More stories

E-commerceplatform Shopware ziet groeikans buiten Duitsland

Shopware zet in op internationale groei. Duitslands grootste e-commerceplatform is nu vooral erg bekend op de eigen thuismarkt, maar wil daar verandering in brengen. Het bedrijf is in Nederland steeds nadrukkelijker aanwezig, in Londen opent het deze zomer een eerste kantoor.

E-commerce platforms

Miljoeneninvestering moederbedrijf ReplaceDirect

Een groep investeerders, onder wie Patrick Kerssemakers, neemt een meerderheidsbelang in MyMicro Group. Het bedrijf achter ReplaceDirect, Accu.nl en groothandel Twindis.nl krijgt een impuls om zijn groei lokaal en internationaal te versnellen.

E-commerce

OF-Cityplan koppelt consument aan lokale winkeliers

In het Friese Drachten is een initiatief gestart om de winkelleegstand te bestrijden. Met de marketingapplicatie OF-Cityplan worden de wensen van consumenten en het aanbod van lokale ondernemers aan elkaar gekoppeld.

Retail

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Deliveroo wint zaak tegen bezorger

Een flinke tegenslag voor de bezorgers van Deliveroo die weer in vaste dienst willen. Volgens de rechter past de ZZP […]

Logistics

Consument voelt zich niet gekend

Ruim driekwart van de klanten stelt persoonlijke gegevens ter beschikking aan technologieaanbieders als online shops en hardwareleveranciers. Toch is 59 procent ervan overtuigd dat deze merken hen niet goed kennen. Dat is 16 procent meer dan twee jaar geleden.

Customer Loyalty

HEMA opent innovatielab voor technologie-experimenten

HEMA staat op het punt een innovatielab te openen waar het allerlei nieuwe technologieën kan uitproberen voor de fysieke en digitale winkels.

E-commerce

De Coolblue-migratie: Dit is het SEO-resultaat van het samenvoegen van 360 websites

Coolblue is één van de grootste en meest bekende online winkels in Nederland, met per productcategorie een eigen website. Deze webshops scoorden hoog in de zoekmachineresultaten. Nu Coolblue een begrip is op de Nederlandse markt, heeft het bedrijf de strategie gewijzigd en alle 360 webshops verhuisd naar één domein: coolblue.nl. Alleen dit domein is nu nog in de zoekresultaten te vinden. Haalt coolblue.nl nu net zoveel zoekverkeer binnen als de som van 360 webshops vóór de migratie?

Search

Zandvoort wil andere aanpak Airbnb verhuur

Zandvoort overweegt een andere aanpak met appartementen die voor Airbnb worden verhuurd. Nu mogen eigenaren een hele woning nog maximaal 120 dagen per jaar verhuren aan toeristen via Airbnb. In 2019 zal dat waarschijnlijk minder mogen.

E-commerce

DNB: MultiSafepay enkele maanden onder curatele

De Nederlandsche Bank heeft vanaf 2016 bij betaalinstelling MultiSafepay enkele maanden een curator benoemd om het bedrijf te ondersteunen bij een ‘beheerste en integere bedrijfsvoering’. Dat maakte toezichthouder gisteren bekend.

Payment

Prijs en bezorgingopties zijn belangrijkste factoren voor online kopers

Online klanten kijken eerst naar de prijs en daarna naar de verzendkosten. Als mensen online gaan shoppen, is in de US en UK Amazon.com meestal de eerste site die wordt bezocht. Dit blijkt uit het The future Shopper 2018 report van digital consultancy Salmon en Wunderman Commerce.

Marketplaces

Leapp gered door Nobel Capital, maar buitenlandse expansie van de baan

Leapp, de winkelketen voor opgeknapte tweedehands Apple-producten, maakt een doorstart. Minstens 100 van de 170 arbeidsplaatsen zijn hierdoor gered. Dat […]

Retail

Prime Day voor Amazon groter dan Cyber Monday

Ondanks problemen was de 36 uur durende Prime Day van Amazon eerder deze week het grootste koopevenement van de retailer ooit. Zelfs Cyber Monday en Black Friday kunnen daaraan niet tippen, zo heeft de retailer bekend gemaakt.

E-commerce

eBay levert in na tegenvallende vooruitzichten

Veilinghuis eBay, eigenaar van het Nederlandse Marktplaats, leverde gisteren nabeurs vijf procent in na niet al te beste vooruitzichten. Die liggen ver onder de verwachtingen van analisten: geen 2,7 miljard dollar omzet, maar hooguit 2,69 miljard voor het derde kwartaal.

E-commerce

Jantine Doornbos (FoodDrop): ‘Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd’

Thuisbezorgd en Deliveroo zijn twee van de grote namen als het om het bezorgen van maaltijden gaat. In Groningen hebben ze FoodDrop. ‘Wij bezorgen gezond eten op een gezonde manier. Dat houdt in dat we voor 80 restaurants in Groningen eten bezorgen bij mensen thuis en op locatie. Dat doen we op de fiets: beter voor onze bezorgers en beter voor het milieu. We zitten echt in het hoge segment’, aldus Jantine Doornbos, CEO van FoodDrop bij Top Names.

Food