More stories

Thomas Bunnik (Whoppah): ‘Wij zijn een marktplaats voor eersteklas tweedehands’

Bij een bank werken is niet alles. Tot dat inzicht kwam Thomas Bunnik nadat hij zijn vorige bedrijf, vermogensbeheerder Pritle, had verkocht voor 12,5 miljoen. Hij trad in dienst bij BinckBank, na eerder al acht jaar voor ABN-AMRO te hebben gewerkt. Verschillen in bedrijfscultuur deden hem besluiten definitief te vertrekken. Tijdens een vakantie die daarop volgde besloot hij iets voor een betere wereld te willen doen. “Ik wilde een bijdrage leveren aan het tegengaan van de klimaatverandering.” Dat doet hij met Whoppah.

Start-ups

Amazon beïnvloedt 31% Duitse detailhandel

De invloed van Amazon op de Duitse non-food detailhandel is nog groter dan werd aangenomen. Het bedrijf is al goed voor meer dan de helft van alle e-commerce, maar blijkt nu ook eenderde van alle detailhandel te beïnvloeden.

Duitsland

Zo profiteer je optimaal met adverteren op Amazon tijdens Prime Day

Op 15 en 16 juli biedt Amazon tijdens Prime Day 48 uur lang miljoenen deals aan mensen met een Prime membership in zeventien landen. Als je weet dat er vorig jaar in 24 uur meer dan honderd miljoen producten werden verkocht en de omzet in het MKB 1,5 miljard euro was, begrijp je dat Prime Day 2019 enorm veel potentie biedt. 

Online advertising

Emerce Digital Marketing Live 2019: Opvallen of juist aandacht verdienen?

In een wereld waarin het consumentenvertrouwen lager is dan ooit, gebruikers blind lijken voor advertenties en het gebruik van adblockers toeneemt, lijkt het steeds lastiger te worden om de aandacht te pakken. Tijdens Emerce Digital Marketing Live werd duidelijk hoe merken dit vandaag de dag toch heel succesvol doen. 

Online marketing

Zalando transformeert tot marktplaats

Modewinkel Zalando denkt dat het zeker nog vier jaar duurt voordat veertig procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers.

Marketplaces

H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland

Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.

Fashion

HEMA sluit aan op meer marktplaatsen

HEMA verkoopt sinds kort een deel van assortiment via de site van wehkamp en is van plan om zijn bereik verder te vergroten met meer marktplaatssites.

Marketplaces

Bol.com: ‘Voor ons zit Amazon al in Nederland’

Topman Huub Vermeulen van bol.com hoort al sinds 2011 dat Amazon naar Nederland komt. Op dit moment kan er alleen worden besteld op een Nederlandstalige pagina via Amazon Duitsland, maar de verwachting is dat de retailer ook echt een Nederlands kantoor opent. “Voor ons zijn ze er al. En ik heb net uitgelegd hoe we daarop reageren,” vertelde Vermeulen gisteren op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage op vragen uit het publiek.

Marketplaces

Greenhouse opent Marketplaces-hub

De innovatietak van Greenhouse start een Marketplaces-hub op. Daarmee richt het zich op grote bedrijven in Nederland die stevig strategische posities willen innemen op marktplaatsen.

Marketplaces

Maze-One opent kantoor in Denemarken

Bureau Maze-One, gespecialiseerd in reclamediensten op Amazon, opent een kantoor in Kopenhagen. Van daar uit zullen de Denen Michael Chabert en Ulrik Grevenkop-Castenskiold de hele Scandinavische markt bedienen.

Online advertising
Premium

Jaaromzet Spreadshirt groeit naar 110 miljoen euro

E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.

E-commerce
Premium

JD.com geeft zichzelf 29 miljard dollar cadeau

De Chinese marktplaats JD.com hield op 18 juni speciaal voor zijn verjaardag een online koopjesfestijn. Resultaat: een recordomzet van 29,2 miljard dollar op die ene dag.

E-commerce

Marketplaces: keerpunt in e-commerce of wil de consument uiteindelijk toch anders?

Groei en professionalisering zetten de toon binnen e-commerce. Zowel in ons land als internationaal. Onder andere logistiek, personalisatie en verduurzaming eisen aandacht op. Maar één trend waarin vrijwel alle ontwikkelingen samenkomen, overheerst: de opkomst van grote marketplaces. Buigen of barsten, klinkt het, nu steeds meer shoppers hun weg naar de platformen vinden. Onder jongere consumenten groeit echter een ander sentiment. En ook merken roeren zich.

E-commerce

E-commerce Live!: Hoe bol.com een marktplaats wordt

Hoe staat het met de kanteling van bol.com van winkel naar marktplaats? Topman Huub Vermeulen vertelt het volgende week woensdag tijdens E-commerce Live! in Amsterdam.

Marketplaces

Retailers Shopify bereiken 62 miljoen klanten

De webwinkels van Shopify hebben 62 miljoen internationale bezoekers die vorig jaar tenminste twee aankopen bij dezelfde shop hebben gedaan. […]

Marketplaces