More stories

Premium

Zalando introduceert Plus-lidmaatschap in Nederland

Modemarktplaats Zalando lanceert vandaag zijn Zalando Plus-lidmaatschap voor Nederlandse klanten, waarmee zij extra voordelen krijgen. Het abonnement omvat onbeperkte gratis express levering – zelfs al de volgende avond – en een gratis ophaalservice voor retourzendingen.

Marketplaces
Premium

Marktplaats lanceert feestdagencampagne: Speelgoed is nog lang niet uitgespeeld

‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’. Die boodschap staat centraal in de nieuwe feestdagencampagne van Marktplaats die vandaag van start gaat.

Marketplaces
Premium

Nieuwe CEO bol.com neemt roer over

Margaret Versteden is vanaf vandaag de nieuwe CEO van bol.com. Ze heeft het roer overgenomen van Huub Vermeulen.

Marketplaces

Marktplaats Foodl zorgt met MACH-technologie voor meer flexibiliteit in de food-sector

Foodl brengt met haar open marktplaats horecaondernemers en -leveranciers bij elkaar en koos daarbij voor een MACH-architectuur.

E-commerce
Premium

Amazon in Duitsland drie keer groter dan nummer twee

Het begrip ‘e-commerce’ staat in Duitsland bijna synoniem met de activiteiten Amazon. Van elke tweede euro die in Duitsland bij een webwinkel wordt uitgegeven, gaat er een naar de Amerikaanse marktplaats. Amazon.de is qua netto omzet drie keer grotere dan de nummer twee OTTO.

Duitsland
Premium

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes

Nieuw H&M-platform Rewear: Teken van de opkomende resale-markt

H&M’s Rewear-platform wil de verkoop van tweedehands kleding stimuleren: signaal van de trend van hergebruik en een nieuwe invulling van Purpose Marketing.

Sustainability

Zo zet je Affiliate Marketing effectief in

Affiliate Marketing kan een interessante omzet-booster zijn. Verschillende modellen om het middel effectief in te zetten. 

Marketplaces

Hoe ontwikkel je de ultieme marketplace-strategie?

In 2021 kan je niet meer zonder marketplaces. Maar hoe geef je je marketplace-strategie vorm en hoe onderscheid je je van de rest?

E-commerce
Premium

Omzetaandeel partners bol.com naar 60 procent

Bol.com wordt steeds meer een marktplaats waar externe verkopers en consumenten elkaar vinden. Tegen de zestig procent van de handelsomzet komt van derden. De rol van de marktmeester zelf verandert steeds meer naar facilitator.

Marketplaces
Premium

Nieuwe Aziatische shoppingapp trekt over Europa

In Azië genereert de marktplaats Shopee al miljarden euro’s handelsomzet, maar in Europa is het nog onbekend. Dat zal niet lang duren, want het bedrijf rolt via Spanje en Polen uit naar de rest van Europa.

E-commerce
Premium

Wetsvoorstel transparantie over inkomsten digitale platformen gestart

Het ministerie van Financiën consulteert de komende tijd een wetsvoorstel waarmee digitale platformen in de toekomst verplicht worden jaarlijks informatie aan te leveren aan de Belastingdienst over verkopers die via hun platformen geld verdienen.

Marketplaces

Dit moet je weten over marketplaces en hybride modellen

Verkopen op marktplaatsen doe je er als bedrijf niet zo maar even bij. Het vraagt tijd, aandacht en specifieke kennis.

E-commerce

De groothandel disrupten met behulp van een digitale marktplaats

Digitale marktplaatsen vinden de groothandel opnieuw uit. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen en wat kan er beter?

B2B Digital
Premium

Bol.com roept meer digitale bureaus in zijn ecosysteem

Bol.com wil dat meer digitale bureaus zich aansluiten bij zijn partnerprogramma om de tienduizenden verkopers vooruit te helpen.

Marketing