More stories

Carglass Nederland, Albert Heijn en 100%EMAIL winnaars DDMA E-mail Awards 2021

Carglass Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar bij de uitreiking van DDMA E-mail Awards 2021. In de Battle of the Agencies, met DPG Media dit jaar als opdrachtgever, viel 100%EMAIL in de prijzen.

E-mailmarketing

Apple Mail Privacy Protection is live: wat je voor je mailingcampagnes écht moet weten

Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?

E-mailmarketing

Mailchimp voor 12 miljard dollar naar Intuit

Intuit neemt voor 12 miljard dollar het bekende mailprogramma Mailchimp over, een verrassende aankoop, omdat Intuit vooral belastingprogramma’s maakt.

Marketing

15% hogere doorklikratio door middel van user-generated content

Er is een belangrijk ingrediënt dat juist bij e-mail marketing vaak over het hoofd wordt gezien. User generated content leidt tot stijging van de doorklikratio.

E-mailmarketing

Abonneren op nieuwsbrieven in Twitter wordt eenvoudiger

Twitter gebruikers kunnen zich straks rechtstreeks abonneren op een nieuwsbrief van andere Twitteraars die gebruik maken van de Revue-dienst voor betaalde nieuwsbrieven.

E-mailmarketing

Mailchimp overweegt verkoop

Email expert Mailchimp overweegt een verkoop tegen een waardering van 10 miljard dollar, meldt Bloomberg.

E-mailmarketing

Moederbedrijf Spotler lijft Squeezely in

De Spotler Group neemt branchegenoot Squeezely op in haar groeiende portfolio van gelijkgestemde marketingtechnologiebedrijven. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Digital Agencies

E-mailmarketing in 2020 geanalyseerd: Impact corona en andere trends

In de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2021 van Spotler en Tripolis zijn 845.000 campagnes opgenomen. Er komen interessante zaken uit naar voren.

E-mailmarketing

Het post-corona winkelgedrag: Wat is er anders?

Meer online aankopen én vatbaarder voor marketing-e-mails blijkt uit de Shopping Index van Voyado. Vooral jongeren gaan in op gepersonaliseerde e-mails.

E-commerce

E-mailmarketing nauwelijks meer op zichzelf uitgeoefend

E-mailmarketing wordt bijna niet meer op zichzelf uitgeoefend. Slechts 30 procent van de respondenten besteedt zijn tijd bijna volledig tot volledig aan e-mailmarketing. Onder adverteerders is dit zelfs 25 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de DDMA Commissie E-mail, uitgevoerd in de aanloop naar de DDMA Email Summit 2021.

E-mailmarketing

Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne

Carglass Nederland, YoungCapital en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2021. Daarnaast maken Patrick van Wattum (Mailcampaigns), Quint Wapenaar (Basic-Fit) en Niels Gleditzsch (Albert Heijn) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september.

E-mailmarketing

ANWB: meer respons met een nieuwe verjaardags-mailing

Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.

Marketing

Come to the dark side met Dark Mode

Dit whitepaper legt uit waarom Dark Mode, donkere interfaces, een steeds belangrijkere voorkeur is in e-mails.

E-mailmarketing

Werk slimmer, niet harder, met behulp van marketing automation

E-mailen naar je doelgroep valt goed te automatiseren. Welke 5 stadia zijn er en hoe zorg je dat klanten terugkeren?

B2B Digital

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies als onderdeel van de DDMA Email Summit is vandaag geopend. Early-bird tickets voor de Email Summit zijn ook vanaf vandaag te koop.

E-mailmarketing