JD.com opent Franse webwinkel
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.
JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, betreedt de Europese markt. Als eerste wordt een webwinkel in Frankrijk geopend.
Zeven van de tien Europese online consumenten kopen over de grens, voornamelijk vanwege betere prijzen en de beschikbaarheid van een specifiek merk of product. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van pakketvervoerder UPS, dat toevallig verscheen in de week dat het Europees Parlement stemde over vrij webwinkelverkeer binnen de Europese staten.
Zalando breidt komend voorjaar zijn assortiment uit beautyproducten. Bij livegang zouden wel tot 150 merken als leverancier aanwezig kunnen zijn.
Intergamma, het moederbedrijf van bouwmarkten Gamma en Karwei, gaat flink investeren in innovatie en onlineverkoop. Daarvoor wordt volgens het ANP zeker 100 miljoen euro uitgetrokken.
Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.
De oprichters Alexander Brand en Konstantin Urban van de Europees webshop in babyartikelen Windeln treden af. Een nieuwe CEO moet financieel en strategisch orde op zaken stellen.
ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), zag vorig jaar een toename van meldingen over misleidende verkoop via internet van ‘gratis’ proefpakketten en levering van ongevraagde producten, diensten en abonnementen.
Dat Amazon steeds meer voet op Nederlandse bodem krijgt is wel duidelijk. Ondanks dat Amazon.nl tot nu toe enkel ebooks aanbiedt, heeft Amazon via de Duitse site al een behoorlijk Nederlands marktaandeel weten te veroveren. Veel productnamen zijn daar al vertaald naar het Nederlands, iDeal is toegevoegd als betaalmethode, de klantenservice antwoordt al in het Nederlands en bestellingen worden met Amazon Prime binnen één dag bezorgd. Is het al tijd om Amazon Pay te gebruiken?
De Brabantse startup Shypple heeft een zogeheten seed-investering opgehaald bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM). Shypple is een online dienstverlener voor het boeken van zeevracht.
De EU stemt vandaag over een wetsvoorstel dat een einde maakt aan discriminatie door webwinkels. De nieuwe wet zorgt ervoor dat consumenten de toegang tot producten en diensten niet mag worden geweigerd op grond van nationaliteit, verblijfplaats of woonplaats van de consument.
Er kwamen vorig jaar circa achtduizend minder aangiften binnen bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting (LMIO) van de politie. De gemiddelde schade bedroeg nog altijd zo’n 197,32 euro per gedupeerde klant.
Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?
Belgische winkels voelen steeds meer de hete adem van webconcurrenten. Eind vorig jaar daalde hun omzet met 2,5 procent. De Unie van Zelfstandige Ondernemers, beter bekend als UNIZO, heeft nu aan de noodbel getrokken. ‘We doen ons geld op in buitenlandse webshops, maar die leveren onze economie niks op.’
Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.
Pakketvervoerder DPD is begonnen met de bouw van een nieuw distributiecentrum. Met dit state-of-the-art distributiecentrum kan DPD Nederland naar eigen zeggen ‘vele jaren vooruit’.