More stories

Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2024

Voor deze benchmark zijn 1,2 miljoen campagnes van 6.497 bedrijven geanalyseerd. In totaal zijn 20,5 miljard mails opgenomen in de benchmark.

E-mailmarketing

De nieuwsbrief als effectief contentplatform: zo bereik je meer met minder

De nieuwsbrief ontwikkelt zich onder invloed van data steeds meer tot een gepersonaliseerd, zelfstandig medium: minder e-mails met meer impact.

E-mailmarketing

Met klantdata richting de ideale geautomatiseerde nieuwsbrief

Geautomatiseerde nieuwsbrieven komen in talloze varianten: als je de juiste data hebt kun je gepersonaliseerde (maar niet eenzijdige) informatie bieden.

E-mailmarketing
Premium

Infographic: best practices voor e-mailmarketing

Op zoek naar manieren zodat je marketing e-mails ook echt worden gelezen? Het team van Lessiter Media deelt hun e-mailmarketingtips in deze infographic. Met aandacht voor E-mail frequentie, Van-regel (naam afzender en e-mailadres), Onderwerpregel en Pre-header.

E-mailmarketing
Premium

Gmail wordt strenger voor e-mailmarketeers

Consumenten kunnen zich vanaf februari 2024 met één klik uitschrijven op commerciële e-mails die ze op hun Gmail-account ontvangen.

E-mailmarketing

E-mail Benchmark rapport 2023

Al 19 keer eerder bracht de toonaangevende E-mail Benchmark tienduizenden marketeers hun jaarlijkse dosis referentiecijfers om hun campagnes te vergelijken en inzicht […]

E-mailmarketing

E-mailmarketing voor e-commerce

Wil je hogere conversies, trouwere klanten en meer omzet? Deze whitepaper van Maileon biedt praktische tips voor e-commerce e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2023

Voor deze benchmark zijn 1,1 miljoen campagnes van 6.039 bedrijven geanalyseerd. In totaal zijn 18,4 miljard mails opgenomen in de benchmark.

E-mailmarketing
Premium

DML!: relevante e-mail marketing journeys voor de áltijd veranderde klant

Waar een goed product en een fijne service voorheen genoeg waren zijn de hedendaagse verwachtingen van de consument hier ver bovenuit gestegen. Ze verwachten als individu behandeld te worden en dus is een geoptimaliseerde e-mailmarketing flow een must. First- én zero party data staan hier centraal.

E-mailmarketing

De toekomst van e-mailmarketing met AI en custom data

AI en e-mailmarketing: hoe ziet de toekomst eruit? Vier aspecten waarmee AI helpt: verzendtijden, personaliseren, onderwerpregels en verzendlijsten.

E-mailmarketing

Onderzoek: grote verschillen in e-mailscores tussen B2B en B2C

De openratio’s, klikken en verzendmomenten van e-mailcampagnes verschillen nogal tussen B2B en B2C. Er zijn daarnaast ook forse verschillen tussen […]

E-mailmarketing

Groeien met de inzet van first-party data

Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.

Customer Engagement
Premium

Inschrijving van de DDMA EMAS Awards 2023 geopend

De inschrijving van de DDMA EMAS Awards is geopend. Ambitieuze e-mailmarketing (automation) professionals kunnen deelnemen in vijf categorieën: Personalization, Optimization, Design, Young Talent en de Battle of the Agencies. Aanmelden kan via: emas.nu/awards. De uitreiking vindt plaats tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit op 22 juni in de Kromhouthal in Amsterdam.

E-mailmarketing

De allereerste E-mail Benchmark op internationaal niveau

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.

E-mailmarketing
Premium

Nieuwe maildienst DuckDuckGo verwijdert e-mailtrackers

Alternatieve zoekmachine DuckDuckGo is een open bètatest gestart van een nieuwe gratis dienst die trackers uit e-mails verwijdert.

E-mailmarketing