More stories

H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland

Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.

Fashion

HEMA sluit aan op meer marktplaatsen

HEMA verkoopt sinds kort een deel van assortiment via de site van wehkamp en is van plan om zijn bereik verder te vergroten met meer marktplaatssites.

Marketplaces

Bol.com: ‘Voor ons zit Amazon al in Nederland’

Topman Huub Vermeulen van bol.com hoort al sinds 2011 dat Amazon naar Nederland komt. Op dit moment kan er alleen worden besteld op een Nederlandstalige pagina via Amazon Duitsland, maar de verwachting is dat de retailer ook echt een Nederlands kantoor opent. “Voor ons zijn ze er al. En ik heb net uitgelegd hoe we daarop reageren,” vertelde Vermeulen gisteren op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage op vragen uit het publiek.

Marketplaces

Greenhouse opent Marketplaces-hub

De innovatietak van Greenhouse start een Marketplaces-hub op. Daarmee richt het zich op grote bedrijven in Nederland die stevig strategische posities willen innemen op marktplaatsen.

Marketplaces

Maze-One opent kantoor in Denemarken

Bureau Maze-One, gespecialiseerd in reclamediensten op Amazon, opent een kantoor in Kopenhagen. Van daar uit zullen de Denen Michael Chabert en Ulrik Grevenkop-Castenskiold de hele Scandinavische markt bedienen.

Online advertising
Premium

Jaaromzet Spreadshirt groeit naar 110 miljoen euro

E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.

E-commerce
Premium

JD.com geeft zichzelf 29 miljard dollar cadeau

De Chinese marktplaats JD.com hield op 18 juni speciaal voor zijn verjaardag een online koopjesfestijn. Resultaat: een recordomzet van 29,2 miljard dollar op die ene dag.

E-commerce

Marketplaces: keerpunt in e-commerce of wil de consument uiteindelijk toch anders?

Groei en professionalisering zetten de toon binnen e-commerce. Zowel in ons land als internationaal. Onder andere logistiek, personalisatie en verduurzaming eisen aandacht op. Maar één trend waarin vrijwel alle ontwikkelingen samenkomen, overheerst: de opkomst van grote marketplaces. Buigen of barsten, klinkt het, nu steeds meer shoppers hun weg naar de platformen vinden. Onder jongere consumenten groeit echter een ander sentiment. En ook merken roeren zich.

E-commerce

E-commerce Live!: Hoe bol.com een marktplaats wordt

Hoe staat het met de kanteling van bol.com van winkel naar marktplaats? Topman Huub Vermeulen vertelt het volgende week woensdag tijdens E-commerce Live! in Amsterdam.

Marketplaces

Retailers Shopify bereiken 62 miljoen klanten

De webwinkels van Shopify hebben 62 miljoen internationale bezoekers die vorig jaar tenminste twee aankopen bij dezelfde shop hebben gedaan. […]

Marketplaces

Is Amazon.nl marktplaatsmonopolist of merkendoder?

Het zoemt al langer rond: Amazon opent binnenkort een site onder een Nederlands domein. Vlak over de grens met Duitsland opent Amazon een nieuw distributiecentrum. Alles wijst op hevige concurrentie voor de bestaande online retailers.

Marketplaces

Partners digitale platforms juridisch beter beschermd

Ondernemers hebben voortaan meer zekerheid wanneer zij zakendoen met digitale platforms zoals reserverings- en vergelijkingswebsites, online marktplaatsen en appstores. De […]

Marketplaces

bol.com begint zakelijke podcastreeks

Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.

Marketplaces

Axel Springer wil van de beurs, KKR helpt

KKR wil investeren in het Duitse uitgeefbedrijf Axel Springer door alle kleine aandeelhouders uit te kopen. Daarna moet de beursnotering worden beëindigd.

Venture

‘Niemand kent je merk in Duitsland, maar hier ligt voor iedereen een kans’

Hoe beïnvloedt crossborder e-commerce de bedrijfsvoering en het ondernemerschap als je vanuit Nederland in Duitsland onderneemt? In 2021 wordt meer dan honderd miljard euro uitgegeven op de Duitse e-commercemarkt. Dit is ten opzichte van 2018 een stijging van meer dan vijftig procent. Het leeuwendeel van deze groei zal voortkomen uit mobile shopping. 

Cross Border