More stories

Forse groei e-commerce bij supermarkt Kroger

De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]

Food

Waarom er één standaard moet komen voor een veilig én gemakkelijk authenticatieproces

Het is logisch dat de vraag naar betrouwbare inlogmiddelen toeneemt: elke online dienst gebruikt inmiddels een eigen authenticatiemethode. Niet zo gek dus dat gebruikers gefrustreerd raken door het grote woud aan wachtwoordregistraties en invulformulieren die door aanbieders van online diensten onder hun neus worden gedrukt.  

Financials

wehkamp kiest voor WMS Manhattan Associates

Eind deze maand opent wehkamp in Zwolle een uitbreiding van het bestaande distributiecentrum dat in 2016 werd opgeleverd. Daarvoor wordt de hulp ingeroepen van Manhattan Associates.

Fulfillment

Zo meet Bever het effect van hun online campagnes op de fysieke winkels

Veel retailers willen het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) inzichtelijk maken. Op die manier kunnen ze beter investeringsbeslissingen nemen én kunnen ze de ROI van een online kanaal beter berekenen. Hoe doe je dat? Door online en offline data te matchen. Wat het effect hiervan precies kan zijn, vertelt Erik Buis, Online Marketing Manager bij Bever.

Attributie

Emerce Update Marketplaces: ‘Meer signalen dat marktplaatsen hun macht misbruiken’

“Ik geloof dat monopolies voordelen hebben als ze infrastructureel zijn. Niemand zit de wachten op dubbele waterleidingen of snelwegen. Marktplaatsen kunnen ook als infrastructureel worden gezien. Ze bieden een platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Maar we mogen de ogen voor misstanden niet sluiten.”

Marketplaces
Premium

Hot: De hevige strijd in online food

De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.

E-commerce

Infographic: de grootste online marktplaatsen

Vooruitlopend op de Emerce Update Markertplaces, op 12 maart in Amsterdam, een infographic over de grootste marktplaatsen in de wereld. Platforms als Alibaba, Amazon en eBay zijn goed voor 52 procent van de totale online omzet. Omgerekend zo’n 1,8 biljoen dollar.

Marketplaces
Premium

Salmon wordt Wunderman Thompson Commerce

E-commerceconsultant Salmon verandert zijn naam in Wunderman Thompson Commerce. Dat vloeit voort uit de fusie tussen JWT en Wunderman eerder dit jaar.

Digital Agencies

Pinterest breidt mogelijkheden voor retailers uit

Pinterest rolt een aantal tools uit voor retailers om producten te verkopen. Met Catalogs kunnen ze hun volledige catalogus uitventen.

Conversie

Deel Intertoys gered door Green Swan

De Portugese investeerder Green Swan neemt speelgoedwinkel Intertoys definitief over. Het bedrijf heeft de intentie om de helft van de 286 winkels van Intertoys open te houden. De rest gaat sluiten. Vermoedelijk zullen tussen de 1000 en 1500 banen behouden blijven.

Retail

ACM tikt webwinkels op de vingers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkels We Love Musthaves en Bluegood aangesproken omdat zij hun klanten niet goed informeerden. Daarbij gaat het om het zogeheten herroepingsrecht, de levertijd en hun contactgegevens. Beide webwinkels hebben de informatie op hun website inmiddels aangepast.

E-commerce

Airbnb neemt online boekingsdienst voor last-minute reserveringen over

Airbnb heeft HotelTonight ingelijfd, de online boekingsdienst voor last-minute reserveringen.

Travel

Amazon sluit alle pop-upstores

Amazon.com sluit alle 87 pop-upstores in Amerika en kiest voor een ander retailconcept. Het bedrijf wil meer ‘4 sterren-winkels’ openen, zaken met de populairste artikelen volgens kopers.

Retail
Premium

Lil’ Kleine opent webshop Jorik.com

Rapper Lil Kleine opent vandaag de webshop bij zijn net gelanceerde kledinglijn Jorik. De webwinkel sluit iedere maand tijdelijk om het assortiment te updaten met tijdelijke exclusief verkrijgbare items.

E-commerce

Bestsellerauteur Tiffani Bova naar B2B Marketing Forum 2019

Voor de jaarlijkse portie B2B marketing insights is er op 19 maart in Maarssen het B2B Marketing Forum 2019. Het thema van de dag luidt Game changers in B2B. Je hoort tips van B2B marketing pioniers als Salesforce, Havenbedrijf Rotterdam, Olbico, ORTEC, Leadscope en spotONvision.

B2B Digital