More stories

Fittech startup OneFit ook in Barcelona

Fittech start-up OneFit, 2013 in opgericht door Serge Brabander en Camille Richardson, is nu ook neergestreken in Barcelona. Het netwerk telt meteen 167 partnerlocaties.

Disruptie

JD.com zet winkellab op met Intel

JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, zet een lab op samen met chipfabrikant Intel. De nadruk komt te liggen op […]

Research and development

WE Fashion met kledingadviezen van House of Einstein

House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.

Fashion
Premium

Neckermann breidt aanbod fors uit met behulp van Expedia

Thomas Cook heeft de samenwerking met Expedia nu ook in Nederland officieel uitgerold. Klanten van Neckermann krijgen op de site toegang tot 120.000 accommodaties die zij – al dan niet met vlucht – kunnen boeken.

Travel

Nederland neemt leiding in E-Commerce Index UNCTAD

Nederland heeft de leiding genomen in de Business-to-Consumer (B2C) E-commerce Index voor 2018 van UNCTAD, de organisatie van de Verenigde Naties voor handel en ontwikkeling. Ons land verdringt Luxemburg, die buiten de Top 10 is gevallen omdat de postbezorging sterk achteruit is gehold.

E-commerce

Apple Pay in Duitsland gestart

Apple Pay is dinsdag officieel gestart in Duitsland. De betaalmethode van Apple wordt ondersteund door onder meer American Express, Maestro, Comdirect, Deutsche Bank, Edenred, Fidor Bank, Hanseatic Bank en HypoVereinsbank.

Payment

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

‘Eerste Amazon Go buiten de VS in Londen’

De eerste kassaloze Amazon Go winkel buiten de VS komt vermoedelijk in Londen, naar verluidt in de buurt van Oxford […]

Food

Duitse pakketdiensten verhogen tarieven

De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.

Logistics

Deliveroo lanceert tools voor restaurants

Het aantal restaurants in Nederland dat samenwerkt met maaltijdenbezorger Deliveroo is sinds juni 2018 met duizend toegenomen, een stijging van 67 procent. Het gaat om restaurants die de bezorging zelf verzorgen, restaurants die de bezorging overlaten aan Deliveroo of een mix van beide.

Food

Hoe Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten versterken

Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het stimuleren of belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften ze hebben, welke vragen ze hebben en hoe je als bedrijf hen kunt helpen of blij maken. Hoe hebben Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten succesvol versterkt?

Customer Engagement

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in Utrecht

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in The Wall Utrecht. De 47e vestiging van Amac wordt tevens een van de grootste winkels van een Apple Premium Reseller ter wereld, zegt Amac CEO Ed Bindels.

Retail

Amazon wil betaalplatform Amazon Pay verder uitrollen

Amazon wil zijn betaalplatform Amazon Pay, dat al meer dan tien jaar bestaat, uitbreiden. Het platform wordt nu onder meer gebruikt voor online betalingen, straks moeten consumenten ook in winkels, tankstations en restaurants kunnen betalen.

Payment

Conversational commerce: “Technologie moet leven van klant makkelijker maken”

Retailers moeten goed inspelen op de technologische ontwikkelingen en zorgen dat ze relevant blijven. En ze dienen dus op het juiste moment de juiste boodschap te kunnen communiceren. Dat concludeert de expertgroep Conversational Commerce van Shopping Tomorrow. Het belangrijkste binnen conversational commerce is dat de technologie het leven van de klant makkelijker moet maken.

Voice

Emerce neemt de uitreiking van de Logistieke Webshop van het Jaar over

Emerce neemt de uitreiking van de Logistieke Webshop van het Jaar over van de gelijknamige stichting die eind deze maand ophoudt te bestaan. De prijs werd al twee jaar uitgereikt tijdens E-commerce Live!.

Logistics