More stories

Dit zijn de e-commercetrends voor 2019

Social Selling, Progressive Web Apps & Headless Commerce. In dit blog vertellen 8 Nederlandse online shopping experts wat zij als de belangrijkste e-commerce trends voor 2019 zien. Wat werkt wel en wat werkt niet meer?

E-commerce

Marktplaats: ‘Wie zijn klanten gemak en tijdbesparing biedt, heeft goud in handen’

Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.

Marketplaces

Hoe passen marktplaatsen in de verkoopstrategie?

Meer dan de helft van alle e-commerce-omzet verloopt inmiddels via een marktplaats. Daarnaast gebruiken consumenten marktplaatsen ook steeds meer als zoekmachine. Wat zijn de de voor- en nadelen voor webwinkels?

Marketplaces

YoungOnes: je werk in je broekzak

Met behulp van een app op je smartphone snel je banksaldo aanvullen door een goedbetaalde klus te klaren, dat kan bij YoungOnes. Omdat je als freelancer aan de slag gaat, bepaal je zelf waar en wanneer je werkt. Er wordt onder andere horeca-, retail-, koeriers- en verhuiswerk aangeboden aan de geverifieerde gebruikers van het freelance-platform.

Recruitment

bol.com: twee miljard euro omzet in 2018

Bol.com is op weg om het jaar af te sluiten met een consumentenomzet van circa twee miljard euro. Veertig procent daarvan wordt gerealiseerd door de 21.000 verkooppartners die het bereik van het warenhuis tegen betaling van commissiegeld exploiteren.

Marketplaces
Premium

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester.

Fashion

Online verkopen Pets Place verviervoudigd door samenwerking bol.com

De samenwerking van Pets Place met bol.com heeft de dierenspeciaalzaak geen windeieren gelegd. De online verkoop van de 12.000 producten van Pets Place die nu ook via bol.com in Nederland en België verkrijgbaar zijn, is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor dit jaar van 4,5 naar 17 miljoen euro.

Marketplaces

Hans Ober (TicketSwap): ‘Het uitbuiten van fans is niet oké’

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan uit Obers eigen frustratie over de onbetrouwbare wereld van tweedehandskaarten. ‘TicketSwap is een platform waar je veilig en eerlijk tweedehands kaartjes aan elkaar kunt verkopen: fan2fan. Wij kopen geen kaartjes en we hanteren een eerlijke prijs: de maximale prijs hebben we op 20 procent bovenop de oorspronkelijke prijs vastgesteld.’

Customer Engagement

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion

Amazon komt eraan: bedreiging of zegen?

Amazon, het miljardenimperium van Jeff Bezos wordt vaak in een adem genoemd met het fenomeen marketplaces, dat ook in Nederland steeds meer voet aan de grond krijgt. Alleen nog niet via Amazon. Het bedrijf gaat grote impact hebben, maar hoe? Doe het in ieder geval anders dan Duracell.

Marketplaces

Investering van 1,1 miljoen in ChannelEngine

Technologiebedrijf ChannelEngine.com uit Leiden heeft een investeringsronde doorlopen waarbij Airbridge Equity Partners voor 1,1 miljoen participeert. Rick van Boekel, die ooit bol.com in Nederland optuigde, wordt er commissaris.

Marketplaces

SEM-bureau 6Circles begint met Amazon-marketing

Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency […]

Marketplaces

Alibaba groeit 54% naar 12,4 miljard omzet

De Chinese e-commercegigant Alibaba Group is afgelopen kwartaal met de helft gegroeid tot een omzet van 12,4 miljard euro. Het aantal actieve klanten nam met 25 procent toe tot 601 miljoen.

Marketplaces

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing

Mobile first-tijdperk is alweer voorbij – is de tijd van AI aangebroken?

Binnen retail wordt vaak nog geroepen dat mobiel de belangrijkste ontwikkeling is en dat (web)winkeliers moeten inzetten op een mobile first-strategie. Maar is dat eigenlijk (nog) wel het geval? Vanuit de expertgroep Mobile as the new Storefront vertelden Tim Akkerman van bol.com en Sam Warnaars van aFrogleap over het belang van mobiele apps en over de nieuwe belangrijkste trend voor retailers.

Retail