Montapacking experimenteert met HoloLens
Fulfilmentspecialist Montapacking experimenteert met de mixed reality-bril Hololens van Microsoft in zijn 10.000 m2 grote magazijn.
Fulfilmentspecialist Montapacking experimenteert met de mixed reality-bril Hololens van Microsoft in zijn 10.000 m2 grote magazijn.
Met de ontwikkeling van e-commerce is het aantal fulfilmentbedrijven snel toegenomen. Die bedrijven beseffen op zoek te moeten naar hun onderscheidend vermogen en dat innoveren nodig blijft. Drie daarvan werden recent tijdens een hackathon bijgestaan door studenten en experts met een achtergrond in IT en logistiek. Met welke vragen zitten de bedrijven zoal?
De nieuwste trends in supply chain en logistiek richten zich op slim, technologie-gedreven management, het terugdringen van operationele kosten en het optimaliseren van de efficiëntie. Er zijn vijf disruptors die de traditionele supply chain en logistiek revolutioneren.
De nieuwste generatie flexibele transportrobots is eenvoudig in gebruik en kan volledig zelfstandig navigeren, zonder de hulp van extra infrastructuur. De vraag is niet of deze robots ingezet zullen worden in de logistiek, maar wel wanneer ze echt hun opmars zullen maken. Dit blijkt uit de resultaten van het project Flexibele Transportrobots die het Vlaams kenniscentrum voor de logistieke sector in Vlaanderen presenteerde.
Warenhuis Walmart overweegt om drones in zijn vestigingen te gaan gebruiken. Dat blijkt uit een onlangs gedeponeerd octrooi.
Online supermarkt Picnic neemt in Utrecht een nieuw distributiecentrum in gebruik met een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter.
PostNL test sinds begin deze maand een bagagebezorgservice. Reizigers die niet met koffers willen sjouwen, kunnen deze op laten halen door PostNL, die er vervolgens voor zorgt dat de bagage klaarstaat op het vliegveld of indien gewenst zelfs wordt ingecheckt.
Bol.com is in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de internationale BREEAM Awards in Londen. Deze onderscheidingen worden ieder jaar toegekend aan de meest innovatieve en duurzame bouwprojecten in verschillende categorieën.
Waarom zitten er eigenlijk nog steeds vaak veel te grote verpakkingen om onze bestellingen heen?
De logistieke voorsprong van de grotere webwinkelbedrijven vervaagt. Bedrijven van klein tot groot kunnen relatief gemakkelijk een zelfde niveau halen. Tegelijkertijd is het lastig een volgende stap te zetten. Echte innovatie in de ‘last mile’ blijft namelijk nog uit. Hoe ziet die nieuwe standaard eruit? En hoeveel behoefte is er aan een partij die de boel eens flink opschudt?
De Chinese online discounter VIP.com zag de omzet in 2016 met veertig procent groeien tot 7,9 miljard euro. Het bedrijf noteerde in dat jaar 52 miljoen terugkerende klanten.
Logistiek dienstverlener Bleckmann en modegigant Techstyle vierden maandag de opening van een nieuw distributiecentrum in Venlo. Vanuit deze locatie worden dagelijks duizenden orders rechtstreeks naar klanten van Justfab en Fabletics in heel Europa verzonden.
FedEx lanceert in de VS eFulfillment, een alternatief voor Fulfillment by Amazon. De bezorger neemt daarbij de logistieke afhandeling voor partners voor zijn rekening.
Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?
Supermarktketen PLUS gaat het hypermoderne food-distributiecentrum dat het in Tiel laat bouwen op termijn ook inzetten voor e-commerce. Dat zegt een woordvoerster desgevraagd aan Emerce.