More stories

Televisie vandaag de dag: Connected tv en de kansen voor adverteerders

Hoe staat tv ervoor? Voor adverteerders liggen er kansen bij connected tv: een groot bereik en de vrijwillige reclameconsumptie neemt toe.

Publishing
Premium

Spotify lanceert eigen Clubhouse app

Spotify heeft zijn eigen audiochatapp uitgebracht onder de naam Greenroom. De app is vergelijkbaar met Clubhouse en laat gebruikers live audio uitzenden.

Media
Premium

Emerce Digital Marketing: hoe Talpa content crossmediaal aanbiedt

In een zwaar gefragmenteerd medialandschap – met een steeds groter aanbod aan schermen, kanalen en platformen – is het niet meer de vraag óf je content crossmediaal aanbiedt, maar met name hoe je dat doet.

Online advertising
Premium

Facebook lanceert dinsdag eigen podcastplatform

Facebook bevestigt dat het volgende week dinsdag zijn eigen podcastplatform lanceert.

Media
Premium

René Jansen voorzitter Gaming Regulators European Forum

René Jansen, voorzitter van de Kansspelautoriteit (Ksa), is benoemd tot voorzitter van het Gaming Regulators European Forum (GREF).

Entertainment
Premium

VPRO informeert leden over datalek

De VPRO meldt een datalek die is ontstaan bij dataverwerker Qualifio. Onbevoegden hebben toegang gehad tot een database met gegevens van Qualifio. Het bedrijf heeft direct maatregelen genomen en het lek gedicht. Inmiddels is in kaart gebracht dat het datalek voor de VPRO 3800 contacten betreft.

Security
Premium

RTL Group presenteert nieuwe identiteit

RTL Group heeft een nieuwe identiteit en het nieuwe ontwerp voor haar kernmerk RTL onthuld. Beide zullen RTL moeten versterken als Europa’s toonaangevende entertainmentmerk.

Media
Premium

Xavier van Leeuwe wordt CEO Digital Marketplaces van Mediahuis

Xavier van Leeuwe, vandaag nog Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op.

Media

Product vs. emotie

De ondergang van de Super League was niets nieuws: herinnert u zich Sport7 nog? De les: vergeet nooit de emotionele lading van een product.

Strategy

Blij met je databrij

Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?

B2B Digital
Premium

‘Apple start half juni met betaalde postcastabonnementen’

Apple begint komende week alsnog met betaalde podcastabonnementen. In een e-mail ingezien door The Verge, vertelt het bedrijf dat de functie wereldwijd op 15 juni wordt uitgerold.

Media
Premium

Sonos rolt betaalde radiodienst uit naar Nederland

Sonos, de fabrikant van digitale audiosystemen, rolt zijn Radio HD-dienst uit naar vijf nieuwe landen, waaronder Nederland. Luisteraars kunnen zich voor 8 euro per maand abonneren op de zogenaamde flac-radiodienst.

Entertainment
Premium

Huibert Scholtens nieuwe Chef Digitaal en Podcasts bij BNR Nieuwsradio

Huibert Scholtens (34) is per 1 juni 2021 de nieuwe chef Digitaal en Podcasts bij BNR. Scholtens was tot voor kort werkzaam bij Blendle waar hij, in verschillende rollen, verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van de iOS en Android apps, uitgeversrelaties en partnerships.

Media
Premium

Aantal luisteraars podcasts blijft stabiel

Het aantal luisteraars van podcasts is redelijk stabiel gebleven, al  wordt de video podcast steeds populairder. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Markteffect Podcast Monitor.

Media

Ster: ‘Einde van de advertentiecookie biedt ook kansen’

Wat betekent het cookieloos adverteren voor de Ster? Hoe zit het met de klantresultaten en wat staat er te gebeuren?

Entertainment