More stories

Premium

Twinkle 100 is uit, bol.com bovenaan

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 1,22 miljard euro, gevolgd door Coolblue met 884 miljoen.

E-commerce

‘Amazon wil 3000 kassaloze winkels’

Amazon zou van plan zijn om 3000 filialen te openen van zijn kassaloze Amazon Go supermarkten. Dat meldt Bloomberg op basis van anonieme bronnen.

Retail

Vandaag landelijke 24-uurstaking PostNL

Werknemers van PostNL – voorbereiders, postbezorgers en postbodes – houden vandaag een landelijke 24 uurs staking tegen de invoering van de zogenoemde combibundel. De locaties waar stakers samenkomen zijn de voorbereidingslocaties in Den Bosch, Amsterdam en Arnhem. Kleine pakketjes die door de brievenbus kunnen worden dus niet bezorgd, grote pakketten wel.

E-commerce
Premium

Online bestedingen stijgen in het eerste half jaar met 11 procent naar 11,83 miljard

Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar van 2018 11 procent meer online besteed dan in de eerste helft van 2017. In totaal gaat het om 11,83 miljard aan online bestedingen, verdeeld over 105,60 miljoen online aankopen. In heel 2018 worden naar verwachting 230 miljoen online aankopen gedaan voor een totaalbedrag van circa 25 miljard.

E-commerce

Flinke kapitaalinjectie voor logistieke marktplaats Freightos

Marktplaats voor vrachtvervoer Freightos haalt 44,4 miljoen dollar aan financiering op. Daarmee komt het totaal op 94 miljoen.

Logistics
Premium

TravelBird krijgt luxe dochter: BlackBird

Symen Jansma, oprichter van TravelBird, heeft een nieuw label gelanceerd: BlackBird. Het is een volle dochter van TravelBird die zich richt op liefhebbers van luxehotels. Jansma vertrok medio 2017 als CEO van de reisdealsite en is nu dus terug van weggeweest.

Start-ups

Shippeo opent kantoor in Amsterdam

Shippeo, een Europese expert op het gebied van Supply Chain Visibility, opent een kantoor in Amsterdam. Dennis van Bodegom (49) […]

E-commerce

Würth: B2B omnichannel in optima forma

Technische groothandel Würth onderscheidt zich in het B2B-segment met innovatieve commerce-oplossingen, zoals online gekoppelde vending machines in fabrieken en met IoT-technologie uitgeruste bestelbussen, zodat de voorraad onderdelen van haar klanten altijd op peil blijft. Voor ieder type klant wordt niet alleen het specifieke assortiment, maar ook alle touchpoints op elkaar afgestemd om zo de beste omnichannel klantbeleving op maat te kunnen bieden.

E-commerce platforms
Premium

3D printing platform Shapeways samen met Shopify

Het van oorsprong Nederlandse Shapeways, het platform voor 3D printermodellen, is een samenwerking aangegaan met e-commerce platform Shopify. Voortaan kunnen gebruikers van Shapeways hun producten ook via Shopify aanbieden.

E-commerce

Order fulfillment: doe wat je belooft of bied het beste alternatief

Bij order fulfillment is het nakomen van de belofte cruciaal. Maar hoe doe je dat? En wat als het niet lukt? Dan moet je zo flexibel zijn dat je direct het beste alternatief voor jou en de klant kunt bieden.

Fulfillment

Nederlands bedrijf lanceert pakketautomaat met Duitse MediaMarkt

De Nederlandse startup Smartmile, met vestigingen in Duitsland en Finland, heeft samen met MediaMarktSaturn een eerste pakketautomaat gelanceerd. Gisteren werd deze automaat bij het hoofdkantoor van het bedrijf en de MediaMarkt in Ingolstadt in gebruik genomen.

Logistics

Nederland in Europese top 5 online winkelen

57 procent van de inwoners in Europa kocht in 2017 goederen of diensten online in 2017. In Nederland winkelde dat jaar zelfs 79 procent van de mensen van 16 tot 75 jaar online. Nederland zit daarmee in de top 5 van EU-landen.

E-commerce

Online service is ‘the last mile’ in digitale transformatie

Een goed presterend online servicekanaal is van groot belang, toont onderzoek aan. Het is ‘the last mile’ in de digitale transformatie die veel bedrijven de laatste jaren succesvol ingezet hebben en een kans voor bedrijven om zich te onderscheiden.

Customer Service

Deutsche Post splitst internationale e-commercetak af

Deutsche Post DHL Group splitst de Duitse en internationale e-commerce- en pakkettakken van elkaar. Onder aparte besturen zijn de groeiambities beter uit te voeren, is de gedachte.

Logistics

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty