More stories

Helft van de Nederlanders koopt Sint-cadeaus nog in fysieke winkel

Van de Sinterklaas-vierders kocht 51 procent dit jaar de cadeautjes vooral in fysieke winkels. 26 procent kocht de pakjes vooral online. Dat blijkt uit een enquête van NUpanel onder 4.817 lezers.

Retail

Nieuwe ontdektool in app wehkamp

Wehkamp heeft een ontdektool toegevoegd aan zijn app. Daarin krijgen klanten elke dag nieuwe artikelen te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Doordat klanten artikelen kunnen liken of wegvegen, wordt de tool steeds slimmer.

Fashion

Ouderen voorzichtig bij online winkelen

Bijna de helft van de senioren die online winkelen vindt het lastig om te achterhalen of webwinkel wel veilig is, zo blijkt uit onderzoek van SeniorWeb onder bijna duizend senioren. Ouderen zijn dan ook vrij voorzichtig.

E-commerce

Ao.nl introduceert vernieuwde aansluit- eninstallatieservice

Onlineretailer ao.nl introduceert een vernieuwde aansluit- en installatieservice voor de geleverde producten aan huis. Klanten kunnen een inbouwkoelkast, inbouwvaatwasser, inbouwkookplaat, televisie, wasmachine, droger, kookapparatuur, oven of magnetron volledig laten installeren.

Customer Service

Bijna kink in kabel bij Luikse vestiging Alibaba

Het had weinig gescheeld of Alibaba had moeten afzien van zijn hub in Luik. Een aandeelhouder van Liège Airport – Aéroports de Paris – dreigde dwars te liggen omdat Fedex meer ruimte op de luchthaven wil.

E-commerce

Koopjedeal.nl grootste non-digital adverteerder Black Friday

Koopjedeal.nl was met 1,8 miljoen euro de adverteerder die het grootste non-digital budget inzette om kopers te trekken voor Black Friday. De webshops van Telfort en Ziggo waren de nummers twee en drie dit jaar.

Online marketing

Magento lanceert versie 2.3, gebouwd met de community

Magento introduceert de product launch van haar nieuwste versie, Magento 2.3. We hebben er wat langer op moeten wachten dan we eigenlijk hadden gewild, toch kan de markt nu verder met een kwalitatief hoogstaande release van Magento. Hiermee kan Magento en de community weer verder bouwen aan het succes van de merchants die op Magento 2 zitten. Veel van de nieuwe functionaliteiten zijn door en in samenwerking met de community en partners ontwikkeld en uitgebouwd.

Magento

Amazon Prime leden bestelden 2 miljard artikelen in 2018

Leden van Amazon Prime hebben tot nu toe dit jaar 2 miljard artikelen besteld. Ook hebben zich nog nooit zoveel nieuwe leden aangemeld, zo meldt de retailer, overigens zonder concrete cijfers te noemen.

Conversie

Omzet webshops groeit harder dan van fysieke winkels

De omzet van pure webshops steeg in het derde kwartaal weer harder dan van fysieke winkels. Dit meldt het CBS […]

E-commerce

‘Pakketbezorgers intensiveren regiostrategie’

Pakketbezorgers passen hun strategieën aan om de e-commerceklant op zijn wenken te bedienen. Pakketjes waar, wanneer en hoe snel die maar wilt. De nadruk bij de bezorgers verschuift van centrale naar regionale fulfillment.

Logistics

‘Hoge online korting jaagt potentiële klanten weg’

Een te hoge online korting jaagt potentiële klanten weg. Ook het plaatsen van positieve recensies van Facebook of Yelp heeft een averechts effect. Dat stelt Zike Cao van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) naar aanleiding van eigen onderzoek.

Conversie

Sinterklaas geeft dit jaar 340,9 miljoen euro online uit

Black Friday mag dan de grote klapper van 2018 zijn, net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de vijf weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman 340,9 miljoen besteed aan cadeaus, zo blijkt uit een onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org.

E-commerce

Column: Thuis-commerce

Elke ruimte als potentiële self-service online winkel. Klanten kunnen er fysieke producten – van de kunst aan de muur tot boodschappen en verzorgingsproducten – direct kopen met behulp van een vertrouwde digitale omgeving. Het is de belofte van Hausmart, een bijzonder jong social shopping-platform dat nog onder de radar opereert en aan de stoelpoten van de grote jongens wil zagen. Een concept dat peer-to-peer social commerce wel heel dicht bij de consument brengt. Denk aan digitale micro-winkels in winkelstraten of Airbnb-hosts die hun gasten producten verkopen.

Start-ups

‘Maaltijden bezorgen groeit harder dan afhalen’

Thuisbezorgen is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt. In 2018 bereikt de bezorgmarkt in Nederland een omvang van 3,2 miljard euro, een stijging van 20,1 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2019.

E-commerce

Helloprint werkt aan SaaS-product

Helloprint wil in de loop van 2019 een SaaS-product op de markt brengen waarmee derde partijen de printdiensten van de Rotterdammers onder eigen vlak kunnen aanbieden.

Online marketing