eDay 2019: de side events
Behalve Next Gen vinden er op 10 oktober tijdens eDay verschillende nevenevenementen plaats. Van de uitreiking van de Emerce Top 10 European Startups tot een discussie over de toekomst van de media. Een overzicht.
Behalve Next Gen vinden er op 10 oktober tijdens eDay verschillende nevenevenementen plaats. Van de uitreiking van de Emerce Top 10 European Startups tot een discussie over de toekomst van de media. Een overzicht.
Startup Driven biedt een vernieuwende kijk op mobiliteit. Het bedrijf is een initiatief van de Louwman Group en springt in op een veranderende vraag in de zakelijke mobiliteitsmarkt. Door files, parkeerproblemen en een roep om duurzaamheid, verschuift de behoefte van persoonlijke leaseauto’s naar flexibele en gedeelde mobiliteit.
De Snapchat app is vanaf vandaag uitgebreid met een zogeheten 3D Camera Modus, waarbij beelden schijnbaar diepte krijgen. Vooralsnog is deze alleen beschikbaar voor de iPhone X en hoger.
>Banken verliezen over vijf jaar een kleine 280 miljard dollar aan betaalinkomsten als gevolg van de concurrentie van startups. Dat voorspelt Accenture.
De ecologische voetprint van de gemiddelde Nederlander bestaat voor 38 procent uit spullen. Daarmee zijn spullen belastender voor het milieu dan vliegen en vlees eten bij elkaar. En dat terwijl veel van die spullen vrijwel nooit worden gebruikt. Neem een doorsnee consumenten boormachine. Je koopt hem voor een klus en daarna ligt het ding vaak ongebruikt in een kast. Dat moet anders kunnen, dacht Daan Weddepohl. Hij kwam in 2012 met Peerby: een marktplaats voor het delen van spullen. Eerst gratis en later tegen betaling. Winst maakt Peerby nog altijd niet, maar volgens Weddepohl komt dat moment in zicht.
Afgevaardigden van 26 centrale banken en Facebook praten vandaag in Basel over de libra, de digitale munt die het sociale netwerk volgend jaar wil invoeren.
Alle slimme huidige technologie ten spijt, we zijn vaak helemaal nog niet zover als we denken. Zeker niet als je het vergelijkt met wat er in de afgelopen decennia werd bedacht, voorspeld en verwacht. Hooverboard? Niet echt. Zelfrijdende auto? Mwah. Autonoom opererende, zelflerende computersystemen? Op één hand te tellen.
Daniel Sytsma is als ontwerper begonnen en ‘opgegroeid’ als creatief en art director. Later werd hij creatief directeur en richtte Studio Kraftwerk op. Inmiddels verdeelt hij zijn tijd tussen zijn rol als Chief Design Officer EMEA en Executive Creative Director in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over de ‘innovation gap.’
Feike Sijbesma, CEO bij Koninklijke DSM, geldt als de invloedrijkste Nederlander. Hij staat aan het hoofd van één van Nederlands grootste ondernemingen, en doet al twaalf jaar. Welk gevaar ligt er voor een langzittende CEO nog op de loer? En maakt een sterke leider de organisatie kwetsbaar? In deze podcast gaat Sijbesma dieper in op leiderschap in nieuwe tijden.
ICT-bedrijf Telindus bestaat volgend jaar 35 jaar en ondergaat ondertussen een flinke transformatie. Director sales en marketing Bas ter Heurne vertelt hoe het ICT-bedrijf zich transformeert tot een echte serviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Telindus sterk in op ‘een ultieme klantbeleving’.
Mobiele broker BUX lanceert zijn nieuwe app BUX Zero in Nederland en binnenkort Duitsland en vanaf volgend jaar in heel Europa. Gedurende de komende weken krijgt iedereen die zich heeft aangemeld op een wachtlijst toegang tot de nieuwe app. Naar verwachting zal Zero over enkele weken voor iedereen volledig beschikbaar zijn.
Werkgeversorganisatie VNO-NCW en MKB-Nederland hebben met techbedrijven, platformgebruikers en ondernemers een brede visie op de platformeconomie opgesteld. Kern van de notitie is dat de platformeconomie schaduwkanten heeft, maar vooral ook grote kansen biedt. Die benutten we nu nog onvoldoende, terwijl de ontwikkelingen razendsnel gaan.
Technologie in ons leven kan zorgen voor gemak, maar het brengt tegelijkertijd een overweldigende complexiteit met zich mee. We zijn overal tegelijkertijd en allerlei services vragen constant onze aandacht. Het digitale wordt steeds persoonlijker en het lijkt alsof ‘AI’ daarin het toverwoord is. De technologiebedrijven vergaren meer en meer data en de imponerende intelligentie van systemen overweldigt ons en we voelen ons afhankelijk.
Denk je eens in: een wereld waarin ouderen zelfredzaam zijn, waar eenzaamheid geen rol meer speelt en waar zorg- instellingen en diensten naadloos op elkaar afgestemd zijn. Zorgrobot Alice is een eerste stap.
Wil je als reisaanbieder meer consumenten voor je winnen, dan is het van belang om de klantreis van je doelgroep, nauwkeurig onder de loep te nemen. Lees in deze whitepaper op welke punten jij als reisaanbieder waarde kunt toevoegen. Een persoonlijke benadering wordt hierbij steeds belangrijker, daar kun je bij de steeds veeleisender wordende consument het verschil mee maken. Maar hoe pak je dit aan? Welke digitale trends zijn echt interessant voor de reisbranche en veranderen de business? En met welke digitale innovaties maak jij jouw travel platform toekomstproof?