More stories

Eerste Amazon Go in Chicago geopend

De eerste Amazon Go buiten Seattle is opengegaan. Maandag werd een vestiging van de kassaloze winkel in Chicago in gebruik genomen. Ook San Francisco komt dit jaar nog aan de beurt.

Retail

‘Reiziger wil best betalen voor passende extra’s’

Hoe goed past de reisbranche personalisatie toe? Die vraag stelde Mindtree in een onderzoek onder tweeduizend Amerikaanse reizigers. De conclusie: er is een kloof tussen de verwachtingen van de consument en wat reisbedrijven bieden.

Travel
Premium

Zalando geeft winstwaarschuwing

Zalando geeft voor het derde kwartaal een omzet- en winstverwachting af. Voor het lopende kwartaal rekent de leiding zelfs op een verlies. Reden: klimaatverandering.

E-commerce

Bauhaus gaat Nederlandse webwinkel openen

Bouwmarktketen Bauhaus gaat een webwinkel openen in Nederland. Dat blijkt uit een vacature.

E-commerce

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics

Fietsenwinkel opent speciaal servicenummer voor klachten

Fietsenwinkel.nl heeft een speciaal servicenummer geopend om de vele klachten over het bedrijf af te handelen. Dat vertelde Jorris van Doorn, directielid van International Bike Group/Fietsenwinkel.nl, maandag in TROS Radar.

Customer Service

Uniqlo herlanceert webshop in Nederland

Het Japanse kledingmerk Uniqlo vernieuwt volgende week zijn webwinkel. Er komt veel meer in de schappen te liggen dan nu en de shop wordt gelokaliseerd.

Fashion

Nieuwe aanpak voor Amazon concurrent Jet.com

Walmart heeft zijn dochter Jet.com, aangekocht in 2016 voor 3 miljard dollar, nieuw leven ingeblazen. De site is vernieuwd en richt zich nu meer op de lokale gemeenschap.

De locale aanpak wordt geleidelijk uitgerold, eerst in New York. Het Noordoosten van de VS krijgt sowieso voorrang. Boston, Philadelphia en Washington DC zullen snel volgen.

Om te concurreren met Amazon Prime Now bezorgt Jet.com dagelijkse boodschappen binnen drie uur. Andere artikelen worden de volgende dag bezorgd. In New York verzorgt Parcel de bezorgingen, een startup die Jet.com vorig jaar heeft overgenomen. Jet.com werkt ook samen met derden voor de levering van producten.

Toen Jet.com werd overgenomen werd de site nog aangemerkt als een Amazon killer, maar daar is niet veel van terechtgekomen.

E-commerce

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Cross Border

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie

bol.com krijgt directeur logistiek

Olaf van den Brink is de nieuwe directeur logistiek van bol.com. Sinds 2015 leidde hij al de dagelijkse logistieke operatie van het bedrijf, maar eindverantwoordelijke was CEO Huub Vermeulen.

Fulfillment

Start bouw pakkettensorteercentrum PostNL in Almere

PostNL is begonnen met de bouw van een nieuw pakkettensorteercentrum in Almere. Deze locatie moet bijdragen aan het vergroten van de capaciteit voor de sortering en distributie van pakketten, zo laat het bedrijf weten.

Logistics

Minister wil ander beleid consumptieve leningen

Minister Hoekstra (financiën) wil dat de internetbranche voorzichtiger wordt met het verstrekken van leningen bij aankopen. Geld lenen voor consumptieve uitgaven zoals voor een tv, laptop of wasmachine is geen vanzelfsprekendheid.

Payment

Annemarie Buitelaar (Marktplaats): ‘Blockchain gaat het vertrouwen vergroten’

Marktplaats groeit nog steeds. Mede door verdere personalisatie richting consumenten. Tegelijkertijd zoekt chief commercial officer Annemarie Buitelaar (36) ook naar nieuwe formats om de waarde voor de zakelijke klant te vergroten. “We zijn nu als hele organisatie meer naar buiten gekeerd.”

E-commerce

Deliveroo naar Taiwan

Deliveroo gaat zijn diensten uitbreiden naar Taiwan, te beginnen in de hoofdstad Taipei. Het wordt de vierde Aziatische markt voor de Londense maaltijdbezorger.

Food