H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland
Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.
Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.
HEMA verkoopt sinds kort een deel van assortiment via de site van wehkamp en is van plan om zijn bereik verder te vergroten met meer marktplaatssites.
Topman Huub Vermeulen van bol.com hoort al sinds 2011 dat Amazon naar Nederland komt. Op dit moment kan er alleen worden besteld op een Nederlandstalige pagina via Amazon Duitsland, maar de verwachting is dat de retailer ook echt een Nederlands kantoor opent. “Voor ons zijn ze er al. En ik heb net uitgelegd hoe we daarop reageren,” vertelde Vermeulen gisteren op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage op vragen uit het publiek.
De innovatietak van Greenhouse start een Marketplaces-hub op. Daarmee richt het zich op grote bedrijven in Nederland die stevig strategische posities willen innemen op marktplaatsen.
Bureau Maze-One, gespecialiseerd in reclamediensten op Amazon, opent een kantoor in Kopenhagen. Van daar uit zullen de Denen Michael Chabert en Ulrik Grevenkop-Castenskiold de hele Scandinavische markt bedienen.
E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.
De Chinese marktplaats JD.com hield op 18 juni speciaal voor zijn verjaardag een online koopjesfestijn. Resultaat: een recordomzet van 29,2 miljard dollar op die ene dag.
Groei en professionalisering zetten de toon binnen e-commerce. Zowel in ons land als internationaal. Onder andere logistiek, personalisatie en verduurzaming eisen aandacht op. Maar één trend waarin vrijwel alle ontwikkelingen samenkomen, overheerst: de opkomst van grote marketplaces. Buigen of barsten, klinkt het, nu steeds meer shoppers hun weg naar de platformen vinden. Onder jongere consumenten groeit echter een ander sentiment. En ook merken roeren zich.
Hoe staat het met de kanteling van bol.com van winkel naar marktplaats? Topman Huub Vermeulen vertelt het volgende week woensdag tijdens E-commerce Live! in Amsterdam.
De webwinkels van Shopify hebben 62 miljoen internationale bezoekers die vorig jaar tenminste twee aankopen bij dezelfde shop hebben gedaan. […]
Het zoemt al langer rond: Amazon opent binnenkort een site onder een Nederlands domein. Vlak over de grens met Duitsland opent Amazon een nieuw distributiecentrum. Alles wijst op hevige concurrentie voor de bestaande online retailers.
Ondernemers hebben voortaan meer zekerheid wanneer zij zakendoen met digitale platforms zoals reserverings- en vergelijkingswebsites, online marktplaatsen en appstores. De […]
Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.
KKR wil investeren in het Duitse uitgeefbedrijf Axel Springer door alle kleine aandeelhouders uit te kopen. Daarna moet de beursnotering worden beëindigd.
Hoe beïnvloedt crossborder e-commerce de bedrijfsvoering en het ondernemerschap als je vanuit Nederland in Duitsland onderneemt? In 2021 wordt meer dan honderd miljard euro uitgegeven op de Duitse e-commercemarkt. Dit is ten opzichte van 2018 een stijging van meer dan vijftig procent. Het leeuwendeel van deze groei zal voortkomen uit mobile shopping.