More stories

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Dit zijn de 10 belangrijkste functionaliteiten in het nieuwe Magento

Eindelijk is er de lang verwachte release van Magento 2.3. Met de nieuwe versie komen er een hoop nieuwe mogelijkheden om nog betere webshops te bouwen. Dit zijn de belangrijkste functionaliteiten van Magento 2.3.

Magento

“De woonwereld loopt online zó achter”

Meubeltrack Media is een nieuw mediabureau dat voortvloeit uit marktplaats Meubeltrack.nl. Het nieuwe bedrijf wil de meubelbranche online helpen en het onderscheid maken in creatie met focus op performance.

Online marketing

Bundeskartellamt opent onderzoek naar Amazon.de

De Duitse toezichthouder Bundeskartellamt onderzoekt of Amazon in Duitsland zijn marktmacht misbruikt richting derde verkopers op zijn platform.

Marketplaces

ING: Platformen kunnen arbeidsmarkt drastisch veranderen

Digitale werkplatformen, zoals Uber, Temper en Roamler, kunnen zorgen voor een flinke groei van het aantal zzp’ers in Nederland. Niet alleen uitzendkrachten, maar ook werkenden in kortdurende en oproepcontracten kunnen op grote schaal op een zzp-platform terecht komen. Die overtuiging heeft het ING economisch Bureau.

Marketplaces

E-commerce: Is zelf starten lucratiever dan webshop overnemen?

Veel van de huidige onlineondernemers zijn gestart met niets en bouwden zelf in de loop der jaren stapje voor stapje hun webshop uit tot een bloeiende onderneming. Omdat e-commerce een relatief nieuwe branche is, was dat tot voor kort misschien wel de enige mogelijkheid. Maar nu? 

Strategy

Dit zijn de e-commercetrends voor 2019

Social Selling, Progressive Web Apps & Headless Commerce. In dit blog vertellen 8 Nederlandse online shopping experts wat zij als de belangrijkste e-commerce trends voor 2019 zien. Wat werkt wel en wat werkt niet meer?

E-commerce

Marktplaats: ‘Wie zijn klanten gemak en tijdbesparing biedt, heeft goud in handen’

Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.

Marketplaces

Hoe passen marktplaatsen in de verkoopstrategie?

Meer dan de helft van alle e-commerce-omzet verloopt inmiddels via een marktplaats. Daarnaast gebruiken consumenten marktplaatsen ook steeds meer als zoekmachine. Wat zijn de de voor- en nadelen voor webwinkels?

Marketplaces

YoungOnes: je werk in je broekzak

Met behulp van een app op je smartphone snel je banksaldo aanvullen door een goedbetaalde klus te klaren, dat kan bij YoungOnes. Omdat je als freelancer aan de slag gaat, bepaal je zelf waar en wanneer je werkt. Er wordt onder andere horeca-, retail-, koeriers- en verhuiswerk aangeboden aan de geverifieerde gebruikers van het freelance-platform.

Recruitment

bol.com: twee miljard euro omzet in 2018

Bol.com is op weg om het jaar af te sluiten met een consumentenomzet van circa twee miljard euro. Veertig procent daarvan wordt gerealiseerd door de 21.000 verkooppartners die het bereik van het warenhuis tegen betaling van commissiegeld exploiteren.

Marketplaces
Premium

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester.

Fashion

Online verkopen Pets Place verviervoudigd door samenwerking bol.com

De samenwerking van Pets Place met bol.com heeft de dierenspeciaalzaak geen windeieren gelegd. De online verkoop van de 12.000 producten van Pets Place die nu ook via bol.com in Nederland en België verkrijgbaar zijn, is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar. Naar verwachting stijgt de online omzet daardoor dit jaar van 4,5 naar 17 miljoen euro.

Marketplaces

Hans Ober (TicketSwap): ‘Het uitbuiten van fans is niet oké’

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan uit Obers eigen frustratie over de onbetrouwbare wereld van tweedehandskaarten. ‘TicketSwap is een platform waar je veilig en eerlijk tweedehands kaartjes aan elkaar kunt verkopen: fan2fan. Wij kopen geen kaartjes en we hanteren een eerlijke prijs: de maximale prijs hebben we op 20 procent bovenop de oorspronkelijke prijs vastgesteld.’

Customer Engagement

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion