de schop. Het Nederlandse Bundles pioniert met het faciliteren van abonnementen. “Op termijn is het voor iedereen voordeliger”, zegt CEO en oprichter Marcel Peters.

E-commerce