Gmail lanceert Inbox
Het team van Googles Gmail heeft een nieuwe maildienst gelanceerd onder de naam Inbox. Die richt zich vooral op het prioriteren van berichten.
Het team van Googles Gmail heeft een nieuwe maildienst gelanceerd onder de naam Inbox. Die richt zich vooral op het prioriteren van berichten.
Er komt heel wat kijken bij het opstellen van de ideale e-mail nieuwsbrief. Vergeet bijvoorbeeld geen knoppen voor sociale meda, sluit plain text niet uit voor lezers die geen HTML blieven, denk aan de juiste tijd om te verzenden, doe een spamtest, zorg voor de juiste kopregel. Oftewel: hoog tijd voor een checklist met niet minder dan 28 punten.
In de automotive sector en dan specifiek in de sector van leaseauto’s blijven veel contactmomenten onbenut. Men laat in deze branche structureel kansen liggen. Kansen die door middel van een simpele contactstrategie zo gemakkelijk benut kunnen worden.
Net als de Russische wetenschappers die om de zoveel jaar voorspellen dat de wereld vergaat. Zo wordt ook vrijwel voortdurend voorspeld dat het tijdperk van de e-mail nu toch echt aan zijn einde komt. Om de haverklap worden er nieuwe producten en diensten aangekondigd die de strijd aangaan met e-mail. Het idee wordt gepresenteerd als de nieuwe “e-mail killer” en de investeerders staan in de rij.
Het sentiment onder consumenten rondom commerciële e-mail verandert en is in het voordeel van marketeers, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester Research onder ruim 35.000 Amerikaanse consumenten. Volgens Forrester is de houding ten opzichte van het e-mail kanaal de afgelopen jaren positief veranderd, ondanks het feit dat veel consumenten het nog altijd als ‘spam’ zien. Waarom deze verandering?
De directeur van het bedrijf Serinco Benelux komt niet onder een forse spamboete van waakhond ACM uit. Dat heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven bepaald. De onderneming kreeg aanvankelijk 250.000 euro boete opgelegd voor versturen van minimaal 21 miljoen ongevraagde elektronische berichten.
De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.
E-mailcampagnes zijn er in verschillende soorten en maten. Vooral het inrichten van complexere, grootschalige campagnes kunnen uitdagend zijn. Er zijn verschillende manieren waarop dit soort campagnes opgezet kan worden. Want ook op het gebied van e-mailmarketing zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.
Je kent het wel, de alom bekende Google Maps op een website. Of het nu in de footer of op de contactpagina is, bijna elke website pronkt tegenwoordig met een Google Maps waar men meteen kan zien waar het kantoor of vestiging zich bevindt. Een belangrijke toevoeging aan een website. Hoe mooi zou het zijn als we dit ook in e-mail kunnen doen? Dit stukje extra service zou er voor kunnen zorgen dat de klant nog makkelijker je kantoor kan bereiken.
Maar weinig grote retailers personaliseren hun e-mailmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van SimpleRelevance, dat twintig Amerikaanse bedrijven uit de Internet Retailer Top 500 onderzocht.
E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?
Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.
B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.
Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail. Hoe kwam de waakhond tot zijn beslissing?
Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail.