More stories

Leaseplan: ‘Binnen 5 jaar over op digitaal businessmodel’

Leaseplan wil binnen drie à vijf jaar helemaal over zijn op een digitaal bedrijfsmodel. De organisatie fungeert dan als integrator met nieuwe en tweedehands auto’s.

Marketplaces

Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica

Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.

Online advertising

Here.com brengt internationale ‘taxi-app’ uit

Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.

Marketplaces

Dit zijn de 10 e-commerce trends voor 2019

Een nieuw jaar; wat zijn dit jaar de ontwikkelingen rondom e-commerce? Dit worden de tien leukste en belangrijkste trends volgens Experius, Evoworks en hostingprovider Byte.

Strategy

‘Nederlandse omzet Miinto verdubbeld in 2018’

Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]

Fashion

Amazon Europa verlaagt fulfillmenttarieven

Amazon verlaagt de tarieven van FBA, de fulfillmentdiensten die het bedrijf in Europa levert. Hiermee wil het verkopers ertoe verleiden om meer voorraad te stallen in de loodsen van de marktplaats.

Fulfillment

Recordaantal bedrijven vraagt GS1 barcodes aan

In 2018 hebben bijna 2500 Nederlandse ondernemers GS1 barcodes gekocht. In het jaar daarvoor ging het nog om ongeveer 1250 MKB-bedrijven die barcodes aanschaften.

Marketplaces

Amazon: Voice shopping verdrievoudigd

De spraakassistent van Amazon, Alexa, is dit jaar drie keer vaker gebruikt voor kerstboodschappen dan in 2017.

Voice

Dit zijn de drie fasen voor succesvolle crossborder e-commerce

Ruim de helft van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven verkoopt via een eigen webshop én marketplaces. Opvallend is dat het snelstgroeiende Crossborderbedrijf, de nummer één in de CrossBorder Top 30, DisQounts International, de groei realiseerde met enkel de verkoop via marketplaces en dealsites. Dit zijn de fasen die succesvolle internationale verkopers doorlopen.

Marketplaces

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Dit zijn de 10 belangrijkste functionaliteiten in het nieuwe Magento

Eindelijk is er de lang verwachte release van Magento 2.3. Met de nieuwe versie komen er een hoop nieuwe mogelijkheden om nog betere webshops te bouwen. Dit zijn de belangrijkste functionaliteiten van Magento 2.3.

Magento

“De woonwereld loopt online zó achter”

Meubeltrack Media is een nieuw mediabureau dat voortvloeit uit marktplaats Meubeltrack.nl. Het nieuwe bedrijf wil de meubelbranche online helpen en het onderscheid maken in creatie met focus op performance.

Online marketing

Bundeskartellamt opent onderzoek naar Amazon.de

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.

Marketplaces

ING: Platformen kunnen arbeidsmarkt drastisch veranderen

Digitale werkplatformen, zoals Uber, Temper en Roamler, kunnen zorgen voor een flinke groei van het aantal zzp’ers in Nederland. Niet alleen uitzendkrachten, maar ook werkenden in kortdurende en oproepcontracten kunnen op grote schaal op een zzp-platform terecht komen. Die overtuiging heeft het ING economisch Bureau.

Marketplaces

E-commerce: Is zelf starten lucratiever dan webshop overnemen?

Veel van de huidige onlineondernemers zijn gestart met niets en bouwden zelf in de loop der jaren stapje voor stapje hun webshop uit tot een bloeiende onderneming. Omdat e-commerce een relatief nieuwe branche is, was dat tot voor kort misschien wel de enige mogelijkheid. Maar nu? 

Strategy