Televisie vandaag de dag: Connected tv en de kansen voor adverteerders
Hoe staat tv ervoor? Voor adverteerders liggen er kansen bij connected tv: een groot bereik en de vrijwillige reclameconsumptie neemt toe.
Hoe staat tv ervoor? Voor adverteerders liggen er kansen bij connected tv: een groot bereik en de vrijwillige reclameconsumptie neemt toe.
Spotify heeft zijn eigen audiochatapp uitgebracht onder de naam Greenroom. De app is vergelijkbaar met Clubhouse en laat gebruikers live audio uitzenden.
In een zwaar gefragmenteerd medialandschap – met een steeds groter aanbod aan schermen, kanalen en platformen – is het niet meer de vraag óf je content crossmediaal aanbiedt, maar met name hoe je dat doet.
Facebook bevestigt dat het volgende week dinsdag zijn eigen podcastplatform lanceert.
René Jansen, voorzitter van de Kansspelautoriteit (Ksa), is benoemd tot voorzitter van het Gaming Regulators European Forum (GREF).
De VPRO meldt een datalek die is ontstaan bij dataverwerker Qualifio. Onbevoegden hebben toegang gehad tot een database met gegevens van Qualifio. Het bedrijf heeft direct maatregelen genomen en het lek gedicht. Inmiddels is in kaart gebracht dat het datalek voor de VPRO 3800 contacten betreft.
RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.
Xavier van Leeuwe, vandaag nog Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op.
De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.
Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?
Apple begint komende week alsnog met betaalde podcastabonnementen. In een e-mail ingezien door The Verge, vertelt het bedrijf dat de functie wereldwijd op 15 juni wordt uitgerold.
Sonos, de fabrikant van digitale audiosystemen, rolt zijn Radio HD-dienst uit naar vijf nieuwe landen, waaronder Nederland. Luisteraars kunnen zich voor 8 euro per maand abonneren op de zogenaamde flac-radiodienst.
Huibert Scholtens (34) is per 1 juni 2021 de nieuwe chef Digitaal en Podcasts bij BNR. Scholtens was tot voor kort werkzaam bij Blendle waar hij, in verschillende rollen, verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de iOS en Android apps, uitgeversrelaties en partnerships.
Het aantal luisteraars van podcasts is redelijk stabiel gebleven, al wordt de video podcast steeds populairder. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Markteffect Podcast Monitor.
Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?