More stories

Ralph Hamers (ING): ‘Nog steviger in open platformen’

ING zet nog meer in op het open marktplaats-model. Het bedrijf kondigt een platform aan voor de financiering van het Nederlandse MKB. En fintech start-up Yolt breidt na de vestiging in Engeland uit naar Frankrijk en Italië.

Marketplaces

Zalando opent fysieke cosmeticawinkel

Zalando opent in de komende weken een fysieke winkel met cosmetica in Mitte, het hipste deel van de stad. De locatie wordt ingezet voor sampling en bijeenkomsten met merken en fans om content te maken voor het online kanaal.

Fashion

Infographic: 23 jaar Amazon

Amazon is van een bescheiden online boekverkoper in 23 jaar uitgegroeid tot een van de grootste webwinkels ter wereld. Alleen al in de VS heeft Amazon een marktaandeel van 43 procent met ruim 300 miljoen gebruikers. Dagelijks worden 1 miljoen nieuwe artikelen toegevoegd. Een infographic vol Amazon weetjes en een mooie tijdlijn.

Marketplaces

Het succes van Amazon Prime: slaat loyaliteit nu om?

Amazon Prime, één van ’s werelds succesvolste loyaliteitsprogramma’s, stelt trouwe klanten op de proef. Een prijsverhoging voor het lidmaatschap roept de vraag op of er ook een punt is waarop loyaliteit omslaat in afkeer.

Customer Loyalty

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

Amazon goed voor helft alle Duitse e-commerce

De webwinkel en marktplaats van Amazon in Duitsland was daar in 2017 goed voor 46 procent van alle e-commerce. Het platform groeit dermate hard dat het in 2018 over de vijftig procent heen gaat.

Duitsland

Pets Place zet assortiment op bol.com

Online dierenwinkel Pets Place zet zijn volledige assortiment op bol.com en breidt daarmee automatisch uit naar België. Het bedrijf voelt de hete adem van de pure play online concurrentie in de nek.

Retail

Omzet Auto1 groeit tot 2,2 miljard euro

Het Europese online b2b-platform voor autohandelaren Auto1.com is in 2017 met 47 procent gegroeid tot een omzet van 2,2 miljard euro.

B2B Digital

Column: Disrupted by Amazon

2017 was het jaar waarin we massaal gewend raakten om online spullen te bestellen en te gebruiken wanneer wij dat willen, in plaats van dat door anderen te laten bepalen. Zo zorgde Netflix ervoor dat seamless tech de norm werd door ons kennis te laten maken met content die je zowel op je smartphone, je tablet als het grote scherm kunt bekijken. En dat geheel device-agnostisch.

Disruptie

Datagedreven de concurrentie verslaan op bol.com en Amazon

Marketplaces zoals Amazon, bol.com en Alibaba groeien als kool en bieden kansen op het gebied van traffic en brand exposure. Het omzetaandeel van merken die hun product via deze kanalen verkopen, stijgt in rap tempo. Maar hoe blijf je de concurrentie voor? Alleen met de juiste datagedreven optimalisaties word je succesvol op marketplaces.

E-commerce platforms

5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com

Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.

E-commerce platforms

Bol.com: het perfecte partnerprogramma?

In Nederland is er in mijn optiek één partnerprogramma dat boven de anderen uitspringt. Dan doel ik op het partnerprogramma van Bol.com. Twee jaar geleden heb ik een artikel geschreven over het partnerprogramma van Bol.com versus dat van Amazon. Bol.com kwam er belachelijk goed uit en sindsdien is er veel veranderd. Het is sindsdien eigenlijk alleen maar beter geworden en ik ben een soort van fan boy van het partnerprogramma van Bol.com. Waarom? Dat leg ik hieronder uit.

Marketing