More stories

Google shopping actions: de nieuwe marketplace die concurreert met Amazon

Consumenten verwachten dat hun online ervaringen eenvoudiger, sneller en intuïtiever zijn en Google speelt daar op in met de nieuwe Shopping Action functionaliteit. De consument kan nu rechtstreeks aankopen doen bij Google op elk device, en ook stemgestuurd via de Google assistant. Wat betekent dit voor retailers?

E-commerce platforms

Succesvol een product lanceren via Amazon? Dit zijn de stappen

Een Magento 2 webshop is prima te koppelen aan het nieuwe Amazon Sales Channel. Maar succesvol een product lanceren op Amazon, hoe werkt dat? 

Marketplaces

Marktplaats luxe tweedehandse kleding naar de beurs

De Amerikaanse webwinkel TheRealReal wil naar de beurs om, zoals het er nu naar uitziet, honderd miljoen dollar op te halen.

Marketplaces

Vergeet Amazon, zet je eigen marktplaats op

Volgens Gartner zal in 2020 meer dan de helft van online verkopers hun producten op marketplaces zetten óf producten van derden in hun eigen webwinkels verkopen. In het laatste geval worden ze dus zelf een marktplaats. Wie denkt dat daar geen ruimte voor is, gezien dominante partijen als Amazon, Alibaba en bol.com, heeft het mis.

Marketplaces

Amazon koopt reclamebedrijf Sizmek

Amazon bevestigt dat het digitaal reclamebedrijf Sizmek overneemt om zijn eigen advertisingactiviteiten mee uit te breiden.

Online advertising

Stop het machtsmisbruik van digitale reuzen

Terwijl we nagloeiden van het Limburgse concert Oetbloaze met Gé Reinders en het harmonieorkest St. Caecillia, werden wij in de oude binnenstad van Venlo voorbijgefietst door andere bezorgers dan die van Thuisbezorgd.nl, UberEats of Deliveroo. Op de bezorgboxen van hun hippe zwarte fietsen stond in knalroze letters een afwijkende naam geschreven: InVenlo.

Marketplaces

Verlies Helpling loopt terug

De online marktplaats voor poetshulpen Helpling heeft zijn verliers verder zien teruglopen. In 2017 was het nettoresultaat een verlies van 1,4 miljoen euro.

Venture

Europa zoekt oplossing voor machtspositie van platformen

De rol van platformen in onze economie zorgt voor een internationale discussie die lokaal wordt gevoerd, ook in Nederland. Van mondiaal opererende techreuzen een potentieel misbruik van marktmacht uitgaat, waarop Europese en dus ook Nederlandse mededingingsregels niet zijn toegerust.

E-commerce platforms

IKEA wil niet op Amazon

Het Zweedse meubelhuis IKEA ziet er niets in om via Amazon te verkopen.

Marketplaces

Modewinkels innoveren op duurzaamheid en online betalen

Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Strategy

Europese Verkiezingen en het succes van (web)winkels: uitbouwen waar kan, beschermen waar nodig

De Europese Parlementsverkiezingen worden vaak miskend door zowel consumenten als bedrijven en ondernemers. Toch zijn deze verkiezingen van groot belang en niet in de laatste plaats voor de ‘digital commerce’-sector. Veel van de voor de online-retailsector relevante wetten en regels worden immers in Brussel bepaald.

Legal

Wie is er bang voor de big bad marketplace?

Wat is de impact op je organisatie bij het opzetten van een online marketplace? Een multi-vendor e-commerce portal is een geweldige manier om je marktpositie te versterken, maar houdt wel in dat je businessmodel ingrijpend verandert. Met deze tips kom je beslagen ten ijs.

Marketplaces

Open marktplaats voor horeca-ondernemers en leveranciers van start

Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.

B2B Digital

Zo ontwikkel je een data gedreven groeistrategie voor je webshop

Staat e-commerce op jouw agenda, maar heb je nog geen datagedrevene groeistrategie voor je webshop? Een data gedreven webshop begrijpt de klant en weet deze via het juiste kanaal, met de juiste content, op het juiste moment te bereiken. Deze webshop haalt zodoende meer omzet per klant binnen.  Deze whitepaper is gericht op het bereiken van groei met je webshop door een data gedreven inzet van digital marketing.

E-commerce

HEMA en Wehkamp kondigen samenwerking aan

HEMA en Wehkamp sluiten een strategische samenwerking waarbij producten van HEMA in de digitale schappen komen te liggen bij Wehkamp.

Marketplaces