Emerce E-Commerce Live: hoe versla je Amazon met branded stores?
Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer, denk aan het Chinese Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zij nu ook hun weg naar de klant te vinden.
Branded Stores, of ook wel online Shop in Shops, bestaan in Azië al langer, denk aan het Chinese Tmall. In Europa en in Nederland beginnen zij nu ook hun weg naar de klant te vinden.
Een derde van de nieuwe verkopers op marktplaatsen komen uit de Generatie Z, twintigers. Meer dan andere verkopers doen ze dit naast geld ook om duurzaamheidsoverwegingen.
Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.
Amazon organiseert Prime Day deze zomer als vanouds in juli. Daarmee lijkt het bedrijf terug te keren naar het gangbare schema.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.
Modewinkel About You wil NFT’s uit de kledingwereld voor iedereen toegankelijk maken en lanceert daartoe het platform Hypewear.io.
Amazon gaat verkopers in de VS vijf procent extra commissie in rekening brengen om hogere brandprijzen en inflatie door te berekenen.
Marktplaats is gestopt met Gelijk Oversteken, waarmee verkopers hun geld pas kregen als het verkochte product was afgeleverd. Het platform wil een alternatief ontwikkelen.
Bol.com draagt vanaf vandaag als eerste e-commercebedrijf in Nederland en België het Climate Neutral Certification-keurmerk. Het handelsplatform wil een voorbeeld zijn voor de online industrie in de lage landen.
Speelgoedketen Bas Smit lanceert vandaag een eigen webstore op Amazon.nl. In de winkel zijn, naast producten van zijn eigen online warenhuis Smit&Co, ook producten uit het assortiment van Amazon.nl te vinden in categorieën zoals huis en tuin, sport en bewegen, speelgoed en spellen en Gadgets.
The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.
Juweliersketen Lucardi voerde een productinformatiesysteem in tijdens corona: groot project met complex assortiment van duizenden producten en varianten.
Nederlandse webwinkels worden internationaal gezien tegen nogal lage waarderingen verkocht, voor minder dan gemiddelde MKB-bedrijven. Voor de toekomst moeten ze of volume gaan maken of een niche domineren.
Getjobsdone runt een platform waarop bedrijven fixed fee opdrachten kunnen plaatsen voor studenten. Zes vragen aan oprichter Darryl Hopman.