Dwarfs werkt aan volgende investeringsronde
De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.
De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.
Het Franse inkoopplatform voor Ankorstore voor webwinkels en retailers heeft 250 miljoen nieuw groeikapitaal opgehaald. Daarmee wil het zijn Europese expansie versnellen, te beginnen met Spanje en Italië.
Succesvolle marketplaceverkopers overnemen, professionaliseren, opschalen en dit blijven herhalen om een stal met goedlopende merken te bouwen. Het is een vliegwielmethode waarin miljarden worden gepompt en die vele nieuwe spelers aantrekt. Met het Amerikaanse Thrasio, dat slechts zo’n drie jaar oud is en sinds kort zijn pijlen op Europa richt, als voorbeeld. Welke gevolgen heeft dit voor e-commerce?
Start-up GetEase rolt zijn diensten uit over Amsterdam. Inwoners van de stad kunnen nu dienstverleners als sportleraar, manicure, masseur en kapper via de app aan huis bestellen.
Het technisch e-commercebedrijf ChannelEngine stelt een zwaargewicht van bol.com aan om de technische groei van zijn platform te begeleiden.
Digitalisering blijft belangrijk en in de wereld van platformen en marktplaatsen ontstaan interessante innovaties. Wat zijn de trends voor 2022?
Bol.com neemt een meerderheidsbelang in Cycloon, de post- en pakketbezorger die met de fiets aflevert. Over vier jaar neemt de marktplaats alle andere aandelen over. Het hoofddoel van de transactie: een steentje bijdrage aan klimaatbescherming.
De Westlandse ‘Bol.com’. De meeste winkeliers die bij het platform aangesloten zijn, hebben nog nul bestellingen via de lokale winkelstraat binnengekregen, meldt Omroep West.
Met ingang van deze maand start Leen Bakker met de verkoop van een deel van haar assortiment via bol.com.
In dit whitepaper lees je over 11 best practices die zijn ontwikkeld vanuit samenwerkingen met ruim 300 marketplaces. Deze helpen je om zelf een enterprise marketplace te lanceren en op te schalen, ongeacht de sector.
Whoppah heeft 2,5 miljoen groeigeld opgehaald bij bestaande en nieuwe aandeelhouders.
De Duitse opkoper van Amazon-shops SellerX heeft een half miljard dollar groeigeld opgehaald bij investeerders en leners. Met dat geld wordt om te beginnen KW-Commerce gekocht, een winkel met acht miljoen klanten per jaar.
Webwinkels die ook op bol.com verkopen, kunnen vanaf volgend jaar ook Budbee gebruiken als vervoerder vanaf hun magazijnen.
De circulaire start-up swap-studio, een pionier die afval na consumptie wil verminderen, heeft zijn eerste (niet nader genoemde) investering binnengehaald van Stichting DOEN.
Accel Club uit Amsterdam haalt 150 miljoen euro op om webwinkels die actief zijn op Amazon op te kopen.