More stories

Webplatform Belgunique opent winkel in Antwerpen

Webplatform Belgunique, waar alleen Belgische producten te koop zijn, heeft een fysieke winkel in Antwerpen geopend.

E-commerce
Premium

Amazon opent NYC-winkel met bestsellers

Een experiment of een eerste stap in een reeks? Dat is niet duidelijk bij Amazons nieuwe fysieke winkel 4-Star. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er enkel bestsellers te koop.

E-commerce
Premium

Omzetdaling HEMA door warme weer

HEMA boekt over het tweede kwartaal een omzet van 287 miljoen euro, een daling van 0,2 procent die door het warm weer in Noord-Europa wordt veroorzaakt. Over het derde kwartaal zegt het niets, maar Zalando gaf al een omzetwaarschuwing af.

E-commerce
Premium

Magazijn fulfilmentbedrijf Montapacking uitgebrand

Een van de tien magazijnen van fulfilmentbedrijf Montapacking, een grote speler op de e-commercemarkt, is vannacht grotendeels uitgebrand.

E-commerce

Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument wordt kritischer. Hoe maak je je subscription service nog tot een succes?

Customer Engagement

Nederlandse banken in blockchainplatform voor grondstoffenhandel

Veertien multinationals, waaronder ING, Rabo en ABN, starten het open platform Komgo om processen rondom de financiering van grondstoffenhandel te digitaliseren. Dat doen ze op basis van blockchain.

B2B Digital

DHL lanceert nieuwe pickingrobot

Pakketvervoerder DHL en Robomotive hebben een pickingrobot ontwikkeld op de DHL Supply Chain campus in het Limburgse Beringe. Deze kan dankzij een geavanceerd visiesysteem tot 600 dozen per uur verwerken.

Fulfillment

Voice design: hoe ontwerp je een onzichtbare interface?

Stel, je bent enthousiast over conversational interfaces, chatbots en slimme voice assistants. Je wil aan de slag. Om een beetje een beeld te krijgen, laat je meestal je designer wat schermen maken. Maar nu gaat het om een conversatie. Hoe ontwerp je eigenlijk voor een onzichtbare interface?

Voice

Macy’s zet in op VR en AR

Het Amerikaanse warenhuis Macy’s heeft goede ervaringen met VR. Uit proeven is gebleken dat consumenten minder snel bestellingen retourneren nadat ze meubels via VR hebben kunnen bekijken.

Virtual reality

Adobe koopt Marketo: wat betekent dat voor gebruikers?

Groot nieuws in enterprise-softwareland afgelopen week. Marktleider Adobe kondigde voor het astronomische bedrag van 4,8 miljard dollar aan eigenaar te worden van marketing automation-platform Marketo. De megadeal komt vier maanden nadat de softwaregigant, vooral bekend van Photoshop en Illustrator, bekendmaakte het e-commerce-platform Magento voor 1,7 miljard Dollar in te lijven.

Marketing automation

DHL Express verhoogt prijzen

DHL Express gaat zijn tarieven per 1 januari 2019 met gemiddeld 4,9 procent verhogen. De groei in het internationaal expresvervoer en de krapte in aanwezige capaciteit maakt het noodzakelijk te investeren in faciliteiten en materieel, aldus het bedrijf.

Logistics
Premium

Gadero.nl opent showroom in Randstad

Online houthandel Gadero uit Groningen opent zijn eerste showroom in de Randstad, in Breukelen vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

E-commerce

Annemarie Buitelaar nieuwe CEO Marktplaats.nl

Annemarie Buitelaar wordt de nieuwe directeur van Marktplaats.nl als Olivier van Duijn in november zijn functie neerlegt.

Marketplaces

Google biedt tours en activiteiten aan samen met Tiqets

Tiqets gaat als partner van Google de technologie en reserveringen van entreebewijzen voor musea en andere attracties op Maps, Search en Assistant verzorgen. Het nieuwe initiatief zit nog in de testfase en wordt dus nog door ontwikkeld.

Search

Testcultuur bij vidaXL basis voor succes in concurrerende markt

vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.

Customer Engagement