More stories

Geldt ‘boven de vouw’ ook voor e-mailmarketing?

Een beetje marketeer is inmiddels vertrouwd met het begrip ‘boven de vouw’, het principe dat alle belangrijke informatie zichtbaar moet zijn zonder dat de websitebezoeker hoeft te scrollen. Maar geldt het ook voor e-mail?

Dialogue Marketing

LinkedIn verwikkeld in e-mail marketing rechtszaak

LinkedIn wil af van een rechtszaak waarin het bedrijf van misbruik wordt beticht. De onderneming stuurt vrienden van LinkedIn leden soms e-mail uitnodigingen, zonder daar expliciet toestemming voor te vragen, iets dat in de staat Californië niet zou zijn toegestaan.

E-mailmarketing

E-mail remarketing: redmiddel voor verlaten winkelwagens

Het succes of falen van een e-mail remarketing campagne kan door veel verschillende factoren worden bepaald. Eén van de belangrijkste factoren is misschien nog wel de verzendtijd, ofwel: hoe lang nadat een winkelwagen is verlaten moet ik de e-mail uitsturen? Zie onderstaand een gids om de remarketing e-mails op hét juiste moment te versturen.

Dialogue Marketing

Marketing e-mails schrijven doe je zo (infographic)

Een paar handige tips voor het schrijven van marketing e-mails: zorg om te beginnen dat je een respectabel e-mail adres hebt, geen Gmail of Hotmail, zelfs niet als je maar net bent begonnen. Denk goed na over de kopregel, die bepaalt namelijk of mensen verder lezen. Gebruik niet meer dan 150 woorden, mobiele gebruikers hebben geen geduld om lange lappen tekst te lezen. Herinneringen sturen mag, met mate natuurlijk.

Dialogue Marketing

Responsive e-mail vormgeven voor mobiel

Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?

E-mailmarketing

E-mailcontent moet 600px breed zijn… Toch?

Is er een maximale breedte voor een e-mailcontent? Vanuit het verleden is de adviesbreedte altijd 600px geweest. Tegenwoordig zijn schermresoluties over het algemeen hoger dan ‘in het verleden’. Betekent dit automatisch dat daarom ook de e-mailcontent breder gemaakt kan worden? Mijn advies is en blijft wat mij betreft, gewoon 600px. Waarom? In deze blogpost vertel ik het en geef je graag een aantal argumenten om over na te denken.

E-mailmarketing

Hoe werkwoorden van perceptie je lezer verleiden

Hoe komt het dat Amerikanen zulke goede teksten hebben en dat wij Hollanders vaak van die saaie teksten produceren? Op die vraag zijn zoveel antwoorden dat je de bomen én het bos niet meer ziet. Talen zijn nu eenmaal verschillend, schrijfonderwijs is verschillend, gebruik is anders, cultuur is anders, gevoel is anders. Alles is anders. Maar met en beetje analyse kunnen we misschien toch iets leren van de Amerikaanse schrijfstijl.

E-mailmarketing

GoDaddy dieper in e-mailmarketing

Domeinnaamverkoper GoDaddy heeft voor een niet nader genoemd bedrag Mad Mimi ingelijfd, een belangrijke concurrent van MailChimp. GoDaddy wil daarmee zijn portfolio aan diensten voor kleine ondernemingen versterken.

E-mailmarketing

webpower breidt e-mail marketing platform uit

Het Nederlandse bedrijf webpower heeft zijn product webpower live verrijkt met nieuwe mogelijkheden. Zo zijn zogenoemde push app triggers toegevoegd, een innovatieve hulp bij retargeting van mailings.

E-mailmarketing

Het effect van symbolen in de onderwerpregel

Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Desondanks bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst. Zonde, want hierdoor is het bericht qua vorm niet van andere e-mails te onderscheiden. Om de kans op openen (CTO) te vergroten, is het aan te raden symbolen en afbeeldingen te verwerken in de onderwerpregel. Ik leg het u graag uit aan de hand van enkele voorbeelden.

Dialogue Marketing

Infographic: de ‘nitty gritty’ van responsive e-mail

Vijftig procent van alle e-mail wordt tegenwoordig geopend en gelezen op een mobiel apparaat. En die mail mag nog zo goed zijn geschreven, als hij niet goed oogt is er grote kans dat hij wordt weggegooid. Responsive design is daardoor een must geworden voor e-mail marketeers. Deze infographic legt uit wat je met responsive kunt en welke apparaten en mailprogramma’s deze standaard wel of niet ondersteunen.

E-mailmarketing

Vermijd de spambox: zorg voor de juiste authenticatie

Als marketeer doe je er alles aan om er voor te zorgen dat jouw e-mail zonder problemen in de mailbox van de ontvanger terecht komt. Velen van ons leggen de focus op zaken als het tijdstip van verzenden, de onderwerpregel en natuurlijk de inhoud. Uiteraard zijn deze factoren van groot belang maar velen vergeten de authenticiteit van de e-mail.

Dialogue Marketing

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

Dialogue Marketing
Premium

Negentig procent van Nederlanders gebruikt e-mail

Nederland is een echt e-mailland. Negentig procent van de bevolking vanaf 14 jaar maakt gebruik van e-mail, ver boven het Europese gemiddelde van 67 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Bitcom.

Dialogue Marketing

E-mailmarketing voor bloggers

Voor de meeste bloggers is RSS voldoende om lezers van een blog te attenderen op nieuw artikelen, maar RSS biedt niet erg veel promotionele mogelijkheden. Mail is een betere optie en daar gebruik je bij voorkeur niet Outlook voor. Drie goedkope aanbieders.

E-mailmarketing