E-mailmarketing: automatisering okay, maar zorg dat je blijft opvallen
Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden?
Automatisering in e-mailmarketing geeft risico op gemakzucht. Je bent immers niet de enige die mailt. Hoe zorg je dat je campagne zich blijft onderscheiden?
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.
Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de categorie Design bij de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022.
Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.
Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.
In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.
Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.
B2B-klanten van techbedrijven worden moe van al de oppervlakkige contactpogingen. Ze zijn de marketingmails zat en willen inhoud. Waarom geven we die niet?
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.
Reclameboodschappen die direct in de e-mailinbox worden weergegeven, vallen onder de E-Privacyrichtlijn, zo heeft het Hof van Justitie geoordeeld. Een opt-in is noodzakelijk.
Carglass Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar bij de uitreiking van DDMA E-mail Awards 2021. In de Battle of the Agencies, met DPG Media dit jaar als opdrachtgever, viel 100%EMAIL in de prijzen.
Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?
Intuit neemt voor 12 miljard dollar het bekende mailprogramma Mailchimp over, een verrassende aankoop, omdat Intuit vooral belastingprogramma’s maakt.
Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.
Twitter gebruikers kunnen zich straks rechtstreeks abonneren op een nieuwsbrief van andere Twitteraars die gebruik maken van de Revue-dienst voor betaalde nieuwsbrieven.