More stories

Premium

2 miljoen verdienpartners voor YouTube

Het partnerprogramma van YouTube, waarbij gebruikers geld kunnen verdienen met hun video’s, is de grens van 2 miljoen makers gepasseerd.

Media
Premium

Videobeurs Vidcon afgelast

Vidcon, de grote Amerikaanse beurs voor videomakers, wordt voor de tweede keer afgelast vanwege corona. De conventie had in oktober moeten plaatsvinden.

Media
Premium

Adobe neemt videobewerker Frame.io over

Adobe heeft 1,3 miljard dollar neergeteld voor Frame.io, een platform voor gezamenlijke videobewerking.

Media
Premium

OnlyFans met digitaal kanaal zonder erotica

Uitgeefplatform OnlyFans neemt een streamingdienst en tv-app in bedrijf voor makers van niet-erotische content hun werk kunnen uitserveren.

Publishing
Premium

Tweakers schuift trackers verder naar de achtergrond

Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.

Online advertising
Premium

Kansspelautoriteit vordert dwangsom van Lotto

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).

Online marketing

Erica Renkema (Chateau Meiland): ‘De webshop komt eraan’

De Meilandjes zijn razend populair. Wat is het ondernemersverhaal achter de familie? Erica Renkema – het ondernemersbrein – deelt het verhaal.

Entertainment
Premium

NY Times maakt eenderde gratis nieuwsbrieven betaald

Negentien van de vijftig e-mailnieuwsbrieven van de NY Times zijn niet meer gratis. Lezers moeten een abonnement op de krant hebben om hun favoriete nieuwsbrief te blijven lezen.

Publishing
Premium

Uploader schikt met BREIN voor 15.000 euro

Opnieuw heeft BREIN een grote uploader en beheerder van een aantal illegale lin sites geïdentificeerd en aansprakelijk gesteld. De man heeft ervoor gekozen de zaak voor 15.000 euro te schikken in plaats van het voor de rechter te laten komen.

Legal

Saskia Baaij-Verhoeven (ViacomCBS): ‘Het stapelen van kijkervaringen gaat zijn max bereiken’

De Nederlandse Saskia Baaij-Verhoeven is bij mediareus ViacomCBS verantwoordelijk voor de digitale strategie van de EMEA-landen en Azië. Ze richt zich daarbij met name op de socialemediakanalen. “Vergeleken met vijf jaar geleden hebben we zoveel meer content en platformen. Dat is echt een beest dat niet te stoppen is.”

Media

Xander Czaikowski (Talpa Network): ‘Mensen zijn uitgekeken op Netflix en Disney+’

Xander Czaikowski moet KIJK – het video on demand-platform van Talpa – op de kaart gaan zetten. Wat is zijn strategie?

Video
Premium

Infographic: YouTube in cijfers

YouTube zag vorig jaar een ongekende toename van het gebruik tijdens de pandemie. Zo werd YouTube gebruikt om nieuwe vaardigheden te leren of als een bron van nieuws.

Media
Premium

116 miljoen abonnees voor Disney Plus

Het aantal abonnees voor de streamingdienst Disney Plus is gestegen naar 116 miljoen, iets boven de verwachting van 115 miljoen abonnees.

Entertainment
Premium

Einde aan reclame doorspoelen in Vlaanderen

Alle Belgische zendergroepen willen een aangepast, uniform model voor tv-reclame. Kabelaar Telenet gaat als eerste aanbieder in op die vraag en start eind september 2021 met de implementatie voor de zenders van DPG Media en SBS. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.

Online advertising
Premium

Snap en Talpa Network gaan samenwerking aan

Snap Inc en Talpa Network gaan een samenwerking aan waardoor korte videocontent van Veronica Inside, Lang Leve De Liefde, Veronica Fight en videocontent van Radio 538 nu ook via Snapchats Verkennen platform kan worden bekeken.

Media