More stories

‘Belgen moeten bij nationale webwinkels kopen’

Vijf CEO’s van grote Belgische bedrijven roepen in een open brief consumenten op om toch vooral te bestellen bij nationale webwinkels. ‘Wie Belgisch koopt, steunt onze economie en draagt zorg voor zijn eigen buurt. Bij kleppers als Bol.com vloeit al het geld naar het buitenland.’

E-commerce

AH to go test kassaloos shoppen

AH to go start eerder dan verwacht een test met kassaloos shoppen. Met Tap to Go kunnen consumenten producten kopen zonder langs de kassa of scan to go te gaan. De test is gestart in de AH to go in het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam.

Payment
Premium

Marktplaats: ‘Naar een afgeronde deal in vijf minuten’

Het ultieme doel van Marktplaats is het platform zó in te richten dat het opzetten en afronden van een transactie niet langer hoeft te duren dan vijf minuten. “En dat met een glimlach”, zegt directeur Olivier van Duijn.

E-commerce platforms

Bol.com: Piek Black Friday groter dan Sint en Kerst

Vrijdag 24 november was bij bol.com tot nu toe de allerdrukste dag, meer nog dan de drukste dag voor Sinterklaas en Kerstmis. “De vraag is ook heel breed, niet alleen naar elektronica”, zegt directeur Huub Vermeulen.

Logistics

Online grote drijver achter groei MediaMarkt

De grootste omzetgroei in de fysieke winkels van MediaMarkt en Saturn is afkomstig van internet. De bedrijven leiden veel online shoppers naar de filialen, vaak om hun bestellingen er af te halen.

Retail

‘Amazon opent fysieke winkels in Duitsland’

Amazon zal zo goed als zeker in Duitsland fysieke winkels gaan openen. Dat zegt de topman van de Duitse tak van de retailer Ralf Kleber.

Retail

‘Mobiele checkouts van Nederlandse retailers ondermaats’

Terwijl iedere retailer weet dat de mobiele conversie achterblijft, besteden er maar weinig aandacht aan de gebruikerservaring van de checkout – de laatste hobbel voor de koop. Van de 37 onderzochte Nederlandse checkouts krijgen er dertien een voldoende. Waarin zit het verschil tussen goed en ondermaats?

Customer Experience

Wecycle start ophaaldienst e-waste met retailers

Wecycle gaat samenwerken met diverse retail- en vervoerspartners om bij bezorging van een nieuw groot elektrisch apparaat oude kleine apparaten mee terug te geven. De dienst wordt verspreid over heel Nederland aangeboden met vervoerders en meer dan 70 (online) winkels.

Logistics

Hoe headless e-commerce een einde maakt aan online eenheidsworst

Traditionele e-commerce- en portalpakketten zijn vooral gebaseerd op het tonen van een productcatalogus. Daardoor zien webwinkels en portals er allemaal min of meer hetzelfde uit, terwijl fysieke winkels zich juist proberen te onderscheiden met een bijzondere vormgeving en hippe indelingen. Headless e-commerce is de oplossing voor iedereen die van het knellende front-end korset af wil.

Web-design

Gemiddelde online weekomzet stijgt naar 309,5 miljoen euro door kerst

De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dat maakt Thuiswinkel.org vanochtend bekend.

E-commerce

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

Online advertising

Red je Pakketje met leveringen op zaterdagavonden

Bezorgdienst Red je Pakketje breidt zijn dienstverlening uit en kan voor webwinkels zelfs bestellingen gaan afleveren in het tijdvak van vijf uur zaterdagmiddag tot tien uur die avond.

Logistics
Premium

Tencent en JD investeren in Chinees Vipshop.com

Tencent en JD.com nemen voor 730 miljoen euro een belang in een van China’s grootste online koopjessites, Vipshop.com.

E-commerce platforms

Een zesde Europese bedrijven verkoopt online

Zestien procent van de bedrijven in Europa deed vorig jaar zaken via zijn site of app. Dat aantal verkopers lag niet wezenlijk hoger dan het jaar ervoor. Bovendien verkoopt men overwegend in het eigen land.

Online marketing

Fraude in de reisbranche kost 1,5 miljard dollar [infographic]

De luchtvaart staat in de top-drie van sectoren die veel te maken hebben met fraude. Online reisagenten en luchtvaartmaatschappijen hebben het meest te maken met oneerlijke praktijken, zegt het Poolse fraudepreventiebedrijf Nethone. In 2020 gaat het naar schatting om 1,5 miljard dollar.

Security