More stories

‘Winkels hardleers met nepaanbiedingen’

Veel webwinkels maken zich nog steeds schuldig aan nep-aanbiedingen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 65 winkels. Met van-voorprijzen suggereren aanbieders flinke kortingen, terwijl de doorgestreepte ‘van-prijs’ nooit is gerekend.

E-commerce

‘TUI Nederland is nummer één online reismerk’

TUI Nederland is het grootste online reismerk op de Nederlandse markt. Met een omzet van 630 miljoen euro ‘verslaat’ de reisgroep KLM, die naar schatting 630 miljoen euro heeft omgezet in 2017. Dit blijkt uit de top-25 die Twinkle elk jaar publiceert.

Travel

‘Aflevering is betaling leidt tot slechte prestaties PostNL’

Steeds vaker worden pakketjes door bezorgers van PostNL achtergelaten in kliko’s of op andere plekken in plaats van afgeleverd aan […]

Logistics

Nederlander shopt steeds vaker in buitenland

Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.

Cross Border

TripAdvisor wil een sociaal medium worden

TripAdvisor heeft de plannen voor een vernieuwde website en app gepresenteerd. Het recensieplatform gaat naar eigen zeggen verregaand personaliseren om elke gebruiker het beste advies te kunnen geven.

Travel

UPS biedt klanten latere ophaaltijden

Vervoerder UPS biedt voortaan latere ophaaltijden aan klanten in heel Europa. Bedrijven kunnen hun pakketten in honderd postcodes tot 19.00 uur aanbieden. Tot nu toe gold 18.00 uur als uiterste deadline.

Logistics
Premium

‘100 procent biologisch en glutenvrij’; 5 ondernemerslessen van Valentine van der Lande (Oot Granola):

Oot Granola levert ontbijtgranen die heel weinig suikers bevatten, maar wel heel krokant zijn. In tegenstelling tot granen in de supermarkt worden ze vers gebakken met alleen maar natuurlijke suikers, 100 procent biologisch en glutenvrij. De ontbijtgranen van Oot Granola worden online verkocht en geleverd in platte dozen die in de brievenbus passen. Vijf ondernemerslessen van oprichtster Valentine van der Lande.

Food

Amazon opent Turkse webwinkel

Amazon heeft een Turkse versie van zijn webwinkel gelanceerd. Weliswaar konden Turkse consumenten bestellen via de internationale site, maar ze moesten dan vaak toeslagen betalen voor het transport.

Cross Border

Lucardi, Eneco en T-Mobile winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2018

Lucardi, Eneco en T-Mobile zijn de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2018. Gisteren streden tien finalisten in drie categorieën voor de marketing onderscheidingen. CRO staat voor Conversion Rate Optimisation, oftewel conversie-optimalisatie.

Conversie

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

‘Uber overweegt overname Deliveroo’

Uber overweegt de overname van maaltijdbezorger Deliveroo voor meerdere miljarden dollars. Dat melden ingewijden aan Bloomberg.

Food

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

DHL opent nieuw sorteercentrum in Amsterdam

DHL Parcel heeft vandaag op het Atlaspark in Amsterdam Westpoort een nieuw sorteercentrum voor pakketten geopend. Het sorteercentrum neemt de […]

Logistics

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

Websuper Picnic bezorgt eerste boodschappen in Venlo

Websuper Picnic bezorgt sinds deze week ook in Venlo boodschappen. In twee weken tijd meldden zich via de Picnic-app twintig procent meer Venlonaren aan dan verwacht. Venlo is de eerste Limburgse stad waar de online supermarkt van start gaat.

Food