More stories

Jumbo test kortingsysteem via app

Jumbo werkt aan een kortingssysteem voor zijn trouwe klanten. In enkele winkels is de afgelopen maanden geëxperimenteerd met de Hallo Jumbo-app, maar die gaat voorlopig weer uit de lucht.

E-commerce

Eerst experimenteren, dan personaliseren

Hyperpersonalisatie valt of staat in de eerste plaats met het hebben van data om te kunnen segmenteren en om de effectiviteit van je personalisatie-activiteiten te meten. Daarnaast vraagt personalisatie om een always-on benadering, wat betekent dat je continu zult moeten testen, leren en verbeteren.

Conversie

DekaMarkt opent gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce

DekaMarkt, de  Nederlandse supermarktketen met vestigingen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland, heeft een gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce geopend.

Food

Microsoft overweegt e-commerceplatform à la Shopify

Microsoft gaat mogelijk de concurrentie aan met e-commerce platform Shopify. Het zou de eerste keer zijn dat het Amerikaanse bedrijf zich op e-commerce stort.

E-commerce platforms

Employee empowerment zorgt voor betere customer experience

Hoe ervaren klanten jouw merk? Hebben zij een positieve associatie als zij met jouw merk in contact komen? Fysiek contact of door middel van digitale producten of diensten maakt niet uit; alle contactpunten spelen mee in de merkbeleving. Deze customer experience is de kern van Digitale Transformatie.

Customer Experience

Bax Music maakt omslag naar handelsplatform

Bax Music uit Goes steekt zijn internationale muziekwinkel in een nieuw jasje en begint de voorbereidingen tot verandering in een marktplaats.

Marketplaces

Nominatieronde Logistieke Webshop van het Jaar gestart

Welke webshop heeft zijn logistieke processen en innovaties het best op orde? De nominatieronde voor de Logistieke Webshop van het Jaar is weer gestart en open voor inzendingen.

Logistics

Albert Heijn gaat in Zeeland bezorgen

Albert Heijn gaat binnenkort bezorgen in Zuid-Beveland en Walcheren. Vanaf mei komt de retailer bij honderdduizend Zeeuwse huishoudens langs de deur, zo blijkt uit een gesprek van Martine van Oostrum en Machiel Tiddens, respectievelijk verantwoordelijk voor marketing en e-commerce bij Ah.nl, met Twinkle.

Food

Je business voorbereiden op voice? Zo doet een virtuele kookassistent dat

Het proces voor het ontwikkelen of ontwerpen van een spraak- of tekstgestuurd kanaal lijkt simpel. Maar net zoals het ontwikkelen van een webshop valt of staat de complexiteit ervan met legacy systemen, beschikbaarheid van kwalitatieve content en (product)data, keuzes uit verschillende marketing kanalen die je in wilt zetten en het uiteindelijke doel ervan. Zet je je spraak- en of tekstgestuurd kanaal in voor webcare, conversie, entertainment of een combinatie van beide?

Voice

Picnic levert eieren uit eigen stal

Online supermarkt Picnic bezorgt vanaf volgende week eieren uit eigen stal. Deze Eitjes van Picnic hebben drie sterren van het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming, evenals het onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk Planet Proof.

Food

Amac lanceert tool voor opkopers

Apple verkoper Amac zegt als eerste retailer in Europa een tool te hebben ontwikkeld die marktwerking tussen opkopers van Apple-apparatuur moet stimuleren. Amac laat verschillende opkopers een bod doen op een Apple-apparaat dat bij Amac wordt ingeleverd, waardoor de klant automatisch het hoogste bedrag voor zijn oude apparatuur ontvangt.

B2B Digital

Sportretailer Decathlon start marktplaats voor sportuitrusting

Sportretailer Decathlon heeft DecaShare gelanceerd, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen.

E-commerce

Microsoft stopt met verkoop e-books

Microsoft stopt met de verkoop van e-books in de Microsoft Store. Vanaf deze week is het al niet meer mogelijk om e-books aan te schaffen of te huren.

E-commerce

Vijf miljoen Nederlandse consumenten winkelen online over de grens

Vorig jaar kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit bij buitenlandse webshops, zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Cross Border

Jorij Abraham, Ecommerce Foundation: ‘We hebben vaak niet door hoe afhankelijk we zijn van marketplaces’

Marketplaces kennen een Winner-takes-all-mentaliteit; er is nauwelijks plaats voor een nummer-2. Jorij Abraham en Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de markt voor fashion, hotels, motoren en fietsen die handelen op marktplaatsen.

Marketplaces