Column: The streaming wars
Innovaties komen voort uit eerdere uitvindingen. Uit illegaal downloaden ontstond Spotify en zonder Spotify zou Netflix nooit al in 2007 zijn gaan streamen.
Innovaties komen voort uit eerdere uitvindingen. Uit illegaal downloaden ontstond Spotify en zonder Spotify zou Netflix nooit al in 2007 zijn gaan streamen.
Deelnemers aan de voorstelling van het Smartphone Orchestra werden gisteren op Emerce eDay op verrassende wijze aan elkaar gekoppeld via hun smartphone. Na een stief kwartiertje stuivertje wisselen op een mat met getallen stonden op een gegeven moment de best verdienende deelnemers vooraan, en de arme sloebers achteraan, of werden ze gerangschikt op grond van hun voetmaat. Bedenker Stije Hallema wilde met zijn social sorting experiment toch vooral laten zien wat er gebeurt als je nietsvermoedend bij Google of andere online diensten persoonlijke gegevens invoert.
De gemeente Amsterdam, ING, het ROC van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam hebben het officiële startsein gegeven voor Cumulus Park, een nieuw innovatiedistrict in Amsterdam Zuidoost. Cumulus Park wil in de komende jaren uitgroeien tot de plek waar ondernemers, grote en kleine bedrijven, onderzoekers en studenten samenwerken aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen die nu én in de toekomst spelen.
Verandering in retail, dat was het centrale thema gisteren tijdens Emerce Retail Europe in Amsterdam. “Bij Heineken dachten we ooit dat mensen alleen bier wilden drinken in een horeca-aangelegenheid, het idee dat je een krat bier in huis haalde was nog niet zo lang geleden ronduit bespottelijk. En kijk nu eens wat er allemaal in retail gebeurt,” vertelde e-commerce manager Carlos Marquez van Heineken.
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen en AI? Hoe zorgen ze dat de democratie blijft functioneren in zo’n snel veranderende omgeving?
Morgen barst het grote jaarlijkse Emerce-evenement weer los, eDay. Voor de zesde maal alweer in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. We leggen uit hoe je daar het beste kunt komen.
Vandaag begint officieel Amsterdam eWeek die doorloopt tot volgende week. Emerce zelf organiseert in deze periode de evenementen eDay, Emerce Retail Europa, Next Gen, eNight en Dare, maar daarnaast zijn er nog tal van andere activiteiten.
De vergrijzing is al jaren aan de gang. Tegenwoordig lijkt er echter minder over te worden gesproken dan voorheen. Zeker binnen het online bedrijfsleven, waar de aandacht vooral uitgaat naar het servicen van die ‘ongrijpbare’ jongeren.
Het gebruik van ad-blockers is in de afgelopen drie jaar in rap tempo toegenomen. In dit artikel leggen we uit wat de gevolgen hiervan zijn voor je Google Analytics data, en wat je eraan kunt doen om – op een privacyvriendelijke manier – je analytics data te borgen.
In gesprek met Yordy van der Werff van digitaal design bureau RONIN Amsterdam over hoe design een essentiële rol speelt in het creatieve proces.
Klanten van ABN AMRO kunnen vanaf nu ook hun rekeningen bij ING, ASN of Regiobank hebben inzien in de Mobiel Bankieren-app en in Internetbankieren van ABN AMRO. Klanten die ook een rekening hadden bij Rabobank, SNS en Bunq konden dit al eerder.
Bekijk deze dagen de vacatures bij leading techbedrijven en je ziet er een permanente opening voor: UX-writers. Waar komt UX-writing vandaan? En is het here to stay?
Ineke Kooistra is ruim zes jaar CEO bij YoungCapital. In deze podcast bespreekt ze de toekomst voor de uitzendbranche in Nederland.
‘Fail Fast to Innovate Faster’ is een bekend spreekwoord als je het hebt over de adoptie van nieuwe trends en technologieën. In de praktijk blijkt dit voor Nederlandse organisaties toch een uitdaging. Met methodieken als rapid prototyping en design thinking kan je snel toegevoegde waarde bewijzen. Maar wat zijn precies de ingrediënten om succesvol innovatie te bedrijven, wat moet je als organisatie doen en hoe meet je succes? Tijmen van de Kamp (Avanade) praat je op Emerce eDay bij over de succesfactoren voor versnelde innovatie.
Het grondig onderzoeken van de patiëntervaring en deze in kaart te brengen middels de patient journey helpt zorgorganisaties betere strategische keuzes te maken. Maar hoe dan?