More stories

Amazon komt eraan: bedreiging of zegen?

Amazon, het miljardenimperium van Jeff Bezos wordt vaak in een adem genoemd met het fenomeen marketplaces, dat ook in Nederland steeds meer voet aan de grond krijgt. Alleen nog niet via Amazon. Het bedrijf gaat grote impact hebben, maar hoe? Doe het in ieder geval anders dan Duracell.

Marketplaces

Investering van 1,1 miljoen in ChannelEngine

Technologiebedrijf ChannelEngine.com uit Leiden heeft een investeringsronde doorlopen waarbij Airbridge Equity Partners voor 1,1 miljoen participeert. Rick van Boekel, die ooit bol.com in Nederland optuigde, wordt er commissaris.

Marketplaces

SEM-bureau 6Circles begint met Amazon-marketing

Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency […]

Marketplaces

Alibaba groeit 54% naar 12,4 miljard omzet

De Chinese e-commercegigant Alibaba Group is afgelopen kwartaal met de helft gegroeid tot een omzet van 12,4 miljard euro. Het aantal actieve klanten nam met 25 procent toe tot 601 miljoen.

Marketplaces

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing

Mobile first-tijdperk is alweer voorbij – is de tijd van AI aangebroken?

Binnen retail wordt vaak nog geroepen dat mobiel de belangrijkste ontwikkeling is en dat (web)winkeliers moeten inzetten op een mobile first-strategie. Maar is dat eigenlijk (nog) wel het geval? Vanuit de expertgroep Mobile as the new Storefront vertelden Tim Akkerman van bol.com en Sam Warnaars van aFrogleap over het belang van mobiele apps en over de nieuwe belangrijkste trend voor retailers.

Retail

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

Marktplaats lanceert sterrenwaardering voor kopers en verkopers

Kopers en verkopers op Marktplaats kunnen vanaf vandaag na het sluiten van een overeenkomst de wederpartij beoordelen door middel van een sterrenwaardering, Marktplaats Ervaringen. Gebruikers krijgen zo meer inzicht in eerdere handelservaringen. Het systeem werd al enige tijd getest.

Marketplaces

Bol.com start met uitgebreid drankassortiment

Vanaf vandaag kunnen gespecialiseerde partners via bol.com hun drankassortiment aanbieden. Het gaat volgens de retailer om duizenden verschillende producten van onder meer Belgian Beer Factory, Tasting Collection en Okhuysen.

Marketplaces

9 trends in het startup-ecosysteem van Azië

Ruimtetoerisme, smart locks, feministisch ondernemerschap en experience platformen zijn een paar van de markten waarin Azië voorop loopt. 4.5 van de 7 miljard mensen op de wereld wonen daar, geen wonder dat er op dit continent veel ontwikkelingen zijn in het start-up ecosysteem. Deze trends spelen nu in Azië.

Start-ups

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

eBay lanceert kloon van shoppingapp Wish

Onder de naam Catch brengt eBay in Duitsland een app uit voor de jongere doelgroep. De shoppingapp lijkt conceptueel en qua werking op bijvoorbeeld Wish.

Duitsland

Deliveroo: Meer eigen keukens in Nederland

Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.

Food