More stories

Vooral tweeverdieners met jonge kinderen doen in België boodschappen online

Het zijn vooral voltijdse tweeverdieners met jonge kinderen gebruik die in België maken van online boodschappendiensten. Dat blijkt uit promotieonderzoek van VUB-wetenschapper Ellen Van Droogenbroeck. De tweeverdieners zien vooral tijdsbesparing als belangrijkste voordeel. Het gebruiksgemak en de dienstverlening zijn bepalend om online te blijven kopen.

E-commerce

Uitzendbureau Timing start met pilot exoskeletten

Uitzendbureau Timing is gestart met het testen van het zogenoemde Laevo 2 exoskelet bij distributiemedewerkers van onder andere logistiek dienstverlener Kuehne + Nagel. Hierdoor worden de onderrugspieren minder belast bij iedere bukbeweging.

Fulfillment

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

Thuisbezorgd.nl gaat bij bedrijven op Schiphol bezorgen

Thuisbezorgd.nl start samen met Amsterdam Airport Schiphol, Vermaat Groep en Burger King Foodgroup een bezorgdienst voor bedrijven die gevestigd zijn op Schiphol-Noord, Schiphol-Zuid en in het Central Business District.

Medewerkers in kantoorgebouwen van WTC Schiphol Airport, The Outlook en The Base kunnen voortaan via Thuisbezorgd.nl bestellen van één van de deelnemende restaurants op Schiphol Plaza.

Aan het programma op Schiphol Plaza doen voorlopig Burger King, Per Tutti, Happy Seafood en Toko To Go mee. Thuisbezorgd.nl zal het aanbod snel uitbreiden naar meer restaurants. De bestellingen worden gratis bezorgd.

Thuisbezorgd.nl is al langere tijd bezig het aantal steden waarin zij eigen bezorgers ter beschikking stelt uit te breiden. De eigen bezorgdienst Scoober is inmiddels beschikbaar in zes Nederlandse steden en bezorgt voor Burger King, maar ook voor bijvoorbeeld Five Guys, SLA en Burgermeester.

E-commerce

H&M Group bijna online-dominant

Met vier van zijn negen merken is H&M Group groter op de online markt dan in de fysieke wereld. Cheap Monday en ARKET zijn wat dat betreft de grootsten.

Fashion

eBay lanceert kloon van shoppingapp Wish

Onder de naam Catch brengt eBay in Duitsland een app uit voor de jongere doelgroep. De shoppingapp lijkt conceptueel en qua werking op bijvoorbeeld Wish.

Duitsland

Eerste PostNL-pakketautomaat in winkel in Haagse Paagman

Sinds donderdag staat in Paagman op de Frederik Hendriklaan de eerste PostNL-pakketautomaat van Nederland. Dit is tegelijkertijd de eerste PostNL-pakketautomaat die binnen in een winkel staat.

Logistics

Voorraadbeheer als marketingtool?

De concurrentie in de online markt is groot. Marketeers zetten logistieke service en levervoorwaarden steeds vaker in als marketing tool. Ook het voorraadbeheer vormt nu een essentieel onderdeel van de marketingmix om aan de wensen van de consument te kunnen voldoen.

Fulfillment

Deliveroo: Meer eigen keukens in Nederland

Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.

Food

Airbnb rivaal Wimdu stopt

Airbnb-rivaal Wimdu, ooit voortgekomen uit investeerder Rocket Internet, stopt eind 2018. Zeker honderd werknemers in Berlijn en Lissabon komen op straat te staan.

Travel

Nieuw voertuig voor ‘zero-emissie’ stadsdistributie

City Hub en Urban Mobility Systems introduceren de Zolution op de techbeurs CES Unveiled Amsterdam 2018, een nieuwe elektrische auto voor stadsvervoer. Donderdag 27 september onthult Gary Shapiro, CEO van CTA, samen met Prins Constantijn van Oranje, StartupDelta Special Envoy, daar het eerste voertuig op het Beursplein.

E-commerce

Webplatform Belgunique opent winkel in Antwerpen

Webplatform Belgunique, waar alleen Belgische producten te koop zijn, heeft een fysieke winkel in Antwerpen geopend.

E-commerce
Premium

Amazon opent NYC-winkel met bestsellers

Een experiment of een eerste stap in een reeks? Dat is niet duidelijk bij Amazons nieuwe fysieke winkel 4-Star. Zoals de naam al doet vermoeden zijn er enkel bestsellers te koop.

E-commerce
Premium

Omzetdaling HEMA door warme weer

HEMA boekt over het tweede kwartaal een omzet van 287 miljoen euro, een daling van 0,2 procent die door het warm weer in Noord-Europa wordt veroorzaakt. Over het derde kwartaal zegt het niets, maar Zalando gaf al een omzetwaarschuwing af.

E-commerce
Premium

Magazijn fulfilmentbedrijf Montapacking uitgebrand

Een van de tien magazijnen van fulfilmentbedrijf Montapacking, een grote speler op de e-commercemarkt, is vannacht grotendeels uitgebrand.

E-commerce