More stories

De customer journey wordt kleiner, maar ingewikkelder: Social e-commerce zit in de lift

De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt steeds kleiner. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? Klantgedrag verandert. Alleen de allergrootste namen zullen “vaste klanten” behouden die terugkeren. Maar ook die grote namen veranderen steeds meer in een platform dan in een webshop: Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich.

Social
Premium

Marc O’Polo eerste externe Nederlandse winkel op Zalando

Binnen nu en twee weken gaat retailer Marc O’Polo uit Den Haag orders aannemen via een eigen pui op Zalando. Het is voor zover bekend de eerste Nederlandse winkel die deze constructie toepast.

E-commerce

iProspect brengt campagnemanagementtool voor Amazon

Digitaal marketingbureau iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network, brengt een hulpmiddel uit waarmee adverteerders op grote schaal, geautomatiseerd reclamecampagnes kunnen draaien op Amazon.

Marketing

Deze vier elementen van Amazon zullen impact hebben op programmatic

Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.

Programmatic

eBay opent pop-up ‘warenhuis’

eBay opent in het Verenigd Koninkrijk een pop-up store waar gedurende een maand veertig lokale ondernemingen hun artikelen kunnen verkopen.

Marketplaces

Externe handelaren doen 160 miljard omzet op Amazon

Fabrikanten, makers en merken die direct aan de eindconsument verkopen op Amazon realiseerden verkochten in 2018 voor 160 miljard dollar aan goederen.

Marketplaces

Hoe belangrijk is Europa voor de e-commercesector?

“Europa, best belangrijk” was de leus van een overheidscampagne uit 2004, om Nederlanders meer bij Europa te betrekken. De komende verkiezingen gaan over onderwerpen die van belang zijn voor digital commerce: de richtlijnen over consumentenrechten, cross-border betaaldienste, toegankelijkheid, verordeningen over de relatie tussen platformen en retailers en e-privacy. Leeft Europa nu wel bij de kiezer?

Cross Border

Connected commerce: Hoe je een bijzondere shopping experience creëert

Een onderscheidende customer experience is onontbeerlijk. Maar hoe bind je klanten van de eerste interactie tot en met de aankoop van een product en daarna langdurig aan je merk? Waar laten de Amazons van deze wereld punten liggen en kunnen individuele merken scoren? En hoe ziet een moderne e-commerce-architectuur eruit die bedrijven in staat stelt om via alle kanalen snel op nieuwe trends in te spelen?

Customer Experience

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty

Paypal investeert 500 miljoen in beurskandidaat Uber

Paypal investeert 500 miljoen dollar in Uber. De bedrijven spreken de intentie uit samen een digitale portefeuille te zullen ontwikkelen.

Venture
Premium

Amazon geen pure webwinkel meer

Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.

E-commerce

Verkopen op Amazon? Dit ben je kwijt aan kosten

Nu Amazon steeds meer tractie krijgt in Nederland, komt steeds vaker de vraag wat nu precies de kosten zijn van verkopen op Amazon. Verkopen op Amazon brengt namelijk de nodige kosten met zich mee, maar hoeveel precies?

Marketplaces

Oscar Hundman, Bol.com: ‘We kunnen hier nog honderd jaar bestaan’

Van retailer naar marktplaats, dat is de shift die Bol.com doormaakt. Het bedrijf ziet zich inmiddels primair als retail-technologieplatform, niet meer als één van de vele retailers. Oscar Hundman, director Commercie bij Bol.com vertelt over de laatste plannen. “We hebben de strategie doorontwikkeld. We willen het steeds makkelijker maken voor partijen om producten via ons te verkopen.” 

Marketplaces

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Marketplaces

Nieuwe investering voor The Next Closet

De marktplaats voor tweedehands mode The Next Closet heeft een nieuwe investeringsronde doorlopen. De totale externe investering, gedaan met zittende aandeelhouders, komt uit op drie miljoen euro.

Fashion