Goedkoper Videoland krijgt reclame
RTL’s Videoland gaat over van één naar drie streamingabonnementen. De goedkoopste variant gaat vijf euro per maand kosten en zal reclameblokken bevatten.
RTL’s Videoland gaat over van één naar drie streamingabonnementen. De goedkoopste variant gaat vijf euro per maand kosten en zal reclameblokken bevatten.
Het aantal abonnementen op online muziekdiensten is in het eerste kwartaal flink gestegen, zo blijkt uit onderzoek van Counterpoint.
Jongerenzender VICE tv wordt vanaf 24 augustus in Nederland niet meer aangeboden via de kabel of glasvezel. De content van VICE Media blijft alleen nog beschikbaar via de online platforms van VICE Media Group.
Videodienst Quibi zou er niet in zijn geslaagd om gebruikers vast te houden die zich hebben ingeschreven voor een proefperiode. Het gros haakte begin juli af.
Showbird.com, het grootste boekingsplatform voor live entertainment in Nederland, heeft de activiteiten van Plugify.nl overgenomen. De door Eline Leijten opgerichte website overleefde de coronacrisis niet, maar wordt nu dus een merk onder de paraplu van ShowBird Holding.
Sony investeert 250 miljoen dollar in Epic Games, het bedrijf achter de game Fortnite. Met dit bedrag komt de totale financiering op 1,83 miljard dollar.
Onderwerpen als COVID-19 en Black Lives Matter vormen het gesprek van de dag. Welke rol spelen dit soort culturele thema’s in reclame, en in de reclamewereld zelf?
De app voor luisterboeken Storytel zag het aantal abonnees met 100.000 groeien tot bijna 1,3 miljoen. De bulk daarvan bevindt zich in Scandinavië, maar het bedrijf blijft ondanks de verliezen investeren in expansie daar buiten.
De op Amerika georiënteerde podcastapp Stitcher komt voor driehonderd miljoen dollar in handen van SiriusXM, een bedrijf dat primair geld verdient met de verkoop in abonnementen op radio via de satelliet.
Het aantal gamers over de hele wereld zal in 2023 boven de 3 miljard uitkomen, volgens marktonderzoeker Newzoo. Dat is zo’n 39 procent van de totale mensheid.
Gamingkanaal Twitch van Amazon heeft ook in het tweede kwartaal records gebroken. Volgens Streamlabs en Stream Hatchet groeide de kijktijd […]
De op 1 mei jongstleden door de Kansspelautoriteit afgekondigde coulance voor online bingo’s is vandaag beëindigd. In de afgelopen maanden, die in het teken stonden van de maatregelen in het kader van het coronavirus, was de toezichthouder coulant voor kansspelinitiatieven die bedoeld waren om mensen uit hun isolement te halen.
TikTok verplaatst de verantwoordelijkheid voor privacytoezichthouders in Europa van Amerika naar Dublin.
T-Mobile gaat zijn interactieve tv-dienst vernieuwen. Het huidige Interactieve TV-abonnement verandert in T-Mobile TV, zo was (kort) te lezen op het forum van de aanbieders.
Het zenderaanbod van Ziggo is voortaan ook te bekijken via de verschillende tv-platformen van Apple, Android en Amazon. Zo kunnen Ziggo-klanten met een tv- en internetabonnement televisieprogramma’s, films en series kijken op het grote televisiescherm via Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV.