More stories

Binnenkort virtuele supermarkt voor diabetici

Wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken.

E-health

B2B roundtable: ‘Zonder e-commerce ga je dood’

E-commerce is voor steeds meer B2B-bedrijven een logisch onderdeel van de commerciële strategie. Maar hoe krijg je sales mee? En met welke andere uitdagingen moet je rekening houden? Een inventarisatie.

E-commerce platforms

Nederlander Pieter Haas weg bij Ceconomy na winstwaarschuwing

Nederlander Pieter Haas is per direct opgestapt als topman van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn. Dat heeft het bedrijf dit weekend bekend gemaakt.

Retail

‘Rutte wil distributiecentrum Alibaba alsnog in Limburg’

Premier Rutte heeft in augustus een hoge delegatie van handelsplatform Alibaba ontvangen om te praten over de komst van een distributiecentrum in Nederland. Dat meldt het FD.

Fulfillment

Yourticketprovider fuseert met Get-A-Ticket

De twee bedrijven in online ticketing Yourticketprovider en Get-A-Ticket gaan samen verder onder de naam Yourticketprovider.

E-commerce

KVK waarschuwt voor malafide inschrijfsite en uittrekselsite

De Kamer van Koophandel waarschuwt voor de site inschrijving24.nl. Die vraagt geld voor een inschrijving bij de kamer, terwijl dat niet mogelijk is.

Legal

Column: Hoor eens even…

Lang wachten wordt beloond voor slechthorenden – zo’n tien procent van de gehele wereldbevolking. Hoortoestellen zijn namelijk eindelijk online te bestellen en tot veertig procent goedkoper dan in de winkel. Wat Ace & Tate voor de brillenmarkt deed, doet Onlinehoortoestel.nl voor gehoorapparaten. Schijnbaar werd de markt zo gecontroleerd door een aantal grote fabrikanten dat er online simpelweg niet verkocht mocht worden. Veelal met de reden dat het product door een professioneel audicien aangemeten moet worden. In die gedachtegang geloven we anno 2018 natuurlijk al lang niet meer.

E-health

Amac opent vestiging voor Gooise professionals

Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, opent morgen in Hilversum een op mediaprofessionals toegespitste vestiging.

Retail

Bijna helft van speelgoed verkocht via internet

Een succesvolle eindspurt kan het jaar voor speelgoedwinkels misschien nog redden. De traditionele branche raakte in de eerste zeven maanden van het jaar wederom bijna een vijfde van de verkoopvolumes kwijt, in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Steeds meer speelgoed wordt online verkocht, maar vaak buiten de branche. Dat blijkt uit de Stand van Retail van ABN dat vandaag is verschenen.

E-commerce

Belgische importeur gaat online Volkswagens verkopen

De Belgische Volkswagen-importeur D’Ieteren wil vanaf volgend jaar ook online auto’s verkopen. Klanten kunnen een testrit aanvragen, een offerte opvragen én desgewenst meteen betalen.

E-commerce

XPO Logistics bestelt vijfduizend cobots

Logistiek dienstverlener XPO Logistics gaat zeker vijfduizend intelligente pickrobots aanschaffen. Deze worden ingezet bij distributielocaties in Noord Amerika en Europa.

Fulfillment

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

Picnic breidt uit in Amsterdam

De boodschappenwagentjes van online supermarkt Picnic zijn woensdag voor het eerst uitgereden in Amsterdam-West en de Jordaan. Inmiddels hebben bijna 13.000 Amsterdammers zich ingeschreven via de Picnic-app.

Food
Premium

Aantal orders Takeaway met 30 procent gestegen

Orders voor Takeaway, in Nederland bekend als Thuisbezorgd, zijn in het derde kwartaal met 31 procent toegenomen, waarvan 17 procent in Nederland. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 40 procent, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend.

Food

Test-Learn-Scale-aanpak brengt succes bij B2B

Willen we ons vergelijken met de concurrent, of willen we het beter doen? We willen een beter verhaal hebben, beter targeten en aanwezig zijn op die plekken waar de doelgroep zich bevindt. En dat op het juiste moment. Waarom doen we dan allemaal precies hetzelfde? Een Test-Learn-Scale-aanpak kan het verschil maken.

Disruptie