IKEA wil niet op Amazon
Het Zweedse meubelhuis IKEA ziet er niets in om via Amazon te verkopen.
Het Zweedse meubelhuis IKEA ziet er niets in om via Amazon te verkopen.
Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?
De Europese Parlementsverkiezingen worden vaak miskend door zowel consumenten als bedrijven en ondernemers. Toch zijn deze verkiezingen van groot belang en niet in de laatste plaats voor de ‘digital commerce’-sector. Veel van de voor de online-retailsector relevante wetten en regels worden immers in Brussel bepaald.
Wat is de impact op je organisatie bij het opzetten van een online marketplace? Een multi-vendor e-commerce portal is een geweldige manier om je marktpositie te versterken, maar houdt wel in dat je businessmodel ingrijpend verandert. Met deze tips kom je beslagen ten ijs.
Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.
Staat e-commerce op jouw agenda, maar heb je nog geen datagedrevene groeistrategie voor je webshop? Een data gedreven webshop begrijpt de klant en weet deze via het juiste kanaal, met de juiste content, op het juiste moment te bereiken. Deze webshop haalt zodoende meer omzet per klant binnen. Deze whitepaper is gericht op het bereiken van groei met je webshop door een data gedreven inzet van digital marketing.
HEMA en Wehkamp sluiten een strategische samenwerking waarbij producten van HEMA in de digitale schappen komen te liggen bij Wehkamp.
Onder de naam Whoppah lanceren Thomas Bunnik en Evelien Remmelts vandaag een nieuwe online marktplaats, eentje waar designers, antiquairs en kunstenaars maar ook particulieren bijzondere tweedehands spullen voor thuis verkopen.
Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.
De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt steeds kleiner. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? Klantgedrag verandert. Alleen de allergrootste namen zullen “vaste klanten” behouden die terugkeren. Maar ook die grote namen veranderen steeds meer in een platform dan in een webshop: Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich.
Binnen nu en twee weken gaat retailer Marc O’Polo uit Den Haag orders aannemen via een eigen pui op Zalando. Het is voor zover bekend de eerste Nederlandse winkel die deze constructie toepast.
Digitaal marketingbureau iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network, brengt een hulpmiddel uit waarmee adverteerders op grote schaal, geautomatiseerd reclamecampagnes kunnen draaien op Amazon.
Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.
eBay opent in het Verenigd Koninkrijk een pop-up store waar gedurende een maand veertig lokale ondernemingen hun artikelen kunnen verkopen.
Fabrikanten, makers en merken die direct aan de eindconsument verkopen op Amazon realiseerden verkochten in 2018 voor 160 miljard dollar aan goederen.