More stories

De allereerste E-mail Benchmark op internationaal niveau

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.

E-mailmarketing

Nieuwe maildienst DuckDuckGo verwijdert e-mailtrackers

Alternatieve zoekmachine DuckDuckGo is een open bètatest gestart van een nieuwe gratis dienst die trackers uit e-mails verwijdert.

E-mailmarketing

UNICEF Nederland, Leen Bakker, T-Mobile en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2022

De winnaars van de DDMA EMAS Awards ((voorheen de E-mail Awards) zijn bekend. UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In de categorie Design trok T-Mobile de meeste stemmen. In de Battle of the Agencies, met Air Miles dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.

E-mailmarketing

Blijft een e-mailadres wel leidend in je klantbeeld?

Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.

Customer Service

Een betere ROI op e-mailmarketing

E-mail is ook vandaag nog altijd een essentieel marketingmiddel, mits je het goed aangepakt: met een relevante boodschap, op het juiste moment verzonden.

E-mailmarketing

E-mailmarketing: automatisering okay, maar zorg dat je blijft opvallen

Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden? 

E-mailmarketing

E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’

E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.

E-mailmarketing

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen genomineerd voor DDMA Email Marketing Automation Summit Awards

Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.

Marketing

Marketing automation bij Vitaminstore: positieve klantervaringen en conversiegroei

Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.

Marketing automation

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

Onderzoek: mailcampagnes in de e-commerce scoren goed

In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.

E-mailmarketing

Een slim CDP is op de toekomst voorbereid

Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.

Marketing automation

B2B-klanten ‘slachtoffer’ van slechte contentmarketing

B2B-klanten van techbedrijven worden moe van al de oppervlakkige contactpogingen. Ze zijn de marketingmails zat en willen inhoud. Waarom geven we die niet?

Contentmarketing

E-mail traffic meten: weet wat je precies meet

Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.

Marketing automation

Reclameboodschappen in e-mailbox vallen onder Europese privacyregels

Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.

E-mailmarketing