More stories

Premium

Reclame en AWS grootste groeiers bij Amazon

Clouddiensten en het faciliteren van online reclame op zijn platform zijn de twee grootste groeiers in de kwartaalcijfers van Amazon. Bijna de helft van de omzet komt uit niet-retailactiviteiten.

Venture
Premium

55 miljoen euro groeigeld voor Channable

Het Europees werkende investeringsfonds Partech Partners neemt, samen met Peak, voor 55 miljoen euro een belang in de leverancier van e-commercetechnologie Channable.

Marketplaces

Tessa Clarke (OLIO): ‘We vinden de manier waarop we consumeren opnieuw uit’

Het Britse OLIO is de winnaar van de Emerce Top 10 European Startups Award 2021, de jaarlijks terugkerende prijs. Het bedrijf ontwikkelt zich van een app gericht op voedselverspilling tot een sustainable local living app, stelt medeoprichter Tessa Clarke. “We krijgen aanvragen van over de hele wereld.”

E-commerce
Premium

Buitenlandse verkopers domineren Amazon.nl, 2 procent lokaal aanbod

Nederlandse online handelaren worden niet warm of koud van Amazon.nl. Slechts twee procent van de verkopers op de Nederlandse site van Amazon is afkomstig uit Nederland. De rest, vrijwel alles dus, komt uit het buitenland.

Marketplaces
Premium

Dwarfs werkt aan volgende investeringsronde

De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.

E-commerce
Premium

Marktplaatsbedrijf Ankorstore haalt 250 miljoen euro op

Het Franse inkoopplatform voor Ankorstore voor webwinkels en retailers heeft 250 miljoen nieuw groeikapitaal opgehaald. Daarmee wil het zijn Europese expansie versnellen, te beginnen met Spanje en Italië.

Venture

Hoe het Thrasio-model marktplaatshandel professionaliseert

Succesvolle marketplaceverkopers overnemen, professionaliseren, opschalen en dit blijven herhalen om een stal met goedlopende merken te bouwen. Het is een vliegwielmethode waarin miljarden worden gepompt en die vele nieuwe spelers aantrekt. Met het Amerikaanse Thrasio, dat slechts zo’n drie jaar oud is en sinds kort zijn pijlen op Europa richt, als voorbeeld. Welke gevolgen heeft dit voor e-commerce?

E-commerce
Premium

GetEase van start, ‘een Gorillas voor diensten’

Start-up GetEase rolt zijn diensten uit over Amsterdam. Inwoners van de stad kunnen nu dienstverleners als sportleraar, manicure, masseur en kapper via de app aan huis bestellen.

Start-ups
Premium

IT-topper bol.com naar Channel Engine

Het technisch e-commercebedrijf ChannelEngine stelt een zwaargewicht van bol.com aan om de technische groei van zijn platform te begeleiden.

Marketplaces

Disruptieve technologie katalysator voor ‘next big thing’ in platformeconomie

Digitalisering blijft belangrijk en in de wereld van platformen en marktplaatsen ontstaan interessante innovaties. Wat zijn de trends voor 2022?

Disruptie
Premium

bol.com koopt fietskoerier Cycloon

Bol.com neemt een meerderheidsbelang in Cycloon, de post- en pakketbezorger die met de fiets aflevert. Over vier jaar neemt de marktplaats alle andere aandelen over. Het hoofddoel van de transactie: een steentje bijdrage aan klimaatbescherming.

Venture
Premium

Westlandse Bol.com is geen succes

De Westlandse ‘Bol.com’. De meeste winkeliers die bij het platform aangesloten zijn, hebben nog nul bestellingen via de lokale winkelstraat binnengekregen, meldt Omroep West.

Marketplaces
Premium

Leen Bakker start samenwerking bol.com

Met ingang van deze maand start Leen Bakker met de verkoop van een deel van haar assortiment via bol.com.

Marketplaces

11 best practices van succesvolle marketplaces

In dit whitepaper lees je over 11 best practices die zijn ontwikkeld vanuit samenwerkingen met ruim 300 marketplaces. Deze helpen je om zelf een enterprise marketplace te lanceren en op te schalen, ongeacht de sector.

Marketplaces
Premium

Nieuwe kapitaalinjectie voor designmarktplaats Whoppah.com

Whoppah heeft 2,5 miljoen groeigeld opgehaald bij bestaande en nieuwe aandeelhouders.

Marketplaces