More stories

‘Apple Pay straks geschikt voor onderling betalen’

Apple zou met Amerikaanse banken in gesprek zijn om Apple Pay uit te breiden met de mogelijkheid om geld naar andere gebruikers over te maken. Dat schrijft The Wall Street Journal, die nog weinig details weet.

Financials

Gezocht: Tesla voor de Nederlandse zorg

Nederlandse zorgverleners zijn van hoog niveau. Toch is er niemand die alle data van patiënten gebruikt. Van onze genen tot onze lifestyle; nog te vaak mist essentiële informatie omdat enkel wordt gekeken naar het moment dat een patiënt daadwerkelijk onder behandeling is. We zitten gevangen in een ineffectief proces dat door de alsmaar complexer wordende techniek ook nog eens onevenredig kostbaar wordt.

Health

Startupbootcamp lanceert FinTech-programma in New York

Startup-accelerator Startupbootcamp lanceert vandaag een nieuw FinTech-programma in New York. Het is de derde stad waar de FinTech-tak van Startupbootcamp zich vestigt.

Disruptie

Big Data kan jaarlijks 11 miljard euro extra opleveren voor de wereldwijde akkerbouw

Rabobank verwacht dat smart farming jaarlijks met gemak 11 miljard euro aan extra waarde voor de wereldwijde akkerbouw zou kunnen opleveren, waarbij de werkelijke waarde waarschijnlijk hoger zal zijn.

Disruptie

De strategische transformatie van Apple, deel 2

In het vorige deel van “De Strategische Transformatie van Apple” zijn we ingegaan op de strategische keuzes welke Apple vanaf 2007 heeft gemaakt. Inmiddels zijn we aangekomen in 2015 en is het tijd te kijken naar het heden en de toekomst van het technologieconcern uit Cupertino. Of moeten we Apple misschien toeschrijven aan een andere branche?

Disruptie

R&D uitgaven verschuiven naar Azië

Internationale bedrijven kiezen voor hun research & development (R&D) steeds vaker voor locaties in Azië. Ze willen dichter op de groeiende middenklasse van opkomende landen zitten. Dat blijkt uit de 2015 Global Innovation 1000 Study van Strategy& en PwC, onder de 1.000 grootste R&D besteders in de wereld.

Research and development

Zesty: de perfecte match tussen eHealth en patiëntgemak

Een doktersassistent die je afspraak in de agenda noteert, nadat je een half uur in de wacht hebt gestaan. Het past niet meer in de tijd waarin we met een klik of tik een bestelling kunnen plaatsen. “Zeker wanneer het op zorg aankomt zou dat wel moeten kunnen”, zegt Algemeen Directeur Zesty Nederland, Sinan Belhawi. Zesty biedt die klik en garandeert bovendien de beste zorg in jouw buurt.

Service Design

Yvonne van Everdingen, KPN: ‘Breng marketeers en data-analisten bij elkaar’

KPN is samen met Emté, Sanoma en V&D genomineerd voor de Customer Data Award 2015, die jaarlijks wordt uitgereikt door branche-organisatie DDMA. Yvonne van Everdingen, Customer Intelligence Analyst bij KPN, spreekt op de DDMA Data Dag over de switch naar data die de telecomgigant maakte. ‘Data is een voorwaarde voor elke marketingactie.’

Strategy

Nieuwe software voor emotieherkenning helpt bij online training

Promovendus Kiavash Bahreini van de Open Universiteit heeft software ontwikkeld die de emoties op het gezicht en in de stem van cursisten nauwkeurig herkent en direct gebruikt voor het geven van feedback.

Research and development

Non-cash betalingsverkeer groeit sneller dan BBP

Ook banken kunnen niet meer om de verschuiving van fysiek naar digitaal heen. In 2014 steeg het volume van het aantal non-cash betalingen met maar liefst 8,9 procent. Het zorgde voor een recordhoogte van 389,7 miljard transacties.

Disruptie

Nederland in digitale recessie?

Europa en meer in het algemeen Nederland lijden aan een digitale crisis. Menen schrijvers van de Harvard Business Review op basis van de Digital Evolution Index van Fletcher School aan Tufts University. Maar hoe komen ze aan die conclusie?

Strategy

Nederlandse zoekmachine vindt video’s met emoticons

Onderzoekers Spencer Cappallo, Thomas Mensink en Cees Snoek van de Universiteit van Amsterdam en Qualcomm Research Nederland hebben een zoekmachine ontwikkeld waarmee men met behulp van emoji’s Youtube-video’s kunt doorzoeken.

Innovatie

Drie technologietrends die de toekomst van travel gaan bepalen

De explosieve groei van het internet en alle daarmee verbonden digitale technologieën heeft bijna elk element van het menselijk handelen op zijn kop gezet. Dat geldt zeker ook voor de manier waarop we reizen plannen, boeken en ervaren. Reizigers hebben toegang gekregen tot een schat aan informatie en geven voor een belangrijk deel zelf invulling aan hun vakanties en trips. Consumenten oriënteren zich via verschillende kanalen – zowel online als offline – en laten zich sterk leiden door ervaringen van de mensen om hen heen en bevindingen die andere reizigers via review sites delen. De uitkomst hiervan is dat reisorganisaties niet langer in de lead zijn.

Customer Experience

Meer onderzoek en innovatie bij Nederlandse bedrijven

In de periode 2012-2014 was 47 procent van de bedrijven in Nederland bezig met een vorm van innovatie. Hierin is niet-technologische innovatie inbegrepen. Het aantal innoverende bedrijven was hoger dan in de periode 2010-2012 (38 procent). De groei zat vooral in technologische innovaties ten behoeve van het productieproces. De productinnovaties namen daarentegen nauwelijks toe, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Innovatie

Jason Silva over de rol van technologie in de menselijke evolutie

Regisseur en spreker Jason Silva legde tijdens eWeek op het Digital Dinner de rol uit van technologie in de menselijke evolutie: “Vanaf het vroege begin hadden we al een symbiotische relatie met gereedschap waardoor onze kaken kleiner werden. Doordat we gingen koken, kwam er tijd beschikbaar voor kunst en cultuur. Technologie is altijd al bij ons geweest in onze evolutie. Maar nu zien we de transformatie in ons eigen leven gebeuren.”

Innovatie